weegschaal

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door tanja1979, 2 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tanja1979

tanja1979 Actief lid

3 okt 2008
    217
    0
    0
    Heb je ook een weegschaal nodig voor je baby uitzet?
    vroeger was dit wel zo,of kon je er 1 huren,maar zie het nu nergens meer staan op de uitzetlijsten.

Wie weet dit?
    Alvast bedankt!

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Volgens mij eigenlijk niet... Ik denk dat je VK of kraamhulp die wel meeneemt, en in het ziekenhuis hebben ze er gewoon eentje.

Je hoeft misschien nu je baby niet meer zo heel vaak te wegen? Oh ja! Mijn schoonzusje zei dat ze gewoon even langs het consultatiebureau liep, daar hadden ze er eentje staan!

Lijkt me trouwens een duur grapje om die zelf aan te schaffen!

3. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Volgens mij hoeft dat niet toch.
    Je kan toch 1 keer in de week naar het weeguurtje.

4. tanja1979

tanja1979 Actief lid

3 okt 2008
    217
    0
    0
    mijn moeder kwam er vanmorgen mee,vroeger moest je je kindje als je borstvoeding gaf voor en na de voeding wegen om te kijken of het genoeg binnen had gekregen.
    Ze had een 2e hands weegschaal in de krant zien staan voor €20,- dus dat valt wel mee.
    Was nieuwsgierig of het nog nodig is tegenwoordig omdat het ook nergens op de uitzetlijst staat ;)

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Tegenwoordig hoeft dat wegen niet meer zo vaak. Soms neemt de kraamverzorgster er 1 mee. Bij ons had ze er net 1 gekregen van de kraamzorg.
    Als er echt problemen zijn, waardoor je echt vaak zou moeten wegen en meten, dan kun hem altijd nog huren. Maar dat zijn echt uitzonderingssituaties. Het kan ook nog zo zijn, dat je een keertje vaker naar het cb gaat om te wegen en meten (1x in de week ofzo).

6. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    De kraamhulp had er 1 ... En ik ging in het begin 1 keer in de 2 a 3 weken naar het weeguur op het cb

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

De kraamhulp heeft er 1. En laat die nou net tegenover ons wonen. Mag hem altijd gebruken zei ze. En anders even naar het inloopspreekuur van het CB

8. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Het hoeft niet, ik heb er wel 1. Die heb ik van mijn moeder gekregen bij de eerste. Dus die kan ik nu ook gebruiken. Vin dhet wel leuk.

9. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Onze kraamhulp had er zelf één mee. Inde kraamweek werd er iedere dag gewogen.
    Week later kwam de wijkverpleegkundige voor de intake van CB en 2 weken later al voor de eerste keer naar CB.

Alleen doen als je het zelf leuk vind om te wegen, anders niet nodig denk ik!

10. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Wij hebben er eentje gehuurd bij de Thuiszorgwinkel toen. Ik had dus geen zin om elke keer naar het weeguurtje te gaan, want de tijden kwamen me elke keer niet uit ivm voeden of slapen.
    Erg handig was het moet ik zeggen.

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik vind het erg leuk om zelf te doen en weeguurtje kom nooit zo lekker uit bij het CB qua tijd (en moet ik perse de auto voor pakken)

Dus heb er zelf een gekocht (bij de eerste een gehuurd) ik had nog een tegoedbon en kortingsbon liggen van babywalz daar was ie 67.50 en vorige keer was ik aan huur 30 euro kwijt en ik verkoop hem straks gewoon door op marktplaats en dan heb ik hetzelfde betaald zeg maar..

Ik doe het gewoon voor de leuk het MOET niet..

12. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Je hebt er geen nodig, de kraamhulp heeft er een en op de dag van de geboorte, na 3 dagen en na een week wordt er gewogen. En je kan altijd naar het cb weeguurtje. Wegen voor en na de bv om te zien hoeveel gedronken werd is schijnbaar achterhaald en wordt afgeraden om te doen.

MAAR wij hebben wel een weegschaal, digitaal, gekregen als kraamcadeau van mijn schoonzusje. Was iets van 50 euro en heeft nu zo'n baby schaal maar die kan er ook af en dan kan is het een berenhoofdje waar je kindje op kan gaan staan. Erg grappig.
    Ik vind het trouwens wel fijn om er zelf eentje te hebben, kan je het toch een beetje beter in de gaten houden ook als ze bijvoorbeeld een keertje ziek zijn. En dat weeguurtje kwam bij ons inderdaad ook niet even goed uit en moest er dan lopend of met de bus naar toe. Niet echt handig.

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    bij ons had de kraamhulp er trouwens geen eentje, alleen de VK en die moest hem ook speciaal meebrengen, ze waren er erg blij met degene die wij gehuurd hadden en vonden het erg leuk, ze vonden het jammer dat tegenwoordig mensen hem niet meer hadden.

14. snoemf

snoemf Actief lid

4 nov 2007
    191
    0
    16
    wij hadden er ook een gehuurd. (3 weken gehad en maar 1 hoeven te betalen) maar omdat bij ons het bureau dicht was ivm verbouwing we 7 km verder moeste en ik niet mocht rijden door de keizersnee hebben we er zelf een gekocht. konden we gewicht voor en na borstvoeding wegen.

als je hem langer wil gebruiken is kopen een optie omdat je hem erna weer door kunt verkopen.

wij gebruiken hem nu nog steeds en kevin vind het leuk om erop te mogen.
    als hij te groot wordt verkopen we hem weer door.

15. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb er nog nooit 1 gehad. en ben dat ook nu niet van plan. vroeger kon je naar het inloopspreekuur als je benieuwd was of het kleintje aangekomen was. ik ga ervan uit dat dat nu ook nog wel zo zal kunnen.

16. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Onze kraamhulp had er 1 mee die stond hier de week dat ze hier hielp. Toen werd Demi dagelijks gewogen. Later kwam de wijkverpleegkundige voor de CB intake en die woog Demi ook .
    En later op de afspraken met het CB.
    Ik heb eigenlijk zelf nooit de behoefte gehad om vaker te wegen

17. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    wij hebben er nadat de kraamhulp weg was een gehiird bij de thuiszorgwinkel. ons zoontje heeft wat opstartproblemen gehad, en ik heb wat opstartproblemen met de bv. dus: wegen, zodat we weten of hij eindelijk aankomt, of verder afvalt.
    wel handig hoor!

Deel Deze Pagina