Nog meer oververmoeide mama's?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door 2jees, 29 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

Oh meiden het is weer zover... Mijn dreumes is weer verkouden en hoppa, elk uur huilen, net als je in slaap gesukkeld bent.. Wat word ik daar toch moe van.. En moeheid gaat hier gepaard met hoofdpijn dus (straks) maar weer Ibuprofen :( Baal hier zo van. De hele dag je door het huis slepen en koffie drinken..

Het eerste jaar van haar leven heeft ze heel veel gehuild ivm allergie, zaten nachten bij dat ik niet/nauwelijks sliep. (Zoo blij dat ik geen werk heb.. ) Rond haat tweede jaar sliep ze door maar nog vaak een keer huilen. Ik kom er maar niet bovenop. Dan gaat het een week of 2 goed en denk ik: Hee ik ben toch iets minder moe. En dan is het weer raak :( Blijft dit nou zo de rest van mn leven ;) Het houd me nl. tegen om voor een derde te gaan.. Zou ik niet eens aan kunnen..

2. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Wel vermoeid maar niet oververmoeid en ons Gijs is nog jong.... wij hebben erg geluk met onze kleine, hij is erg rustig.
    HEt zal een keer over gaan, ze noemen de eerste vier jaren niet voor niks tropenjaren...

Is er niet iemand die het is een nachie van je over kan nemen?
    hier komt vanavond een vriendin die de hele nacht voor Gijs gaat zorgen zodat ik is een hele nacht kan slapen.

3. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Hier niet echt herkenbaar, wij boffen met best goede slapers.
    Wel net een periode achter de rug van 6 weken waarin iedereen achter elkaar ziek was en dan kun je niet echt bijtanken en ben je ook erg moe.
    Ik denk altijd maar zo, het is allemaal een fase en gaat vanzelf weer over.
    Is er een reden waardoor ze nog steeds regelmatig huilt in de nachten?
    Kun je niet wat afwisselen met je man, want ondanks dat jij thuismoeder bent en hij werkt is het natuurlijk even zwaar en extra zwaar als jij er helemaal alleen voorstaat in de nachten, dan is het logisch dat je oververmoeid raakt.

4. 2jees

2jees Niet meer actief

nee ik weet niet wat er is dan, ze geeft geen pijn of zo aan maar het komt echt door de verkoudheid denk ik.

We gaan er om en om uit maar zijn dan wel allebei wakker helaas.

En ja het zal wel een fase zijn maar ze is bijna 2,5jr en nog steeds ben ik niet de oude. Waarvan af en toe dus ontzettend moe/hoofdpijn, ik kan dan maar net aan functioneren in huis.. Gewoon moeheid oké maar die hoofdpijn erbij en dat ik zó intens moe ben :(

Goblins, nee ik zou niet weten wie...

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Onze dochter is 19 maanden, slaapt ook niet door, elke nacht wakker tig keer per nacht en gaat weer slapen als de andere twee bijna wakker worden en klaar zijn om naar school te gaan ;)

Onze dochter heedt vaak last van oor en keel ontsteking, ondanks buisjes, met 2 jaar gaan haar amandelen er uit.

Ze heeft ook astma en benauwd in de nacht .....

Word er wel moe van, zeker nu ik zwanger ben van de vierde en ik met Hg zit, vind het echt wel even pittig.

6. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Ook hier moe hoor. En ik heb een kind dat gewoon prima slaapt. Wel vroeg wakker, maar 6 uur wakker zou toch oké moeten zijn. We gaan elke dag op tijd naar bed en plannen onze vrije tijd ook niet vol. Maar toch hebben m'n man en ik altijd het gevoel van moeheid om ons heen.

7. 2jees

2jees Niet meer actief

Pff sterkte Hippo!! Het heeft jouw dus niet tegengehouden voor nog 1? Ik zie het echt niet zitten.. Maar ja het duurt wel lang zo..

Hoe ben jij onder de moeheid dan, kun je wel gewoon je werk doen

8. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ja, herkenbaar. Mijn zoontje is ook 2,5. Hij is nu al een week super verkouden. Overdag is hij hangerig en zeurderig. 's Nachts hoest hij zichzelf telkens wakker en is heel onrustig. Ik ben ook zo moe nu! Maar ook als hij niet ziek is vind ik het gewoon vermoeiend allemaal. Hij sliep ook pas met 14 maanden een beetje door 's nachts en nu komt hij ook vaak nog 's nachts bij ons liggen. Mijn energielevel is sowieso laag en ik heb vaak behoefte aan tijd voor mezelf, wat met zo'n kleintje natuurlijk lastig is. Dus ja, veel moe. Ik ben juist super blij met mijn werk, haalt me soms uit de sleur en geeft me veel energie. Als ik zeven dagen per week thuis zou zijn, zou ik het echt niet trekken.

9. 2jees

2jees Niet meer actief

Oké, ook dus... Naar he. Ik lijk in mn omgeving wel de enige! De meesten hebben (veel) meer kids en doen soms ook nog dingen voor school of ze werken...

10. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ja, hier ook. Nu ook, vanochtend om zes uur opgestaan, lekker rustig aangedaan, bij een vriendin wezen spelen, nu weer thuis en ik ben zo ontzettend moe. Helaas viel mijn zoon in de auto in slaap, dus ik zit nu voor het raam te wachten, anders was ik even op de bank gaan liggen.

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier ook hoor. Dochter sliep tot een jaar verschrikkelijk slecht. Sindsdien zijn er weken dat er netjes doorslaapt, maar veel meer nachten dat ze nog steeds wakker wordt. Ze zal nooit een goede slaper worden, vrees ik.

Wij werken allebei voltijds, dus we wisselen af met opstaan. Maar dan nog... Ik ben al 2,5 jaar in een voortdurende staat van vermoeidheid. Ik ben het gewoon, denk ik. Gisteren zat ik op café met andere mama's die helemaal gechoqueerd waren dat ze nog steeds zo slecht slaapt, en toen realiseerde ik me weer dat het niet de regel is. Regelmatig zelf om 21u het bed in, daarmee moet het maar.

12. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Misschien toch even de oortjes laten controleren, hier ook verkoudheid en vaak in combinatie met oorontsteking, dan hebben ze ook veel pijn met liggen.

13. 2jees

2jees Niet meer actief

Shakes, dat omschrijf je'mooi'. Een voortdurende staat van vermoeidheid. Ik vind het echt de overtreffende trap van vermoeidheid..

14. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ehh ;) jawel, we zaten echt (nog)niet te wachten op een vierde, drie kinderen was prima, zeker omdat wij hooguit 3/4 uurtjes slaap krijgen per nacht :(

Maarja dit kindje dacht daar even anders over ;)

Ik werk niet dus dat scheelt dan misschien weer een beetje.

15. 2jees

2jees Niet meer actief

Sorry... dat kan ook.

Sterkte in ieder geval :)

16. 2jees

2jees Niet meer actief

Ow, en hoe doe je het thuis dan? Hou je het een beetje vol?

17. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Haha geeft niet hoor, we zijn er ondertussen dol blij mee en voelen ons gezegend dat er nog een wonder mag komen,

Hoewel ik er niet over zal liegen dat ik toch echt hoop dat de derde tegen die tijd ietssssss beter slaapt ;)

18. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Mijn man draait onregelmatige diensten wanneer hij avond heeft ga ik er in de nacht uit en daarna in de middag even terug naar bed samen met onze dochter.

Meestal slaapt ze tussen de middag wanneer ik de kinderen moet ophalen dus Kan ik niet terug naar bed.

Verder is het door gaan.... Als je maar even rust neemt voel je hoe moe je bent en kak ik in, dus ik zorg zoveel mogelijk dat ik bezig blijf maar me ook weer niet te druk maak

19. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja dat doe ik ook ja. Mijn man gaat zitten als hij moe is, haha nou ik dus niet dan komt er niks meer uit mn handen. Ik ga ook het liefste zoetjesaan wat door de hele dag.

Mijn jongste slaapt helemaal niet meer overdag, zelfs nu dus helaas.

20. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik ken het helemaal! Onze jongste slaapt inmiddels iets vaker wel door dan niet, maar hij is sowieso vaak tussen 5.30 en 6.00 wakker. Inmiddels laten we hem liggen tot 6.30 (behalve als hij gaat huilen) omdat we vinden dat hij het toch een beetje moet leren. Maar ik word er toch meestal wakker van. Ik merk dat ik zelfs zo gewend was aan wakker worden om 2-3 uur, dat het maanden duurde voordat ik niet meer wakker werd rond die tijd, terwijl hij inmiddels meestal doorsliep.

Ik werk 32 uur en probeer zoveel mogelijk bij te slapen, maar het is heel lastig. Het ergste is dat de moeheid nu juist erger lijkt. Nu pas merk ik hoe moe ik ben van 2 jaar niet langer dan 3 uur aan een stuk slapen. Ik heb ook zo vaak hoofdpijn. Ik probeer de ibuprofen zoveel mogelijk te beperken, maar het is gewoon te vaak nodig.
    Het wordt echt wel beter, als ze 14 zijn krijgen we ze hun bed niet meer uit, maar momenteel is het super zwaar.

Deel Deze Pagina