ik vind het opvallend dat veel mensen naar amerika willen. ik zou er nog niet heen willen al kreeg ik geld toe. veel te geweldadig. en dat ego van ze waardoor ze overal oorlogje willen spelen, bleeehhhh. en als je door omstandigheden je toevlucht tot sociale voorzieningen moet nemen is er vrijwel geen vangnet. er zijn miljoenen mensen dakloos om die reden. nee, brrrr mij niet gezien. laat mij maar lekker in ons kikkerlandje blijven dan.
terug naar UK. heb tijd dichtbij glasgow gewoond, die omgeving wil ik wel weer terug. of Londen lijkt me ook geweldig.. of indonesie.. of portugal.. spanje.. curacou.. australie.. japan.. verenigde staten.. overal waar de leefomstandigheden goed zijn (dus geen oorlogsgebied, of 3e wereldland) en geen nederland vind ik best.
Wij verhuizen in juni 2011 naar Aruba voor 3 jaar.. Heerlijk, kan niet wachten. Binnen Europa is Oostenrijk nummer 1! Zou daar graag een 2e huisje willen hebben.. Eerst de staats maar eens winnen..
Ierland of nieuw-zeeland beide omdat het mij hele mooie landen toe lijken. Of in de Alpen in duitsland of oostenrijk, ik vind de alpen zo mooi en het lijkt me heerlijk om gewoon op een berg te wonen in een boerderij daar.
ik zou dolgraag in australie willen wonen, of nieuw zeeland, ben daar intotaal 6 ,5mnd geweest, de rust geen tijdsdruk (wel vaak gewoon 7 dagen werken)' maar wat ik miste was mijn fiets. in nl fiets je overal ff heen, naar de winkel of kennisen etc. dat kan daar allemaal niet, denemarken hebben we ook gekeken, maar miste de goede nl kaas (erg he) als ik veel geld zou hebben, zou ik kiezen voor de veluwen of achterhoek, of 1 van de eilanden. of belgie maar dan niet in de steden, maar opzich vind ik nl wel fijn kwa omgeving (niet kwa regering)
Wij hadden bijna voor 3 jaar op Curacao of Sint Maarten gewoond. Het is niet doorgegaan omdat hij toch voor een andere baan heeft gekozen. Een jaar later waren we op huwelijksreis naar Curacao en ik was blij dat het toen niet is doorgegaan. Voor een vakantie is het heerlijk, maar ik zou daar niet kunnen wonen. Mijn man gaat het liefst verhuizen naar Spanje, want daar woont zijn familie. En dan uiteraard omgeving Barcelona. Zelf woon ik toch het liefst in Nederland. Ik ben gek op de seizoenen hier.
Absoluut de VS, en dan San Diego. Vond dat zo'n mooie/vriendelijke stad. Hihi, en ik kan af en toe naar Disneyland.
Ik hoorde trouwens laatst van een meisje die op Curacao had stagegelopen dat ze ontzettend gediscrimineerd werd. Kijk op vakantie heb je daar geen last van en zit je vooral in de vakantiegebieden. Maar tussen de 'echte' inwoners van Curacao schijnt het dus niet echt leuk te zijn als buitenlander.
Ik zou hier niet weg willen, omdat: - De sociale voorzieningen hier in Nederland erg goed zijn - De belasting die je moet betalen relatief laag is, vergeleken met wat je er voor krijgt - De grootouders van mijn kind hier wonen - Mijn vrienden hier wonen Maar mijn man kan in de (verre) toekomst wel een functie voor een paar jaar in het buitenland krijgen. Hopelijk pas als de kids hier het huis uit zijn. Dan zou ik wel voor een paar jaar in een ander land willen wonen. Voornamelijk wel westerse landen dan, zoals het VK, Zweden, de VS, Canada, Australië, verder ook Turkije en de Cariben, maar ook de VAE, Saoedi-Arabië en Oman lijken me wel wat. Maar alleen onder die omstandigheden, want als vrouw van mijn man in die rol, zou ik anders behandeld worden dan de gemiddelde vrouw in die laatste drie landen.