Als je lang bent, is je buik dan ook kleiner?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Kuona, Oct 31, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kuona

Kuona Fanatiek lid

Dec 7, 2007
    1,258
    6
    38
    Ik ben zelf 1.80 en heb nog best wel een bescheiden buik voor 26 weken. Nu zegt mijn schoonmoeder dat dat komt omdat ik zo lang ben en daarom ook meer ruimte heb. Ik vraag me af of dit ook zo is. Het klinkt wel logisch, omdat de baby wel ongeveer even groot is, maar is het niet zo dat mijn ingewanden en organen en ribben e.d. ook groter zijn? En er zijn vaak juist kleine meiden die ook erg kleine buikjes hebben toch?
    Dus wat denken jullie: Heeft je eigen lengte wel of niet te maken met de grootte van je buik?

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik denk niet dat dat uitmaakt. ben ook 1.80 en zie fotos op babysite. zeker als je slank bent denk ik dat je buik juist sneller zichtbaar is.

3. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nou ik ben lang en absoluut niet slank (183 cm en op het einde van mijn zwangerschap 125 kilo) en je ziet dat ik aardige buiken kweek haha

www.martin-isabel.nl staan al mijn buiken qua vergelijk..

4. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

ik ben 1.82 en heb al een flinke buik! dus ik dnek het niet.

5. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

Jul 2, 2008
    402
    0
    0
    ik ben 1.83cm lang en de verloskundige zei me wel dat de baby idd meer ruimte heeft omdat ik lang ben. Verder vind ik dat ik een ''net'' buikje heb, niet extreem groot of klein.

6. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,285
    0
    0
    Ik ben dan maar 1.72 maar ik had ook een heel beschijden buikje. Met ongeveer 30 weken begon ik te groeien. Mijn zusje is rond de 1.82 en haar buik was veel groter dan mij hoor. Dat terwijl ze voor haar zwangerschap rond de 58 kilo woog.

7. Niet meer actief

Volgens mij klopt het wel.. ik ben zelf heel klein en mijn buik is ZO groot... ik denk dat het vooral ook optisch 'bedrog' is... stel dat jij (1.80) een even grote buik hebt als ik (1.60) oogt die bij mij natuurlijk al snel veel groter...

8. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik ben 1.83m en heb een flinke buik al. maar dat is ook het enige wat dikker wordt aan me nu; de rest is hetzelfde gebleven of zelfs slanker geworden (afgevallen door misselijkheid in eerste weken).

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik denk het wel, ik heb een korte buik en daarom steektie erg naar voren volgens de vk.

10. Ivy

Ivy Lid

Oct 7, 2007
    22
    0
    0
    Management Assistent
    Noord Holland
    @JsztD: Als ik naar je buikfoto's kijk dan vind ik je buikje helemaal niet zo groot.
    Ik ben best jaloers op al die meiden met een bescheiden buikje, in het begin van de zwangerschap is het leuk als iedereen kan zien dat je zwanger bent maar nu met de laatste loodjes is een bescheiden buikje toch veel gemakkelijker lijkt me.

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Ik ben 1.80 en heb een bescheiden buik. Volgens de gyn omdat ik een lange buik heb, omdat ik "lang" ben!

12. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Nee, maakt geen bal uit. Ik ben 1.80 en mijn buik was huge! (en al vanaf het begin)... geen verband dus!

13. Niet meer actief

Bescheiden buik? :confused:
    Haha je bent serieus de allereerste die ik het hoor zeggen ;)
    Val ook zowat voorover, vooral omdat ik zooo erg naar voren draag en ook een 'korte' buik heb

14. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik denk dat het onzin is, het is gewoon heel persoonlijk en het ligt ook aan de rest van je figuur. ik ben 1.82 en had echt een flinke buik! Ben ook slank met smalle heupen, dus dan gaat het lekker naar voren staan!
    Ik vind het zo'n onzin dat andere mensen altijd een mening hebben over hoe je buik zou moeten zijn volgens hun, en je dat ook gaan vertellen... iedereen is anders en dat is dat. zoals het kindje maar goed groeit en de vk tevreden is toch?
    ik kreeg vaak zowel te horen dat ik veeel groter leek dan ik ver was, of juist veeeel minder groot, en dat op een dag... vermoeiend van de die wijsneuzen! volgens de metingen van de vk was ik altijd precies op schema!

15. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik ben klein maar had ook een kleine buik.

Kwam laatst iemand tegen, die had helemaal niet gemerkt dat ik zwanger was. terwijl ze me toch een maand voor de bevalling nog gezien had.
    Ze dacht dat ik een oppaskindje had en was helemaal verbluft toen ik zei dat Jesse van onszelf was. ;)

16. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ben ook klein (1.57) en heb ook niet echt megabuiken gehad, zit nu ook op een buikje te wachten, ziet nog niet veel.

17. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik ben ook 1m80 en had toch echt een hele grote buik, was voor die tijd dan wel niet superslank. Maar op het eind paste het grootste deel van de positiekleding niet meer. Rick was dan ook wel bijna 9 pond bij de geboorte.

Maar ik had het niet erg gevonden om een kleinere buik te hebben, nu zeiden mensen met 7 maanden al dat ik zeker bijna uitgerekend was. En ik kon op het eind bijna niks meer.

Foto's staan trouwens in m'n album.

Ben benieuwd wat ik nu voor buik ga krijgen.

18. Kim84

Kim84 Niet meer actief

Ik ben 1m83 en het is ook goed zichtbaar. Het was ook vrij snel te zien. Mijn baarmoeder groeide in het begin recht omhoog in plaats van in de breedte. Sinds 22 weken zwangerschap gaat er meer naar de zijkant. Ik ben nu ook al ruim 11 kilo :confused: aangekomen. Ik woog 70 kilo voor m`n zwangerschap. Volgens de VK groeit m`n buik goed en issie prachtig. Lengte heeft niks met de grootte van je buik te maken. Het ligt er ook aan hoeveel ruimte je hebt in je buik. Ik denk ook dat je buik zich aanpast aan je lengte, zodat het in verhouding blijft.

19. Oliviamama

Oct 21, 2008
    24
    0
    0
    Ik ben lang en had inderdaad een bescheiden buikje. Toch zat er vier kilo in. Vk schatte het zelfs op een kleine 7 pond.

20. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik paste ook niet meer in standaard kleding op het eind haha (was dikke 8 pond de beeb)

Het is ook naar verhouding als iemand van 160 cm mijn buik had dan valt ie persoon voorover haha) ik heb ballast (lees; kont om me rechtop te houden)

Mensen vroegen mij met 20 weken al of ik elk moment kon gaan bevallen (erg irritant!)

Share This Page