Als je overtijd bent, mag je dan zelf kiezen om ingeleid te worden?

Discussie in 'De bevalling' gestart door sill, 23 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martine14022011

Martine14022011 Nieuw lid

12 dec 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 37 weken zwanger van de 2e. Bij de eerste met 37 weken ingeleid ivm hoge bloeddruk vanaf 30 weken. Ik heb nu ook gevraagd hoe of wat want ik wil niet tot 42 weken blijven lopen. Ik zie dat echt niet zitten. Gelukkig kreeg ik als antwoord dat ze vanaf 38/39 weken wel willen gaan kijken of ze eventueel iets kunnen doen en ze laten me in ieder geval niet lopen tot 42 weken. Ze zei ook dat ze dat nu bijna nooit meer doen omdat er toch risico's aan zitten. Dus hier doen ze niet zo moeilijk. Maar ze zullen het wel per geval bekijken, ik heb bij de eerste zoveel stress gehad dat ik nu al weer helemaal gespannen ben of het wel goed zal gaan.

2. Bri

Bri Niet meer actief

Hier is het zo dat je ervoor mag kiezen om bij 41 weken te worden ingeleid (OLVG Amsterdam). Oók zonder medische indicatie of specifieke reden, gewoon omdat jij als zwangere met 41 weken ingeleid wenst te worden.

Mijn vk vertelde mij dit bij de controle die ik vorig jaar begin maart had, toen ik de 40 weken net was gepasseerd.

Het zou dus kunnen dat het ene zkh er wel aan wil, en het andere niet. Informeer eens in je eigen regio, zou ik zeggen.

3. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik zou met 41 weken ingeleid worden omdat ik het niet zag zitten om nog langer te lopen (ik had de afspraak al staan). Maar mijn dochter besloot gelukkig met 40w3d zelf te komen.
    Maar volgens mij is het per ziekenhuis verschillend of ze wel of niet eerder inleiden zonder medische indicatie.

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik vind het heel erg dat dit per ziekenhuis kan verschillen. Ze zouden hier landelijk een stuk soepeler mee om moeten gaan, helemaal met de gemiddeld hoge sterftecijfers van baby's hier in Nederland.

Ik kan me er nu ook al druk om maken. Zowel m'n moeder als m'n zus liepen ver over datum voor ze bevielen. Van de tweeling ben ik ook met 38 weken ingeleid omdat ze niet zelf kwamen (dat is best laat voor een tweeling) dus ben nu ook bang dat ik ruim overtijd ga lopen.

Ik ga het de volgende keer aankaarten bij m'n VK, maar ze is nogal een autoritair type, dus hoop niet dat ze m'n zorgen wegpraat...

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Succes Caithlin, misschien helpt het als je het opschrijft voor jezelf en voor in je dossier bij de verlos? Ik vind echt dat ze naar je moet luisteren. Maar ik zou het zeker aankaarten, je weet maar nooit of haar autoriteit in dit geval jouw kant opslaat, toch?

Deel Deze Pagina