Als je qua beroep alles zou kunnen zijn (of worden) ?

Discussie in 'De lounge' gestart door RoseMurphy, 4 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.664
    113
    Poeh, lijkt me wel maar ik weet het niet precies. Ff googlen
    Edit: ja dus. Zie oa hier:
    https://www.nationaleberoepengids.nl/opleidingen/bewindvoering
    Dit is van bewindvoering maar je hebt ook nog schuldhulpverlening.
     
  2. Rosa Canina

    Rosa Canina Fanatiek lid

    28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    - Patholoog
    - Klinisch Chemicus
    - Oncoloog
    - Radioloog
    - Psychiater
    - Teamcoördinator
    - HR medewerker
    - Docent Duits (twijfel ik wel eens over)
    - Detective/Rechercheur
    - Vastgoedmagnaat :D
    - Advocaat (arbeid -en familierecht)
    - Rechter
    - Directie/Afdelingssecretaresse

    Zó lastig! Ik vind ook gewoon héél veel interessant. Gelukkig werk ik wel met mensen samen die een bovenstaand beroep bekleden.

    En sommigen ervan liggen voor mij misschien nog in het verschiet :)
     
    RoseMurphy, 2littlemonkeys en Zuul vinden dit leuk.
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik ben nu tbm, dat is wel wat ik het allerliefste doe.
    Heb nooit echt een droombaan gehad, wilde moeder worden.
    Heb altijd als (directie)secretaresse gewerkt, maar denk dat ik nog liever wc's ga schoonmaken dan dat weer op te pakken.
    Zit na te denken over een lerarenopleiding Nederlands.
     
    Paardenbloem, RoseMurphy en Syane vinden dit leuk.
  4. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Advocaat!
    Dat wilde ik vroeger altijd al worden vanaf groep 5 ongeveer. Vanwege omstandigheden de studie nooit kunnen doen.

    Verder zou rechercheur goed bij mij passen. Ik volg een compleet andere studie (HRM) momenteel met extra modules van de rechtenfaculteit :roflmao:
     
    RoseMurphy vindt dit leuk.
  5. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.015
    5.108
    113
    Verloskundige en dat ben ik ook, alleen nu even niet. De combinatie met het onregelmatige werk van mijn man is nu te zwaar, ben daarom begonnen met de opleiding tot lactatiekundige: ook héél leuk!

    Maar verloskundige blijft echt mijn droombaan, een bevalling begeleiden is zoiets magisch.

    Leuk om te lezen dat veel van jullie het ook een mooi beroep lijkt. Er zijn trouwens relatief veel vrouwen die dit op latere leeftijd nog gaan studeren als ze zelf al kinderen hebben. In mijn studiejaar 7 van de 40 studenten. Maar de opleiding en stages in combinatie met een gezin is wel écht zwaar, uiteindelijk zijn er van die 7 maar 3 afgestudeerd.
     
    RoseMurphy, Zuul en Vaasje vinden dit leuk.
  6. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Dat lijkt mij dan ook weer een heel mooi beroep, lactatiekundige!
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.
  7. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Psychiater.. het liefste bij gedetineerde
     
  8. Maslov

    Maslov Fanatiek lid

    11 apr 2019
    1.200
    3.395
    113
    Kunstenaar, keramist, van de professionele soort die exposeert en geld verdient.
    Politicus
    Onderzoekspsycholoog
    Schrijver
     
    RoseMurphy vindt dit leuk.
  9. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.892
    13.063
    113
    Vrouw
    Bondscoach van het Nederlands elftal.

    Heb al wat ervaring bij de UEFA en zit er over te denken om volgend jaar met een opleiding voor trainer te beginnen.
    Echter verwacht ik nou niet bepaald dat ik Ronald Koeman ooit op zal volgen.
     
  10. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.341
    4.876
    113
    Vrouw
    Ik ben helemaal voor een bekwame vrouwelijke bondscoach voor het mannen elftal! :thumup: (Ik ga ervanuit dat je de mannen bedoeld gezien je Ronald Koeman noemt haha:D)
     
    Cin85 vindt dit leuk.
  11. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.341
    4.876
    113
    Vrouw
    428543E4-7D66-4C75-BBA1-5927E7445B4A.jpeg
    Deze had ik aan m’n thee zakje vanochtend :)
     
    owly, Neuzeke en GroeneBomen vinden dit leuk.
  12. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.341
    4.876
    113
    Vrouw
    Misschien heb ik erover heen gelezen, maar waarin kan je geen baan krijgen?
     
  13. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.341
    4.876
    113
    Vrouw
    Bevalt HRM wel? Rechten is overigens volgens mij best goed te doen in deeltijd, veel zelfstudie..
     
  14. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Schrijfster en illustrator van prentenboeken. Lijkt me zo ontzettend leuk.
     
  15. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Ik wil veel te veel.

    Ik zou deeltijd les willen geven, bepaalde (economie gerelateerde) modules op verschillende niveaus.

    Als consultant (of iets wat daar op lijkt) bedrijven in kaart brengen. Dan kijken wat de directie voor ogen heeft voor de toekomst, vooral kijkend naar bepaalde certificaten en / of vergunningen die op verschillende vlakken te maken hebben met aantonen van betrouwbaarheid van het bedrijf. Hier een plan voor een kwaliteit meetbaarheid systeem opzetten, niet zoals standaard volgens verschillende modellen is voorgeschreven, maar wat écht bij dat bedrijf past.
    Overigens lijkt mijn huidige werk hier een klein beetje op, alleen kan / mag ik niet echt advies geven.

    Beleid schrijven voor overheidsorganisaties en ervoor zorgen dat degene die het uit moeten voeren dit ook vanuit intrinsieke motivatie willen doen.

    Een B&B starten in onze achtertuin. Wanneer gasten willen dat er gekookt wordt dit ook doen en ‘s avonds een lekker drankje aan kunnen bieden.
    We zijn aan het bekijken om ons aan te melde bij ‘vrienden op de fiets’ om te proeven hoe het is om zo iets thuis te doen.
    Daarnaast in de periode van de Nijmegense Vierdaagse een mini camping. Volgend jaar is de jongste ook weer wat ouder dus als het mag van de gemeente zal dat volgende zomer al wel plaats kunnen vinden.

    En waarom ik dit nog niet doe, tja, het is een beetje veel. Ik heb ‘vroeger’ mijn HBO niet afgemaakt; lerarenopleiding Economie. Ik werkte in de horeca en kreeg een baan als bedrijfsleider in een klein restaurant aangeboden. Nu ben ik met het 3e jaar bezig van een deeltijd HBO opleiding en ben afgelopen week met een 2e HBO-OPLEIDING gestart, om een volledigere basis te hebben en meer van de dingen die ik graag wil kan realiseren.
     
    RoseMurphy vindt dit leuk.
  16. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Hmm ik zou graag willen doen wat ik nu doe (software developer) maar dan echt aan iets revolutionairs en geweldigs bouwen wat de wereld verandert. Maar het is de kunst om uit te vinden wat dat is... alleen bij deze werkgever is het heel onwaarschijnlijk dat het gaat lukken;)

    verder zijn er een hoop beroepen die ik prachtig vind, maar die echt niet bij mij passen als persoon. Ik zou de opleiding wel kunnen voltooien maar daarna zou ik denk alsnog ongelukkig worden.
    - Arts: ik ben een enorme twijfelkont en ik doe een eeuw over een beslissing. Ik ben niet heel stressbestendig.
    - Lerares : ik ben verlegen en heb moeite met gesprekken met vreemden (oudergesprekken).
    - Patholoog anatoom: ik kan verdrietige verhalen heel slecht loslaten.
     
  17. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.984
    8.790
    113
    Daar heb je niet overheen gelezen.vanwege snellere herkenning schreef ik dat niet.
    Mijn laatste sollicitatiebrief heb ik vorige maand verstuurd en ze gaven aan dat er meer dan 80 mensen hadden gereageerd. :eek:
     
  18. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    Patholoog anatoom
    Douane
    Verzorger van walrus of zeeleeuwen
    Wildlife opvang in Afrika
     
    RoseMurphy vindt dit leuk.
  19. RoseMurphy

    RoseMurphy Fanatiek lid

    15 dec 2018
    2.341
    4.876
    113
    Vrouw

    Wowww oké populair dus!! Wie weet kom je er in de toekomst doorheen :D
     
  20. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.984
    8.790
    113
    Hahaha ik hoop het. Had deze keer wel contact opgenomen, kwam ook goedkoper maar goed leeftijd kan natuurlijk ook weer een leeftijd spelen.

    Ik geef de hoop nog niet op!
    (Mijn vrijwilligerswerk op verschillende locaties vinden het niet erg dat er nog niks van komt die zijn te blij met mij):roflmao:
     
    RoseMurphy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina