hoi allemaal ik heb een dilemma,, ik ben 6 maanden geleden bevallen van een dochter, en sinds die tijd denk ik eigenlijk alleen maar aan een 2de kind, maar nu met de kredietcrisis en me nieuwe baan en een man die er nog niet aan toe is,,zitten toch met een probleempje,, voor mijn gevoel is me gezinnetje nog niet compleet en ik weet dat beter is dat we er nog even mee wachten ook voor me zelf 9 maanden zwanger 9 maanden ontzwangeren toch, maar het lijkt me heerlijk om er gewoon nog een hummeltje bij te hebben, wie herkent dit probleem,, en heeft advies om hier mee om te gaan
ik herken het helemaal...lees mijn topic hier maar eens.... alleen ik had de kriebels al toen mijn dochter 2 maand was
Het is, volgens 'de boeken', ronduit slecht voor je lichaam en voor het tweede kindje om zo snel weer zwanger te raken. Je hebt meer kans op een miskraam en meer kans op afwijkingen aan het tweede kindje. Mijn advies is: probeer te genieten van je kleine hummel, een half jaar ben je zo weer verder, en dan is je man er misschien wel aan toen en hupsakee.... je kunt weer aan de slag!
Volgens mij is 'ronduit slecht' wel erg kort door de bocht. Zover ik altijd heb gelezen is dit helemaal niet zo strict. Ik vraag me dan af waarom artsen vaak wat anders zeggen en adviseren. Informeer anders bij een vk of een gyn. Die zal er denk ik wat meer zinnigs over kunnen zeggen dan wij met onze zwangerschapsbijbels die vaak nogal tegenstrijdig zijn .
Hey Als mijn dochtertje 6 maand was zijn we terug voor de 2 gegaan. Zit nu in de 3 ronde. Van mijn eerste kindje was het van de eerste keer prijs. Ik heb aan mijn dokteres gevraagd en zij zei dat je lichaam vanaf 3 maand er terug klaar voor is. Het is geen probleem 6 maand na je bevallind terug zwanger te zijn, het is ook wel te zien hoe je jezelf voelt hé. Groetjes
Mijn schoonzus heeft er 3 allemaal na elkaar gekregen, dus telkens ong 3 maand na de bevalling weer zwanger. Zeer leuk voor de kindjes, ze zijn echt hecht met elkaar. Maar is niks voor mij hoor, zo druk! Succes!
hi bij mijn schoonmoeder was het ook zo ze was net van mijn man bevallen of ze was al weer zwanger van de dochter ze hebben echt een geweldige band,daarom denk ik er ook steeds aan maar mijn man is er nog niet aan toe en ik heb net een nieuwe baan,, maar ik kan er simpelweg gewoon nix aan doen dat ik er steeds over na blijf denken en hoe geweldig ik het zou vinden als ik weer zwanger zou zijn