ik hoop dat jullie er toch samen uit kunnen komen. het zou heel erg zijn als jou kinderwens niet uit kan komen. want hoe moet je dan verder? dat vraag ik me ook af. ik hoop dat mijn man toch wil nadenken over een event. donor en ik hoop dat jou man er ook over na wil denken wat voor gevolgen zoiets kan hebben op je relatie. ja, sommige mensen die niet in de medische molen zitten begrijpen dat soort dingen niet.
moeilijk hoor.... hij heeft al kinderen dus hij voelt dan ook dat gemis niet.... maar ik bergrijp jou ook, jullie hadden eerst alleen iui afgesproken maar laten we eerlijk zijn, door hoop en optimisme ga je er dan toch van uit dat je daarmee zeker zwanger word... en nu is dat niet gelukt...ik kan me voorstellen dat jij wel verder wilt... zoals alle andere meiden die nog een stap verder gaan... dat is gewoon het proces van de mmm, steeds iets verder om je wens in vervulling te laten gaan.... en bij hem weggaan... tja... dat is ieders eigen keus.. ik denk dat je je ten alle tijden af moet vragen of je je relatie het waard vind je kinderwens op te geven... ik bedoel als je relatie bijvoorbeeld al niet helemaal top is en dit komt er dan nog bij dan maak je daardoor misschien wel eerder de keuze weg te gaan, laten we eerlijk zijn, ik vind het echt een supermoeilijke situatie heel veel succes gr jose
Ik denk ook dat je hulp moet zoeken. Het kan niet goed zijn voor jullie relatie dat jij tegen je zin stopt met behandelingen. Dat heeft nogal wat gevolgen voor de rest van je leven. Verder vind ik persoonlijk dat iemand, zeker niet als hij zelf al kinderen heeft, het kan maken dit tegen te houden. Sterkte!
Of juist wel... Ik vind deze reactie een beetje gek. Wel begrip voor de vrouw die ze wel graag wil maar geen begrip voor de man die al kinderen heeft en voor zijn vrouw toch aan de IUI is begonnen maar die het verder mooi geweest vindt zo. Ik denk sowieso dat deze discussie hun niet zal helpen. Het gaat niet om wie "gelijk" heeft...want er is geen goed of fout in deze kwestie. Het gaat om het verschillende gevoel bij twee verschillende mensen. Als hij geen kinderen had gehad en toch geen IVF had willen doen..was het dan beter? Ik zeg dit omdat er heel vaak een verschil is tussen mannen en vrouwen in dit traject. We zijn gewoon anders. Elmo
Hoi Elmo, IK ben het wel met jou eens. Ik veroordeel hem zeker ook niet! hij heeft zijn gevoel en grens en ik de mijne natuurlijk! en natuurlijk ligt die grens verder als die van hem... ik vind het alleen zo moeilijk om me erbij neer te leggen dat het hier dan ophoudt.
Tuurlijk Hoop, dat snap ik ook. Juist daarom. Jullie zijn met zijn tweetjes en moeten er samen uitkomen. De een heeft niet meer recht dan de ander (kinderen uit een eerder huwelijk of niet). Ik denk dat de strijd die jullie nu (gaan) voeren pittiger is dan de IVF opzich. Nogmaals, heel veel sterkte! Elmo
Hoi Mari: dit moet ook erg moeilijk zijn. Ik weet even niet wat pesa mesa en tese zijn? Dus heb het net even opgezocht. Dat lijkt me ook erg ingrijpend zeg voor je man. Ik wist niet dat zoiets ook allemaal nog kon. Hopen dat daar voor jullie nog een kans in zit! ik duim voor jullie.
elmo: Tja ongeveer deze strijd hebben we 3 jaar geleden ook gevoerd. Toen ging het over wel of geen kinderen. nu over het feit wel of niet verder. Hij heeft meer het idee als het voor ons bestemd zou zijn dan komt het wel en wil daar niet al die capriolen voor uithalen. En ik heb zoiets van soms moet je de natuur een beetje helpen.
Het gaat eigenlijk heel goed, ondanks mijn ondertussen al derde MK. Ik heb heel erg veel aan mijn personal coach. Deze helpt mij echt om van binnenuit(Ik weet het, het klinkt een beetje zweverig) te kijken naar wat mijn lichaam en geest nodig hebben. Zo verspil ik geen onnodige energie en heb ik weer veel meer zin om dingen te gaan doen.