hallo ik zit al een tijdje met een beetje twijfel achtig gevoel, over mijn vriend en mijn.... het gaat allemaal zo stroef en mijn gevoel is elke keer zo dubbel. ik weet niet of het echt nog wel zin heeft, elke keer misverstanden je kent het wel.... het zijn kleinen dingen, die het doen hebben meer mensen hier mening verschillen over kleinen dingen zoals het huishouden, werk en de dingen te verdelen met de kids inpricipe doe ik dus bijna alles alleen, en daar kan ik me nogal druk over maken en iriteren, geloof me praten hierover helpt niet. hij wilt het niet begrijpen ofzo........ en loopt ervoor weg heel vervelend pfff even wat zeuren hoor... soms lucht het voor even op groeten gezinnetje [/b]
Ik snap wat je bedoeld. Ik ken mijn man inmiddels bijna 9 jaar en sinds we samenwonen (nu zo'n 5 jaar) is ie gewoon een luie donder. Hij doet weinig tot niets uit zich zelf, ik moet t meestal vragen. We zijn hierdoor ook 6 maanden uit elkaar geweest (in 2004, toen we net samenwoonde). Uiteindelijk zijn we weer bij elkaar gekomen. Ik kwam erachter dat ondanks zijn luiheid ik gewoon onwijs veel van hem houd. Ik heb me er inmiddels gewoon bij neergelegd dat hij zo is. Wat overigens niet betekend dat we er nooit onenigheid over hebben of dat ie helemaal niets hoeft te doen, alhoewel ik t nog steeds altijd moet vragen. Je zult een beslissing moeten nemen: 1. Je legt je erbij neer dat ie nou eenmaal zo is en probeert je er niet teveel aan te ergeren; 2. je kapt ermee. Ik heb in 2004 gekozen voor optie 2. Uiteindelijk was ik daar dus helemaal niet blij mee en inmiddels heb ik gekozen voor optie 1. Natuurlijk zou ik heel graag willen dat ie wat meer in t huishouden zou doen, maar ik zie dat niet gebeuren. Dus.....so be it. Verder is t de allerliefste man die ik me kan wensen, dus die huishoud-luiheid neem ik maar voor lief. Dit is uiteraard mijn bescheiden mening, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
Pff meid ik herken je verhaal zo erg! Mijn vriend heeft sinds 2004 een hersenschudding gehad en nu eigelijk constante hoofdpijn. Waardoor die af en toe helemaal in zelfmedelijden verzinkt! Niet normaal. Sinds 2 dagen loopt het hier ook stroef Heb al 2x gezegt dat die maar ff voor een weekje naar zijn ouders in friesland moet voor een time out. Maar ik zal hem zo missen dat ik het eigelijk ook niet kan! Het is allemaal zo dubbel. Want voor de rest doe ik alles (kids aan kleden,dweilen,stofzuigen,koken,wassen,strijken,boodschappen doen enzo enzo te veel eigelijk! Ja het is heel erg moeilijk! Helemaal omdat je eigelijk niet zonder hem kan en je het de kinderen niet aan wil doen zonder papa. Ik wens je veel succes met je keuzen denk toch dat het man eigen is!
Ik zit zelf (gelukkig) niet in zo een situatie. Maar wat ik wel kwijt wil alles komt van 2 kanten. Praat met elkaar mijn man ziet ook niet alles kwa huishouden maar ik vraag gewoon van wil je even stofzuigen of iets anders en dan doet hij het ook. Het leven is al zo kort maar geniet er van. Mijn ouders zijn nu bijna 25 jaar getrouwd dat is zeker niet makkelijk geweest op 38jarige leeftijd heeft mijn pa verschillende hersenbloedingen gehad terwijl wij boven lagen te slapen en mijn ma naar een verjaardag was. Ze heeft mijn pa zo thuis op de grond aangetroffen gelukkig is ze verpleegkundige en wist ze precies wat ze moest doen. Mijn pa heeft het kantje boord overleefd maar is wel rechtzijdig helemaal verlamd (en hij is eigenlijk rechts) Maar als je ziet hoe hun met elkaar omgaan daar heb ik echt diep respect voor en ik heb echt een geweldige jeugd gehad samen met mijn broer zusje en broertje. Maar je moet wel vechten! Ik hoop dat het goed komt heel veel sterkte en geef het niet te snel op
Ik kan er "gelukkig" niet over mee praten. We zijn 8 jaar samen en verdelen het huishouden etc goed. Ik hoef er ook niet om te vragen, hij doet het uit zichzelf. Goed met elkaar praten is natuurlijk heel belangrijk, zeg wat je dwars zit. Door ervoor weg te lopen, lost het natuurlijk niet op. Ik hoop dat jullie eruit komen, veel sterkte gewenst.
Oh mijn god! het lijkt wel alsof ik mezelf hoor! poepoe.. hier meneer doet NIKS.. paar weken terug is er afgesproken dat hij de luiers voortaan wegbrengt, nou staan dr al 5 zakken op de hoek! ik vertik het om ze weg te brengen! bah! wat een luie donder. en weet je wat hij zegt! nog veel erger! Ja, ik verdien genoeg zodat jij thuis kunt blijven, en dan krijg je t werk makkelijk zelf gedaan. luister meneertje, IK vind mezelf veel te jong om thuis te blijven en weet zeker dat ik helemaal gek word 7 dagen pw alleen thuis. nee dankje mannen, zucht! allemaal tzelfde lijkt wel
Communicatie is the keyword! Stel desnoods samen een huishoudelijk schema op waar je je beiden prettig bij voelt. En een man zit nou eenmaal (vaak) niet het huishoudelijke werk liggen. Ik vraag mijn vriend ook wel eens om te helpen, en hij doet het dan gewoon. In het begin van ons samenwonen, heb ik me daar ook dood aan geërgerd. Liep me constant op te vreten om het feit dat hij niet dingen uit zichzelf deed.... Maar als ik het hem dus vraagt, doet hij het gewoon voor mij. Dus als ik hulp nodig ben, vraag ik het gewoon. Zo heb ik ook het gewenste effect Ervoor uit elkaar gaan vind ik persoonlijk wat overdreven, maar dat is mijn mening. Succes!
Hier precies hetzelfde... Vandaag nog ruzie gehad hierover.. Mijn man werkt erg veel en is vaak laat thuis dus ik verwacht niet veel van hem qua hulp in de huishouding, maar ik ben nu al een paar dagen ziek en alles blijft daardoor dus liggen, omdat ik gewoon geen energie heb om iets te doen.. Nu is mijn man vandaag vrij maar even snel een stofzuiger erdoorheen halen, of een wasje draaien ho maar.. Hij heeft vandaag de wind van voren gehad en dan ben ik chagrijnig... Maar meneertje is nu doodleuk met vrienden weg en hier is het 1 grote ontploffing.. Maar ik doe niks, morgen mag hij dus echt even zijn handjes laten wapperen. Zo dat ben ik ook weer ff kwijt...
Vandaag overdag - is ie met een vriend weggeweest Nu is t zaterdag avond - Nee op zaterdagavond doe je niets behalve leuke dingen / bank zitten Zondag - Zondag is geen schoonnmaakdag Maandag - Papadag - Ja maar ik heb maar 1 dag (zonder weekend) met hem Dinsdag t/m Vrijdag- heeft ie gewerkt en geen zin er in of moe
Ik zou me daar niet bij neer kunnen leggen. Als mijn vriend zo zou zijn, zou ik vinden dat hij niet genoeg om zijn gezin geeft en daar niet genoeg moeite voor wil doen. Ik heb ooit een paar gesprekken gehad met een relatietherapeute en mijn vriend. En dat heeft enorm geholpen. Mijn vriend snapt nu dat hij op bepaalde punten meer zijn best moet gaan doen, omdat hij anders gewoon niet goed voor zijn gezin zorgt. Het ging trouwens niet over het huishouden hoor. Maar ik zou dat dus nooit pikken van mijn vriend. Dan bekijkt hij het maar en ga ik liever alleen door het leven.
minyaweth, wat een wijze woorden. Mannen zijn idd zo anders als wij vrouwen, dat je bijna niet van ze kan verwachten dat ze alles wat er moet gebeuren zien en oppakken. Meis ga echt eens goed met je mannetje om de tafel, want geloof me scheiden kost veel meer energie en ook daar ben je met kinderen in je gezin voor de rest van je leven mee bezig. (dan moet je ook communiceren trouwens om goede afspraken te maken) Dit moet je niet laten broeien maar hier moet je wat aan gaan doen. Zo zonde om dit te laten knallen om van die praktische dingen. (vraag anders je huisarts om een tip voor een gesprek met iemand die onpartijdig is!) Vrienden van mij zijn nu aan het scheiden om precies dat wat jij zegt..........bij hen broeit dit dus al jaren en nu wil een van beiden niet meer verder en dat doet ook heel veel verdriet. De ander voelt zich onbegrepen en het is 1 grote chaos. Ik probeer te zeggen dat scheiden ook niet alles is.
hey meiden ! Hier nog iemand die het verhaal herkent ! Ik was het zo ontzettend zat dat hij niets achter z,n ass kon opruimen dat ik dat een week lang ook niet heb gedaan. Ik heb de hele week lang helemaal NIETS gedaan ! Tsja als hij niet wilt luisteren zal ik hem wel eens laten zien wat voor troep het word als ik niets opruim ! Nou ik kan je vertellen dat het 1 grote vuilnisbelt was! Hij werd na een tijdje helemaal gek en is (Jaaaaaaahaaa) zelf maar begonnen met opruimen! Heb gelukkig nog geen kleintje rondlopen anders had ik het nooit zo ver laten gaan .. Na het opruimen was ie toch TROTS op zichzelf! (bah) ! Maar als ik zorg dat alles opgeruimd is dan heeft ie altijd wel iets te klagen over wat ik vergeten ben! GRRGGGrrgggg! Hij is ook echt hardstikke lui maar ik zal het er net zolang instampen (dat ie achter z,n reet moet opruimen) totdat ie het kan dromen! Liefs Communiceren lost hier helaas het probleem maar tijdelijk op (5 min.) ....
Als ik die verhalen zo lees heb ik toch wel een super man. Ik moet heus weleens iets vragen aan hem maar kwam net thuis van mijn werk en het is hier allemaal opgeruimd netjes 2 wassen gevouwen en stofzuiger door het huis gehaald erg lief. Sterkte voor diegene die in een akelige situatie zit maar praten helpt erg veel het huis is van jullie samen ik werk ook maar 24 uur per week mijn man 40 maar ik heb lichamelijk erg zwaar werk (zorg) en daarom helpt mijn man genoeg mee.
hai ik denk hier hel anders over ik vindt dat een vrouw het huishouden hoort te doen,mijn vriend hoeft niks maar dan ook niks te doen hij kookt alleen vaak en gaat me met boodschappen voor de rest doe ik alles en ik wil ook niet dat hij het doet want hij is tenslotte een man en die doen dingn nooit zoals je het zelf doet! wij hebben hier dan ook nooit woorden over!
Welkom in de 21ste eeuw waar mannen wel prima kunnen schoonmaken koken enz. Hier doet mijn man alles vanwege mijn handicap, en hij is knettergek met zijn kinderen.
weet je zeker dat je niet meer dwars zit? als het alleen om het huishouden gaat dan is dat heel irritant maar niet onoverkomelijk, er moet iets dieper niet goed zitten tussen jullie, als jullie elke keer misverstanden hebben dan ligt dat vaak aan de communicatie, misschien is relatietherapie wat? daar hebben wij heel veel aan gehad, we hadden ook meer ruzie dan leuke gesprekken, bij ons was dat puur omdat we elkaar niet begrepen, we moesten leren communiceren, klinkt misschien raar maar dat was voor ons de sleutel, nu gaat het hartstikke goed.