als je kindje thuis is...

Discussie in 'Prematuur' gestart door -, 6 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik vind het allemaal zo moeilijk wat mag wel en wat mag niet?

het is zulk mooi weer, mag ze als ze goed warm aangekleed is bv mee wandelen? vanaf wanneer mag dat ongeveer?

hoe ging het slapen 's nachts ? Benthe is om de 2 uur wakker geweest afgelopen nacht ,,

en hoeveel slaap heeft zon kleintje meer nodig als een optijd geboren kindje?

vind het zo moeilijk, vond het gewoon eng om haar uit bedje te halen vanmorgen,, alles is zo anders als met Janelle & Julien,,

wat trek je je kindje ´s nachts aan met dit weer ?

heb al wat adviezen gekregen van het ziekenhuis natuurlijk maar heb ineens het gevoel dat k lang niet alles weer :confused:

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Wat een onzekere tijd eerst weer, he? Spannend allemaal!

Tymen was de eerste nachten ook aan het spoken, moest helemaal wennen aan die nieuwe geuren en geluiden. Ik denk dat je dat de tijd even moet geven. Het zal nu wel stiller om haar heen zijn, in het zh was ze altijd geluid om haar heen gewend. Komt wel goed.

Als ik jou was zou ik je meisje lekker mee naar buiten nemen. Als dat niet kon/mocht hadden ze het in het zh wel gezegd. Tegen mij is altijd gezegd dat ik lekker naar buiten kon gaan, tenzij het erg vochtig was. Dan was het beter van niet. Ik denk dat je Benthe een broekje en een truitje met mouwtjes aan zou moeten doen. En dan in de kinderwagen evt een dun vestje aan en een dun dekentje over haar heen. Als ze het te warm krijgt kun je een laagje wegnemen, zoals het vestje.

Wat betreft slapen, ik zou het haar gewoon zelf laten aangeven. Als ze moe is dan lekker naar bedje. Gewoon op haar lichaamstaal letten. Oogjes wrijven, jengelen, aan het oortje trekken. Ik denk dat je dan het snelst een ritme krijgt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en ik wat van je onzekerheid weg kan nemen. Geef het even de tijd, dan zijn jullie zo aan elkaar gewend. Bij twijfel kun je trouwens ook altijd het zh bellen voor advies?

3. Niet meer actief

bedankt voor je reactie! Benthe heeft een truitje met lange mou aan.. die moet ze aanhouden de komende 2 dagen omdat haar geur daar aan zit ,, omdat ze nu in een nieuwe omgeving is!

4. iniemienie

iniemienie Actief lid

23 feb 2006
    241
    0
    0
    Verzorgende in de thuiszorg
    Nou phoe phoe..... zeker een onzekerheid zo als ze thuis is.
    Ik ben nu nog steeds onzeker hoor!
    Mag dit wel kan dat wel of zal ik toch maar zus.....

Nova was toen ze net thuis kwam ook zo aan het spoken 's nachts. Ik heb een radio op haar kamer gezet en heel zachtjes aan gezet. Ze heeft echt nog lang zitten spoken 'snachts. Haar dag en nacht ritme was nog steeds omgekeerd. Overdag slapen en 's nachts wakker. In het ziekenhuis zat ze op 7 voedingen. Nou toen ze thuis was gewoon weer op 8. Ik had zelfs naar het ziekenhuis gebeld om t evragen aan de verpleegsters of ze 's nachts nu wel of niet door sliep? Nou dat was dus wel zo...Nou thuis dus niet. Toen het mooi weer werd wist ik net zoals jou niet of ik wel naar buiyen mocht of juist weer niet. OOk weer gebeld naar de afdeling en daar zeiden ze dat ik haar niet te dik maar ok niet te dun aan moest kleden maar wel gewoon naar buiten kon. Tja.... wat was nu te dik en wat was te dun........... Pfffffffffffffffffffffffffff! Gelukkig waren de verpleegsters zo lief om me er door heen te slepen en mocht ik ten alle tijden bellen ook al was het midden in de nacht. Dus heb een paar keren naar de afdeling gebeld hiervoor.

Op dit moment is mijn moppie 1.5-2 maanden thuis en nog steeds zit ik wel met vragen hoor... Maar ze worden wel minder. Ik denk gewoon dat je alles even op zijn gang moet laten gaan en dat het dadelijk allemaal weer een beetje vanzelf gaat. Nova slaapt sinds deze week een beetje door..... Om half 12-12 uur de laatste fles, dan word ze rond 04.00 weer wakker maar dan wil ze de fiep en dan slaapt ze weer door...tot een uurtje of 7 dan haal ik haar eruit en leg haar ff bij mij in bed tot hal f8 en gaan dan gaan we eruit.

Ik kan precies begrijpen hoe je je voelt! Je zit nog met zoveel vragen...
    Heb je nog couveuse nazorg? Ik had dat wel en de kraamverzorgende kon me best veel vertellen. Al heb ik aan de wijkverpleging meer gehad. Die bel ik nu nog steeds als ik wat wil weten. Heb je ook een wijkverpleegkundige?

Nou meid! Veel succes en wie weet kun je aan mij nog wat vragen en weet ik daar een antwoord op! Vragen staat vrij he!?

Veel liefs Shirley

5. Natas26

Natas26 Bekend lid

2 dec 2005
    504
    0
    0
    prov. Utrecht
    Ik herken het helemaal. Ik had in het begin bij bijna alles wel het gevoel van zal ik het zo goed doen of.... Ik mocht de eerste 2 weken trouwens niet naar buiten maar dat was in december, dus misschien daarom. Colin sliep eigenlijk best goed, alleen was hij hele avonden wakker de eerste weken.Nou ja wakker...hij wilde gewoon in zijn wiegje niet slapen dan maar bij mij of mijn vriend lag hij binnen no time te pitten, ook was de wipstoel favoriet. Ik moest hem 's nachts altijd wakker maken omdat hij in het begin niet langer dan 5 uur zonder voeding mocht ivm zijn suikerspiegel. Wat slapen betreft, Colin slaapt nu nog erg veel, is volgens de kinderarts alleen maar goed. Ze hebben toch een inhaal slag te maken en hij heeft het blijkbaar nodig. De eerste tijd thuis ( na zijn wakkere avonden) had ik het gevoel dat hij alleen maar sliep, en dat heeft echt heel lang geduurd. Hij viel eigenlijk altijd direct na zijn voedingen in slaap. Nu wordt het wel iets minder maar nog slaapt hij veel.

Tja wat trek je haar aan....vind ik eigenlijk nu nog moeilijk. Ik denk dat een niet te dik pakje, of dat truitje en een lange broek, en dan onder de dekens voldoende moet zijn. Natuurlijk geen raam open want het koelt nog best af 's nachts.

Ik kon trouwens ook altijd met het ziekenhuis bellen, en geloof me daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt. Ik was echt zo'n stresskip die eerste tijd en zo onzeker (nu ook nog wel hoor af en toe, maar dat heeft natuurlijk ook te maken met de start die we hebben gehad). Gelukkig had ik altijd de afdeling als back up, dus als je twijfelt of iets wel of niet kan gewoon bellen hoor, vinden ze echt niet erg! Je kunt hier natuurlijk ook terecht ;) voor onze ervaringen. Maar meid, het komt helemaal goed hoor! Je gaat haar de komende tijd steeds beter leren kennen, en daarmee wordt je ook steeds zekerder hoor, tenminste zo werkte dat bij mij...

Succes en geniet van je stoere meid!

6. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    het is inmiddels al een tijdje terug, ferron heeft 12 dagen op de couv gelegen, en 5 december mocht hij naar huis!(mooi sint cadeau!)

ik had ook couveuse-kraam-nazorg, heb er veel aan gehad evengoed. Ik wist en kon zelf al wel veel, ook al was t voor ons de eerste. Ik werk ook in de Kinder-opvang,dat scheelt wel iets.
    maar je eigen kindje voor t eerst thuis, is wel weer heeeel anders.

Gelukkig draaide ferron zijn dag/nachtritme niet om, overdag sliep hij weliswaar wel , maar huilde na 3 weken thuis erg veel. Werd er soms gek van!
    na 11 uur s'avonds stopte dat weer, en kwam hij alleen huilend wakker voor de voeding.

Te vroeg geboren baby's raken snel overprikkeld, daar zou ik wel mee oppassen, dus eerst kleine stukjes lopen, niet teveel visite uitnodigen, voeden boven, op een rustige plek, en aan een strak voed-slaap-speel-knuffel-schema houden. Duidelijkheid, minste of geringste raakt ze overprikkeld, en zitten jullie straks met een huilend kindje de hele dag of avond, neem maar van mij aan...das niet leuk!
    vaak gebeurd dit 2 a 3 weken na thuiskomst. Hoop bij jou niet, maar hou er wel rekening mee!

Deel Deze Pagina