Heb niet alles gelezen, maar hier in ieder geval één iemand die, als ik mocht kiezen, voor een keizersnede zou gaan. Waarom? Gewoon onwijs bang voor de bevalling... En nee, ik denk er echt niet licht over. Zie in m'n werk dagelijk grote buik OK's, onder andere KS. Ben me dus heel erg bewust van wat de gevolgen zijn. Staat tegenover dat ik het gewoon natuurlijk ga doen, angst of niet. Maar als ik echt mocht/kon kiezen...
een natuurlijke bevalling.... een keizersnee is een operatie en het woord operatie laat mij bibberen!
Natuurlijk. Heb echt een geweldige bevalling gehad, was zo mooi. Bij mij ging het daarna mis, met spoed naar ok. Maar ik had het niet willen missen.
Zeker een natuurlijke bevalling! Keizersnee lijkt me niets. Het magische moment dat je je kleintje uit je voelt komen, zo'n nat hummeltje op je borst.. Ik zou het echt allemaal niet willen missen!!!
Ik weet het niet zo goed omdat ik alleen een ks heb meegemaakt. Vooraf had ik ook liever een geeone bevalling gehad maar de ks is me zooooo meegevallen dat ik er van overtuigd ben dat er bevalingen zijn die heftiger en pijnlijker zijn... Maar dat ligt natuurlijk ook aan of het een vlotte bevalling is of niet. Ik ben achteraf blij ermee iig!
Ik begrijp niet dat als je nog geen bevalling meegemaakt hebt, dat je dan zegt dat je een keizersnede wilt! Jeetje, wat zou ik dan graag in jou schoenen staan zeg! Ik had geen keus en werd met spoed naar de o.k. Gereden! Geloof me de nasleep en de psychische klachten die je er aan over houdt wil je echt niet! Dus meid gewoon proberen en gaat het niet dan is het een ander verhaal!
zeker weten natuurlijk en begrijp me niet verkeerd maar het schept een band de pijn die je hebt en de ontlading als je kleintje dan op je buik word gelegd. verder zitter er zo veel dingen aan een keizersnede, je mag 4 weken niet auto rijden ( je bent niet verzekerd als je het wel doet) de borstvoeding heel met een natuurlijke bevalling een veel grotere kans van slagen je mag op de ok geen filmpjes maken (dus het eerst huiltje kun je niet opnemen) na een keizersnee is de kan op een pnd veel groter.
Een natuurlijke bevalling, ook al doet het zooooo'n pijn! Ik zou nooit kiezen voor een keizersnee in eerste instantie, als het niet anders kan is het een ander verhaal natuurlijk.
Natuurlijk bevalling, ik zie het echt als het afsluiten van een proces. Als het niet anders kan dan natuurlijk een keizersnede, maar liever niet. Bij mijn zoon wilde ze een keizersnede doen (pe /HELPP) maar ik wilde perse zelf bevallen. Uiteindelijk mocht ik het van de gyn proberen, mits ik in haar dienst zou bevallen. Ze kon het niet verantwoorden als ze me moest overdragen aan een collega (ik had de nacht op de IC doorgebracht en toen dachten ze niet dat ik en mijn zoontje het zouden redden, in de ochtend ging het beter en wilde ze het kindje zo snel mogelijk halen) Ik heb wel "makkelijk" praten omdat ik 2 keer relatief makkelijk bevallen ben. Als je een hele zware bevalling hebt gehad kan ik me wel voorstellen dat je de volgende liever voor een keizersnede gaat.
absoluut natuurlijk... Twee keer gedaan en dat was beide keren heel prima te doen . Binnen een dag kon ik eigenlijk alles weer (niet gedaan hoor... lekker gekraamd)
Ik zou zeker liever natuurlijk (zijn) bevallen! Ik heb jet laatste stukje niet mogen doen - moest bij volledige ontsluiting wachten op het OK-team, want het was voor de kleintjes te gevaarlijk om het op een natuurlijke bevalling aan te laten komen. Maar bij een evt. 4e hoop ik echt dat ik natuurlijk mag bevallen!
wat een negatieve reacties over een ks! Eigenlijk heel stom maar toen ik te horen kreeg dat het een ks zou worden wilde ik het ook niet. Ik wilde niets liever dan zelf bevallen. Dan ga je je er in berusten (je moet wel) en denk je: hmm een gewone bevalling is misschien wel beter als het allemaal vlotjes gaat maar denk eens aan de ellende die je daaraan over kunt houden! Kortom: t is beide geen pretje! ik zou zelf nooit vooraf een ks gekozen hebben (zonder dat ik zou weten hoe een normale bevalling is bedoel ik) maar ik had geen keus en heb geprobeerd het positieve er van in te zien. En bij mij is het gelukkig heel voorspoedig gegaan. En die pijn om de band met je kind te verbeteren vind ik persoonlijk onzin, maar dat is mijn mening! Ik heb ook pijn gehad alleen nadat de baby er al was dus ja.... En jammer dat ik geen "gewone"bevalling mee heb kunnen maken? ja en nee! Ik weet het niet zo goed. Ik weet wel dat ik een prachtig ventje er voor terug heb gekregen dus hoe hj dan ook ter wereld is gekomen... hij is gezond, daar gaat het mij om! En wie weet beval ik met een eventuele tweede wel normaal. Kan me overigens wel heel goed voorstellen dat als je al zo ver in je bevalling bent en het nog een ks wordt het psychisch heel anders is. Dan zou ik denk ik ook meer het gevoel van balen hebben omdat ik t zelf graag af had willen maken ook. En het overdonderende he... ik heb een aantal weken gehad om er aan te wennen natuurlijk!
hey ik heb op dit moment twee mooie dochters maar 2 zware bevallingen gehad eerste natuurlijk maar met pomp 2e geprobeerd natuurlijk en met pomp maar werd een spoedkeizersnee. nu mag ik kiezen.. na overleg met mijn vriend gaan we toch voor een natuurlijke bevalling meer zijn keus dan die van mij... ik voelde me na de keizersnee veel beter... ben op een maandag bevallen met de keizersnee en op woensdag ochtend was ik thuis. smiddags liep ik in blokker om een babyfoon te kopen... vond dat ik er toch 1 nodig had 1 nadeel van een keizersnee je mag na de keizersnee niet eten! nu dus weer een natuurlijke bevalling maar wel met bepaalde afspraken. Als het weer moeilijk word dan word het gelijk een keizersnee geen gedoe met de pomp enz bevallen doet pijn is niet leuk en zeker geen hobby van mij maar als ik nu naar mijn 2 meiden kijk zijn ze alle pijn waard geweest! groetjes tasha
Ik heb beide meegemaakt (eerste was een ingeleide bevalling zonder pijnstilling; tweede KS met iets te weinig pijnstilling omdat de 14e ruggeprik pas "goed" zat..) en vond beide prachtige ervaringen. Allebei pijnlijk, maar allebei mooi. Een evt volgende zal een KS worden vanwege gevonden afwijkingen en dat vind ik prima, voel het toch als een voorrecht dat ik beide heb mogen meemaken.
Als het allemaal normaal gaat..... dan kies ik liever ook voor de natuurlijke weg! Niet dat mijn bevalling geweldig was.... maar toch liever natuurlijk!
op de normale manier, alleen als het echt zou moeten een ks. Seth geboren 15.15 om 18.30 alles opgeruimd en aangekleed en liep k gewoon rond, afwas en was deed ik ook zo veel mogenlijk.kon het makkelijk zelf
Mee eens! Maar ik heb bij mijn eerste een spoedks gehad en lag al 13,5 uur met weeënstorm, toch was ik echt niet teleurgesteld dat het een ks werd hoor, hij moest eruit en hoe dat zou gebeuren...dat deed er niet meer toe voor mij op dat moment. En achteraf vond ik het ook niet 'jammer'. Tweede geplande ks door eerste gecompliceerde bevalling en achteraf heel goed want m'n 2e kanjer had ik nooit natuurlijk kunnen krijgen, al had ik het geprobeerd. Maar het jammer vinden dat ik geen natuurlijke bevalling heb meegemaakt? Nee, dat vind ik echt totale onzin...ik heb 2 bevallingen meegemaakt en die waren beide prachtig, overweldigend en zeer pijnlijk . Hoe je ook bevalt, het doet niets af aan het eindresultaat.
Een natuurlijke bevalling. De bevalling van de 1e vond ik erg zwaar en heb 10 weken last gehad van een ontstoken knip en kon ook niet veel. Dus misschien was dat verschil niet zo groot geweest. Maar de bevalling van de 2e was goed te doen en kijk ik met een erg goed gevoel op terug. Vond sowieso een badbevalling erg bijzonder om mee te maken. Voelde me daarna ook vrijwel gelijk prima dus wil daar wel weer voor tekenen.
Hier sluit ik me helemaal bij aan. En dat je een slechtere binding met je kind zou hebben omdat je hem/haar niet zelf op de wereld hebt gezet....onzin.
Ik vind t heel erg afhangen van de situatie. Morgen krijg ik een versie en als dat niet lukt mogen wij kiezen voor een stuitbevalling of ks, al wordt een ks toch echt wel geadviseerd bij ons. We hebben nu dan ook al voor onszelf besloten dat als t niet lukt dat wij dan toch echt voor de ks gaan, zeker ook omdat er geschat wordt dat zn hoofdje iets groter is. Moet er niet aan denken dat je na veel weeen eindelijk de beentjes eruit hebt geperst en dat zn hoofdje dan zou blijven hangen ofzo..... Nee hoor doe mij dan die ks maar!