als je je huurhuis niet meer kan betalen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tord, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    geloof me dat valt vies tegen, werk al mijn leven lang vanaf mijn 16de ben nu 32 en heb al heel veel gedaan, maar ik wordt nu overal afgewezen op zelfs de simpelste baantjes als schoonmaken, reden geen ervaring, ja belachelijk echt belachelijk.
    ik wordt nu bij 1 bedrijf voorgesteld en ik hoop dat dat het wordt, 2 avonden in de week, maar pff nee maar denk ook dat het aan de regio ligt, ik woon buitenaf en moet miniemaal 15 km afleggen om uberhoud een kantoor ofzo te vinden, ze nemen liever iemand uit de buurt zeg maar.

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Zsm een goedkopere woning zoeken.
    Zoals eerder werd gezegd is dit reden voor urgentie. Dat scheelt honderden euro's.

3. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ik denk idd dat het regio gebonden is
    ik ging solliciteren bij de thuiszorg, met alleen mijn beveiligers diploma's
    werd per direct opgeroepen om langs te komen en alle juiste spullen (kopie paspoort enz) in te leveren en ik kon per direct beginnen...
    als ik wil (maar niet kan) kan ik zelfs 5 dagen per week werken voor ze

en callcenter werk is hier ook met bakken te krijgen
    maar goed ik zit dichtbij amsterdam...misschien is dat het?

4. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.817
    691
    113
    Vrouw
    ik wil niet heel veel zeggen maar urgentie kan heel snel gaan.. vorige week heb ik urgentie aangevraagd en had eind van de week al reactie dat t akkoord was.. de situatie moet wel goed genoeg voor hun zijn.. en lijkt mij dat als je een te duur huis hebt en het niet kunt betalen met kinderen erbij dat het urgent genoeg is.. niemand wilt dat je in de schulden komt.

5. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.817
    691
    113
    Vrouw
    ik ken het... ik ben 21 jaar en word momenteel ook overal afgewezen ook inderdaad bij schoonmaak als reden je hebt geen ervaring.. in winkels ja je bent te oud we zoeken iemand van 17 18 jaar die zijn goedkoop.. callcenter gesolliciteerd ja werkdruk is te hoog voor jou (terwijl ik 1 jaar bij kpn heb gewerkt en daar ligt de druk 3x zo hoog als bij kpn waar ik 1 jaar gewerkt heb) ... sommige bedrijven werken je gewoon tegen.. ik zit sinds februari thuis heb meer dan 25 sollicitaties de deur uit en word nergens aangenomen.. vandaag gebeld door postnl voor de zaterdag post te bezorgen kan binnen 2 weken op gesprek komen nou beter iets dan niets.. maar het is zo moeilijk om in bepaalde regios werk te krijgen momenteel...

6. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Bedankt voor het meedenken allemaal! Het wordt zeer gewaardeerd door mijn vriendin.
    Morgen gaat ze meteen langs de woningbouw om te kijken of er iets met urgentie voor een goedkopere woning gedaan kan worden.
    En schoonmaakwerk wordt inderdaad ervaring voor gevraagd, in winkels is ze te oud. Het is gewoon echt heel lastig om iets te vinden in bepaalde regio´s. Het gaat hier trouwens om Brabant, de gemeente zet ik niet neer vanwege herkenbaarheid. De woningbouw kan eventueel direct contact opnemen met maatschappelijk werk, heb ik al begrepen. Dus we wachten morgen maar even af, hopelijk krijgt ze goed nieuws.

7. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik denk dat iig de huur betaald MOET blijven.
    Voordat je eventuele trajecten in kunt gaan en urgentieverklaringen hebt aangevragen,gaat er vaak zoveel tijd overheen,dat je schuld alleen maar verder oploopt.

Ik denk dat er snel meer inkomsten moeten komen.Dat zal misschien niet zo heel gemakkelijk zijn maar ze moet solliciteren bellen langsgaan en stug vol blijven houden.
    Helaas spreek ik ook uit ervaring,alleen is het bij ons de hypotheek die als een molensteen om onze nek hangt.
    Maar we wonen er nog steeds.
    We werken ons allebei een slag in de rondte,en om de beurt he,zo hebben we geen kinderopvang nodig.
    Alleen zien we elkaar nooit maar dat is niet erg.
    Ik werkte 3 avonden in de horeca,doe dat nog steeds maar heb meer uren gevragen in de weekenden en soms kan dat.
    Verder een krantenwijk,een folderwijk en een postwijk.
    Maar je moet wel willen he.
    Dan nog 1 dag in de week in de tuinderij en een schoonmaakadres.
    Blijven zoeken,en gij zult vinden.
    Ik denk zelf dat zij daar het meest bij gebaat zullen zijn op de lange termijn.

Schuldsanering moet je echt niet willen hoor.En zoals ts aangeeft hebben ze verder nu nog geen schulden,dus ik zou als de wiedeweerga meer inkomsten gaan zoeken.
    Elk tientje in de week is meegenomen!

8. Wondertje4

Wondertje4 Niet meer actief

Laat haar de volgende dingen meenemen naar de woningbouw:

- recent inkomen per maand
    - inkomen voor inkomensdaling per maand
    - de brief van beëindiging uitkering

9. Wondertje4

Wondertje4 Niet meer actief

Ik weet nog callcenters waar ze mensen nodig hebben.

Ze kan eventueel ook al alphahulp aan de slag via de meeste thuiszorg instelling.

Kantinejuf van een sportclub kan ook een leuke inkomen mee brengen (geloof iets van 3.50 per uur)

Overkoepelende organen van bejaardenhuizen/verzorgingshuizen en zelfs gewoon ziekenhuizen bieden vaak een leer-werktraject aan! Je opleiding wordt betaalt en je hebt een inkomen! Maar ook gewone thuiszorginstellingen bieden werk-leer trajecten aan, zelfs op het allerlaagste niveau.

10. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik zou zeker de huur wèl betalen! Het huis moet wel heel erg duur zijn wil je naast je salaris geen leefgeld meer over hebben als je de huur betaald hebt. Die economische urgentie had ik nog niet van gehoord. Volgens mij doen ze daar in groningen niet aan, maar wellicht is dat nieuw met die nieuwe sociale huurregels.

Verder tips:
    bel de energiemaatschappij en vraag of de voorschotten omlaag kunnen. Vaak kan dit wel. Zorg dan wel dat je je energieverbruik ook binnen de perken houdt! Zo kan je zeker een paar tientjes besparen.
    Kijk ook of je kan overstappen naar een leverancier die goedkoper is, evt een aktie heeft van bijv 2mnd gratis stroom oid.

Ik weet niet of ze een mobiel abo hebben maar als die op verlengen staat, niet verlengen en een prepaidtelefoon nemen. verder kijken of je internetabo naar beneden kan enz

abonnementen opzeggen

voor 50 euro per week moet je echt wel boodschappen kunnen doen. Ik heb jaren met 40 euro en 2 kinderen, waarvan 1 in de luiers moeten rondkomen en ik hoefde echt niet naar de voedselbank. Je hoeft neit elke maaltijd vlees te eten, noten, erwten en bonen zijn goede vleesvervangers.

auto de deur uit, die verkopen bijv. scheelt enorm in verzekering en wegenbelasting.

Zou ze niet als gastouder aan het werk kunnen?

Ze zou zich ook als mysteryshopper kunnen aanmelden bij bijv multi-value.com Het is geen grote verdienste maar iig iets aan inkomen dat binnenkomt. Zo moest ik laatst naar een schoenenwinkel en kreeg dan ook 25 euro voor schoenen vergoed.
    Bij het NIPO zoeken ze ook vaak mensen die telefonisch vanuit huis enquetes willen afnemen.

Ze zou ook mee kunnen doen met medische onderzoeken, daar wordt vaak veel geld voor gegeven. Er zijn ook bedrijven (een vriendin heeft zo'n bedrijf in kralen) die thuiswerkers zoeken. Het is dom werk, gewoon inpakken, maar is toch inkomen. Alle beetjes helpen.

11. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Wat ze het beste kan doen is zo snel mogelijk naar de gemeente gaan, naar het zorgloket (of hoe het ook heet in jullie gemeente), en de situatie voorleggen. Waarschijnlijk kan ze bijzondere bijstand aanvragen. Er zijn potjes voor mensen/gezinnen in
    dit soort situaties.
    Het helpt als ze aan kan tonen dat ze wel hun best hebben gedaan om een betalingsregeling te treffen met de woningbouw, maar deze niet mee werkt.
    Ziektekosten kan ze beter wel blijven betalen. Als je daar achterstand van betalen oploopt kom je bij de cvz en ga moet je je premie+30% gaan betalen.

12. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ik heb verder niet alles gelezen maar in sommigen gemeentes heb je ook sloopwoningen waar je zonder huur of en minimale bijdrage nog een paar jaar in kunt wonen?

13. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    @cindybaby, daar kom je meestal met kinderen niet in...

14. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ow ok,was maar een suggestie;)

15. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0

Pff ben benieuwd, hopelijk dat ze goed nieuws krijgt! Succes voor haar gewenst.

16. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    contact en afspraak maken met de woningcorporatie en situatie uitleggen. Zeggen dat het van belang is dat ze in een huis wonen en dus idd aanvragen wat de mogelijkheden zijn qua goedkoper huurhuis.

17. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Heb niet alle reacties gelezen, maar begrijp dat er 1 maand huur achterstand is?
    Ik zou proberen met de woningcooperatie te overleggen, dat deze achterstand betaald wordt met het aankomende vakantiegeld, dan zijn ze eerst even uit de zorgen. Meestal zijn ze wel bereid om een regeling te treffen. Daarnaast idd opzoek gaan naar een goedkopere woning.

Deel Deze Pagina