Als je qua beroep alles zou kunnen zijn (of worden) ?

Discussie in 'De lounge' gestart door RoseMurphy, 4 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novi

    Novi Niet meer actief

    @GossipGirlxoxo jij had toch een ideaal aanbod gekregen van je vroegere leidinggevende? Werken onder schooltijd en alle vakanties vrij? Hoezo heb je daar geen ja op gezegd als ik vragen mag?
     
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Hey wij hebben dezelfde droombaan haha!
     
    G89 vindt dit leuk.
  3. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Neonatoloog.
    Mortuarium medewerker
    Patholoog
     
    RoseMurphy en NiVa0230 vinden dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Klopt, omdat nu met corona en de regels daaromheen zoals verkouden kind mag niet naar school, iemand in het gezin koorts en de rest moet thuis blijven enz. Ik bang ben dat ik me te vaak af moet melden om te werken (heb door corona ook mijn ouders niet meer als achterban om op te passen bij een "ziek" kind, en bij anderen wil ik een ziek kind niet achter laten). Ik moet me ook al elke 12 weken 2 weken afmelden door de operaties aan mijn nek. En ik heb een heel groot verantwoordelijkheidsgevoel (Af en toe te groot) waardoor ik me dan alleen maar rot en schuldig ga voelen richting werkgever. Ik denk dat dit dus een hele goede keuze is geweest om het niet te doen maar vind het wel super jammer.
     
    Novi vindt dit leuk.
  5. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Defensie, maar alleen als ik geen kinderen zou hebben, ik zou mijn 3 kinderen echt niet 4 maanden kunnen missen tijdens een uitzending.
    Maar op uitzending gaan lijkt me een toffe ervaring.

    Verloskundige lijkt me ook een prachtig beroep.
    Op de ambu lijkt me ook mooi, alleen ik kan zoals iemand hierboven ook niet tegen bloed :| en ik werk nog wel in de zorg :roflmao:
     
    RoseMurphy vindt dit leuk.
  6. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Reisleidster van rondreizen. Ik heb er ook een opleiding voor gedaan. Maar ja niet te combineren met kinderen en gezin.
     
    Zoe123 en RoseMurphy vinden dit leuk.
  7. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Astronaut of minister van onderwijs
     
    Kolibrie2 en RoseMurphy vinden dit leuk.
  8. Keiblij

    Keiblij Actief lid

    5 nov 2011
    308
    261
    63
    Interim schoolleider op basisscholen die een onvoldoende krijgen van de onderwijsinspectie.
     
    RoseMurphy vindt dit leuk.
  9. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.836
    2.698
    113
    't Gezellige Brabant
    Ambulance medewerker en stewardess. Voor die laatste ben ik in het verleden wel aangenomen, maar ik heb het niet doorgezet toen omdat ik mijn vaste contract niet op wilde geven. Nog steeds spijt van...
     
    Zoe123 en RoseMurphy vinden dit leuk.
  10. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Klinisch geneticus. Definitely. Fascinerend beroep vind ik.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  11. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.483
    113
    Dit begrijp ik niet helemaal. Als je een werkgever hebt en je komt thuis, gaat thuis ook door (en werk in sommige gevallen ook), dus ben je alsnog nooit klaar. (Mijn ervaring dan)
     
    Zulema, Madeliefje06, Loveloes en 12 anderen vinden dit leuk.
  12. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Gaan jou kindjes niet voor je koken en het huishouden doen dan :eek:

    Grapje natuurlijk
     
    Loveloes, Zuul, Wellesnietes en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.451
    10.654
    113
    Bewindvoerder of budgetbeheerder heet dat. En er is een tekort aan en al helemaal aan goede gedegen en betrouwbare mensen. Dus als je daar nog eens mee verder zou willen gaan dan is dat best een goed idee :)
     
    GossipGirlxoxo en Kolibrie2 vinden dit leuk.
  14. kadootje

    kadootje Actief lid

    9 jan 2010
    431
    160
    43
    100% Gynaecoloog,
    of anders ambulanceverpleegkundige, uitvaartbegeleider,patholoog anatoom ...
     
    Zoe123 en RoseMurphy vinden dit leuk.
  15. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.950
    8.762
    113
    Klopt maar dan doe je de deur dicht en is dat klaar.daarna ga je naar huis en je gezin. Nu is mijn wereld wat meer beperkt.

    Ik denk dat mijn wereldje prettig zou zijn wanneer er een betere verdeling zou zijn van werk en gezin.
     
    RoseMurphy vindt dit leuk.
  16. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.340
    4.876
    113
    Vrouw
    Oh ja stewardess lijkt me ook heel leuk. Vraag me wel af of ik dat voor langere tijd (als in jaren) leuk zou vinden. Heb er wel serieus naar gekeken aan het eind van mijn studie, om het evt. tijdelijk te doen. Maar nooit doorgezet en ik woon officieel niet dicht genoeg bij Schiphol haha.

    @Haver11 Defensie lijkt me ook gaaf. Vooral de juridische kant. Maar ik wil, helemaal nu met kind, echt niet op uitzending.


    @Lief of Stoer Nu is het geen optie meer?

    @Keiblij Wauw dat is specifiek :) hoe kom je daar zo bij?
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  17. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Mijn lijkt chirurg erg mooi beroep. Cosmetisch noodzakelijk vooral. Dus bijv na ongeluk iemand weer mooi gezicht geven of bijv geboren afwijking corrigeren

    2e lijKt lijkbezorging mijn een erG mooi en dankbaar beroep . Al is het maar een hand die je mooi kan maken ( bijv na trein ongeval en niks tastbaars of gesloten kist) en zodat dierbare toch nog even afscheid kunnen nemen en aanraken van hun geliefde.
     
  18. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Rentenier. Het is wel echt een heel zwaar beroep, maar het lijkt me zó veel voldoening geven. En als dát niet lukt kan ik altijd nog politicus worden o.i.d...
     
    Minigirl, Hopmarjanneke, Louloute en 11 anderen vinden dit leuk.
  19. Keiblij

    Keiblij Actief lid

    5 nov 2011
    308
    261
    63
    @RoseMurphy
    Ik ben 13 jaar geleden gestart in het onderwijs en geniet daar ontzettend van. Een paar jaar terug ben ik als schoolleider gestart op een school waar het niet zo lekker liep. Het is ongelooflijk wat je in korte tijd met elkaar bereikt. Sindsdien heb ik een fascinatie voor teamontwikkelingen en het belang van een goede dynamiek. Ik weet wat het met leerkrachten kan doen als iemand zegt dat hun onderwijs niet goed genoeg is. Ik krijg er ontzettend veel energie van om mensen weer te wijzen op hun talenten en deze goed in te zetten. Samen goed onderwijs maken. Dit zou ik graag op veel verschillende scholen doen.
    Momenteel houdt mijn leeftijd mij tegen. Ik vind mezelf op dit moment te jong :)
     
  20. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.836
    2.698
    113
    't Gezellige Brabant
    Je kunt tegenwoordig Eindhoven als thuisbasis hebben bij Transavia, dus ja, dat zou wel kunnen nu we in Brabant wonen (was destijds voor vanaf Schiphol). Maar met de huidige situatie rondom corona denk ik dat er volgend seizoen geen solliciatieronde komt. Nu zijn mijn kids ook nog te klein hoor, mijn man werkt in ploegendienst. We kunnen natuurlijk niet beiden weg zijn 's nachts. Maar wie weet, ooit :)
     
    RoseMurphy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina