22:00? Volgens mij is het 00:00 hoor.... Tot 00:00 mogen bijvoorbeeld "festivals" in de stad ook doorgaan en daarna moet het stil zijn.
festivals hebben daar een speciale vergunning voor gekregen. mijn schoonpa heeft regelmatig mee gewerkt aan een festival. dat is hetzelfde als de kermis,. vanaf 22.00 uur moet de muziek zachter
Misschien kun je een hek maken voor jullie oprit, dan kunnen ze in iedergeval niet meer op jullie oprit parkeren. En misschien kan er op de gemeente plek een kruis komen? Maar ik denk eerlijk gezegt niet dat dit je man zal veranderen....
voor het geluidsoverlast kun je anoniem de politie bellen. En kun je niet zelf iets voor de oprit neerzetten. wees creatief! een grote plantenbak oid, met een bord inrit vrijlaten! of een paar bakstenen op elkaar en gewoon op straat neerzetten. Geluidsoverlast door buren, wat mag en wat kan | Huis en tuin: Wonen Geluidsoverlast en de wet We wonen in Nederland zo dicht op elkaar dat het vrijwel onmogelijk is de buren niet te horen, ook normale geluiden dringen regelmatig tot de woning door en uiteraard kunt u ook hier last van hebben. U kunt echter pas actie ondernemen tegen het geluid als er een wet of regel wordt overtreden of als de geluidsoverlast voorkomt uit “onrechtmatig handelen”. De wet bepaald over dit soort geluidsoverlast dat de aard, ernst, duur en de omvang van de geluidshinder en de daardoor veroorzaakte schade bepalen of de geluidsoverlast ook daadwerkelijk juridisch kan worden aangepakt. De geluidsgrenzen voor particulieren woningen, gemeten aan de gevel, zijn als volgt: gemiddeld piekbelasting overdag (07.00 - 18.00) 50 dB(A) 70 dB(A) 's avonds (18.00 - 23.00) 45 dB(A) 65 dB(A) 's nachts (23.00 - 07.00) 40 dB(A) 60 dB(A) Deze normen gelden niet voor bijzondere situaties. Als er gemiddeld per etmaal hogere geluidswaarden worden gemeten dan kan de geluidsoverlast die u ondervindt onrechtmatig zijn.
Wij hadden in ons vorige huis ook last van onze buren, in dit geval onze bovenburen, ze stampten de trap op als olifanten, muziek zetten ze zo hard aan dat het glas in de ramen trilden, ze blowden en dronken zomers altijd op het trappetje wat voor onze slaapkamer langs liep. We hebben geprobeerd te praten met ze in het verleden, maar het hielp allemaal niet, ze hadden zelfs lekkage, en daar moesten we zelf achter komen, omdat het plafond ineens plekken kreeg. Gelukkig was het een huurhuis en hadden wij het geluk een huis te kunnen kopen. Wij zijn dus verhuisd!
Die vragen altijd eerst of je zelf al contact hebt opgenomen. Dat is interessante, concrete informatie. Maar dan moet je wel zelf de dB(A) gaan meten. Enneuh, aan de gevel, zei je. Buiten dus? Of binnen?
ik weet niet waar jullie wonen maar in andere steden is wellicht de koopprijs van een huis stukken goedkoper. Ik weet niet wat jullie te besteden hebben, maar ik zou gewoon eens op funda shoppen als ik jullie was. Huren is trouwens ook duur zat en over een paar jaar betaal je net zo veel huur als dat je nu aan hypotheek kwijt bent. Misschien een nieuwe start met een leuke baan voor je man?
ik zou niet willen dat mijn kinderen zouden opgroeien in zo'n buurt eerlijk gezegd... En verder kun je best concessies doen op de grootte van een woonkamer etc, zeker als je dan in een beter buurt uitkomt. En een ander dorp wat maakt dat nu uit. Volgens mij spelen er meer problemen, en als je die niet eerst oplost blijven ze je achtervolgen hoor. succes!
er staat een website boven.. daar komt het vanaf. je kunt het aantal decibel zelf wel een beetje inschatten dacht ik zo.
Ik denk ook niet echt dat het met het huis of de buurt te maken heeft, wat maakt dat nou uit?? Dat is niet wat je gelukkig zou maken hoor. Er is waarschijnlijk gewoon iets anders aan de hand... En die wietplantjes, idd 5 mag je dr hebben. Ik denk dat je er misschien kunt proberen achter te komen wat er wel speelt bij hem.
Denk ook niet dat je dat zelf kan inschatten. laatst was hier in de buurt een concert ine en stadion naast een woonwijk, omwonende zworen dat het veel te hard was etc etc .. 2 onafhankelijke mensen hebben gemeten 1 van een bedrijf ingehuurd door de gemeente en 1 van een onafhankelijke organisatie Uiteindelijk bleek het ver onder de toegestane decibel te zitten..
Als mijn ventje hier niet gelukkig zou zijn zouden we gewoon opzoek gaan naar een andere woning. Doen we in de toekomst ook wel, maar nu nog niet mijn vriend vind me nog te jong om verder bij me moeder weg te gaan wonen, we wonen nu een half uurtje bij elkaar vandaan Hebben hier bewust voor gekozen, we gaan uiteindelijk waarschijnlijk richting zeeland, we houden van zon zee en strand, maar dit gaat nog wel een heleboel jaren duren.
Het grote probleem ligt niet aan de buren. dat heeft niks met smoesjes te maken maar het zijn kleine dingen die er soms bovenop komen en dan een bommetje doen barsten. De mensen die voor onze poort parkeren zijn achterburen van een ander pleintje en over het algemeen polen. Er zitten elke maand andere polen in dat huis en hij heeft ze wel een om half 7 uit hun bed getrommeld om hun auto weg te zetten, heeft de werkgever gebeld (ze werken allemaal voor hetzelfde bedrijf) maar er zijn veeel meer autos als parkeer plaatsen beschikbaar daar... Ik ga wel de gemeente hiervoor bellen vandaag... Het probleem van verhuizen is dat we geen hogere hypotheek kunnen krijgen en er bij ons in de omgeving geen of bijna geen huizen te koop zijn in deze prijs die al af zijn, geld voor verbouwen is er niet. Bovendien heb ik nogal wat "eisen" aan een huis, ivm mn studio en dat is ook moeilijk. En een ander dorp/stad kan (bijna) niet ivm oppas... Ik heb het weekend een paar keer geprobeerd te praten met hem maar dat is nogal moeilijk.... Er is nu wel uitgekomen dat hij ook geldzorgen heeft.... Nou ja. we komen er samen wel uit, hij zei het weekend al dat we gewoon niet moeten gaan verhuizen dus.. (we willen graag het huis van zijn ouders overnemen als zij uiteindelijk weggaan dus.. en dat kunnen we kopen tegen dezelfde hypotheek als die we nu hebben, zij willen er geen winst op maken.) Thanx allemaal