de gyn hefet te kennen gegeven dat ik met 38 weken ingeleid ga worden. ik heb het bij fynn heel heftig gevonden terwijl ik toen alleen een infuus has en al 3 cm ontsluiting. nu vertelde de klinisch vk dat een 2de bevalling veel makelijker is omdat de weg bekend is maar is dat met inleiden dan ook zo?
Ik ben ingeleid en weet dat de kans groter is dat bij een tweede de baarmoedermond eerder verweekt is. Maar het ligt er gewoon aan hoe ver de baby al is bij 38 weken. misschien dat deze wel tot 42 wil blijven zitten, dan is de inleiding dus 4 weken te vroeg, snap je? Ik zou wel om pijnstilling vragen deze keer!, misschien al vantevoren aangeven dat je dat wilt.
Ik ben ook 2x ingeleid, 1e keer op 41weken met 3cm ontsluiting, infuus met weeen opwekkers maar na 10uur ween zat ik nog steeds op 3cm, en liep daar al 3 weken mee. Dus toen heb ik een ruggenprik gehad, en daarna was het in 4uurtjes gedaan. totaal 16uur over de bevalling gedaan bij de 2e inleiding 39 weken had ik al 4cm, en hebben ze eerst een ruggenprik gezet, en daarna de opwekkers eraan, had de ruggenprik om 10uur en om 14.50 was de kleine er al, uiteindelijk een spoedKS geworden, maar had volledige ontsluiting en persween om 14.30 Dus toen heb ik er goed 4,5 uur over gedaan, als ik zelf had moeten persen had het nog een half uurtje langer kunnen zijn. Nu bij de 3e zal het ook op korte termein ingeleid worden, heb de eerste cm´s ontsluiting nu ook al weten we sinds gisteren.
hihi ik had een ruggeprik (2x verkeerd gezet heel lang verhaal ) de bmm was al wel verweekt met 32 weken loop ook al weken met buikpijn etc. ja tuurlijk aan de ene kant zou ik het gewoon willen uitdragen hoor. maar ivm mijn gesteldheid en de baby haar gezondheid (navelstreng afwijking) is het waarschijnlijk beter dat ze eerder komt
Ik ben 2 keer ingeleid, de eerste met 42 weken en wel een beetje ontsluiting en de tweede met 41 weken zonder ontsluiting. Bij beide dis eerst een gel gehad, 6 uur wachten en dan konden ze de vliezen breken. Daarna nog aan het infuus. De eerste was er na 4 uur weeën en 40 minuten persen, de tweede na 2 uur weeën en 6 minuten persen ( en het kon sneller maar ik hield het een beetje tegen.) Dus ja ook bij inleiden kan een tweede makkelijker en sneller gaan.