Als je ruzie hebt

Discussie in 'De lounge' gestart door loncocacola, 27 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Het ligt er heel erg ana waar het over ging,we zijn allebei koppig!
    Gelukkig kunnen we er ook vaak overheen stappen,of ,als het echt belangrijk is,de boel even laten bezinken en er op terug komen,
    Helaas,hebben wij nu dus sinds gisteravond al ruzie: resultaat: ik ben diegene die hem negeert en zich afzonderd...:S gezellig is anders ,maar ik heb het f fgehad,,..gelukkig komt het altijd weer goed ;)

2. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Als wij echt flinke ruzie hebben, kan ik ook een hele tijd nukkig blijven :) Gelukkig is niet iedereen hetzelfde ;)

groetjes Setje

3. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Ik kan ook afentoe z'n bitch zijn :( En blijf hem dan negeren. Gelukkig hebben we bijna nooit ruzie

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hahahaha, volgens mij ben jij dan net zo koppig, als je gaat zitten wachten tot HIJ de eerste stap zet :)

Wij hebben haast geen ruzie. Soms, als iemand een beetje sacherijnig is, dan wordt er wel eens gesnauwd, maar dan laten we elkaar gewoon even. En even later, als de persoon in kwestie afgekoeld is, wordt er wel eens sorry gezegd. Of niet, dan doen we even later weer normaal. Echt ruzie hebben we niet. We blijven ook niet met dingen rondlopen. Dat scheelt.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben eigenlijk nog nooit ruzie gehad, maar we kennen elkaar ook pas 15 maanden ofzo ;).

Ik denk dat als we ruzie hebben het niet goed gaat komen, want we zijn allebei ongelooflijk koppig ;).

6. loncocacola

loncocacola Actief lid

13 jan 2008
    302
    0
    0
    Normaal ben ik eigenlijk ook altijd degene die boos is, mijn man wordt niet zo heel gauw boos. En dan lossen we onze ruzies ook heel snel op. Maar blijkbaar heb ik het dit keer zo bont gemaakt, dat hij weigert om met me te praten. (Maar dit keer vind ik juist dat ik geen schuld heb). Normaal ben ik ook altijd degene die het eerst sorry zegt en probeer ik het goed te maken en dat lukt altijd wel. Maar dit keer is het toch anders. Daarom zeg ik dat hij zo koppig is, want ik zie hem echt geen sorry zeggen. Gister ging hij dus ook voor het eerst in een andere kamer slapen. Als ik boos ben, dan ga ik ook nog steeds in onze bed slapen, maar dat deed hij dus niet. Ik ga proberen straks maar met hem uit te praten, het is gewoon niet meer leuk zo. Als ik niet met hem uitpraat, weet ik zeker dat hij weer apart gaat slapen.

Maar ja hopen maar dat we eruit komen en niet dat het erger wordt. Duimen maar......

7. Meetie

Meetie Fanatiek lid

Ik duim met je mee hoor meis ;) Want alleen naar bed is juist zo hatelijk he.. Anders kruip je maar stiekem bij hem in het andere bed haha ;)

8. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    wij hebben hier geregeld strubbelingen...wij zijn in veel dingen hetzelfde. Alletwee het hoogste woord willen hebbe, alletwee gelijk willen hebben, alletwee zijn we heethoofden.

In onze relatie gaat het dus altijd of heel goed of bonje. Ene uiterste in andere uiterste haha.

Door dat we beide zo zijn is de ruzie hier altijd flink knallen, en dus niet normaal gesprek. Dan donderd en bliksemt het een half uur /uur. Voordeel hiervan wel is dat het dus na max uur wel weer oke is.

Hier word ook niet weggegaan zonder goed te maken..
    We blijven dus ook nooit lang boos op elkaar, gelukkig niet.

Ow en voor diegene die haar man boos was vanwege het niet op tijd eten en alles, ik zeggen dikker speer maak je zelf maar wat klaar...

9. valhalla

valhalla Niet meer actief

Haha bij ons gaat het als we eens 'ruzie' hebben zo:

Man doet in mijn ogen onredelijk
    Ik doe lelijk tegen man
    Man maakt onverschillige opmerking
    Ik zeg niets tegen man, lekker puh
    Man zegt ook niets tegen mij
    Ik ga praten tegen man
    Man zegt Oh :-s
    Ruzie over.

Dus echt ruzie hebben we nooit. De bewering dat je in een goede relatie ook wel eens ruzie MOET hebben geloof ik na 10 jaar en wat beproevingen dus ook niet meer.

10. Meetie

Meetie Fanatiek lid

@Valhalla, :) zo leuk als jij het beschrijft.
    Maar wat knap zeg! 10 jaar zonder ruzie..... *valt stijl achterover.
    Heb je dan echt nog nooit gehad dat je man onredelijk deed, jij boos werd, je man doet alsof er niets is.. en dat je dan niet boos blijft omdat je punt niet overkomt? Of dat hij niet reageert op het probleem? Bedoel, als mijn mannetje het maar wegblaast, dan moet ik toch echt nog wel even zeggen wat me dwars zit..
    En wat nou als hij anders van mening is over iets.. of houdt hij dat dan maar voor zich?

11. valhalla

valhalla Niet meer actief

@ Meetie, op een of andere manier niet nee. Meestal gaat het om kleine lullige dingen, en dat zijn nu juist de dingen die het in mijn ogen uiteindelijk niet waard zijn om ruzie over te maken (ff sokken opruimen naast het bed bijvoorbeeld ;)) Grote dingen zijn we gelukkig wel erg op 1 lijn...

Mijn man vaarde vroeger, was echt zijn droom vanaf zijn 8e ofzo. Dat is iets dat heeft ie ook voor mij opgegeven na een paar jaar. Ik weet hoe intens gelukkig ie was op een schip en dat heeft hij zonder ooit erover te zeuren opgegeven voor mij en voor ons. Dan ga ik niet lopen zeiken over sokken, zeg maar. Dat is het gewoon niet waard...

Liever 2 minuutjes zoiets dan een half uur strijd die je toch nooit wint... ;)

12. Klussertje80

Klussertje80 Niet meer actief

Mijn man en ik hebben soms wel eens ruzie. maar hij is zo koppig dat ik hem dan maar ff laat uit razen en dan gaat ie naar boven en dan gaat ie boos wezen. dan ga ik een 10 min later ook naar boven en ga gewoon naast hem liggen. en dan begint ja wat mot je..... en dan zeg ik niets en dan is het ja sorry bla bla bla..... maar meestal eindigt onze ruzie in een stevige vrij partij :oops:

13. Meetie

Meetie Fanatiek lid

@Valhalla, Oh dat is wel lekker dat jullie over belangrijke dingen hetzelfde denken! Ja en om nu over sokken ruzie te gaan maken.. ;) hihi. Vooral niet als hij zo'n groot offer heeft gebracht. Alhoewel hem dat niet derest van zijn leven vrijpleit natuurlijk, maar kleine dingetjes als slingerende sokken..
    Dergelijke probleempjes zijn hier gelukkig ook wel in no-time opgelost ;) Niet dat je denkt dat wij 2 dagen over slingerende sokken kunnen ruzieën he haha.

14. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Bij ons gaat het een beetje hetzelfde als bij Valhalla:
    ik word boos (om niks natuurlijk), hij reageert verbaasd, ik word nog bozer, hij leest me stukjes uit de krant of van teletekst voor, ik moet lachen, klaar! :D

Wij hebben dus ook nog nooit ruzie gehad. Mijn man blijft gewoon altijd heel rustig, en weet mij ook rustig te krijgen, en dan voel ik me altijd een beetje een doos dat ik überhaupt boos was :oops:

15. sevtamzel

sevtamzel Lid

5 apr 2007
    56
    0
    0
    adviseur
    almere
    Wij hebben ook zelden ruzie. Maar ook bij ons geld we slapen of gaan niet ergens naartoe zonder het goed te maken.

16. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    We zijn as oktober 10 jaar samen en de eerste knallende ruzie moet nog komen :rolleyes: Wel wat onenigheidjes..maar ruzie is er niet geweest.

17. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wat vervelend van die man van je! :)

Doorgaans zit ik ergens mee en ben dan dus boos erom en dan heb ik t al aan proberen te kaarten zonder effect en dus houd ik mn mond en doe kortaf tegen iedereen en alles (behalve de kinderen...of t moet een van de kinderen betreffen) En ga dan weg...naar boven ofzo(was doen of boven rond rommelen/opruimen)
    Als dat geen hint is dan ontplof ik spontaan.
    Krijg je bij iedereen hier een ander effect van. Mn oudste maakt zich uit de voeten (word ik ook boos om want geeft me t gevoel dat ik genegeert word...en meestal ben ik al boos om ongeveer die rede...), mn jongste probeert me te vertellen dat ik niet boos moet zijn (en maakt me onderwijl nog bozer...als ik boos ben ben ik boos en dat MAG IK! verdorie!) Mn man heeft 9 vd 10 x niks in de gaten tot die bom dus barst en komt dan op kousevoetjes bekijken wat de schade is...en steld dan meestal iets voor waardoor ik OF niet boos kan blijven (en dat kan ik al zo slecht) OF waar door het probleem over is en er dus geen rede meer is om boos te zijn.
    Mn man is altijd erg snel boos....en net zo snel weer niet meer boos. Of t moet ECHT ff niet goed zijn en dan gaat hij even met de hond n eind wandelen tot t minder is en we kunnen praten. Echt knallende ruzie lukt ons niet zo goed waar door ik dus steeds mini explozies heb :)
    Ben niet zo goed in voor ik boos ben dingen aan kaarten... Is al verbeterd want vroeger kaarte ik niks aan tot de explozie ;)
    Maar t duurt hier echt geen uren hoor. Hoogstens n half uur. Ja of er moet niemand thuis zijn...ga niet over msn of telefoon ruzie maken. Moet ik me dus inhouden tot diegene thuis is :)

18. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Al die verschillende verhalen.. 'leuk' om te lezen..

Ik ben nu ruim 8 jaar samen met m'n vriend en we hebben denk ik ongeveer 1x per week ruzie :oops:
    Tgaat bij ons eigenlijk hetzelfde als bij Wilma.. haha.. Ik ben ergens boos om, dus ga tegen hem chagerijnen.. en hij vind het altijd onterecht dat ik boos ben.. en ik wordt dan nog bozer omdat het wel terecht is.. Naja, het ontaard uiteindelijk vaak in vreselijk geschreeuw tegen elkaar van een kwartier ofzo en daarna moet ik altijd huilen en maken we het weer goed :D
    Nooit langer dan een uurtje ruzie denk ik.. gelukkig maar :)

19. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    wij hebben eigenlijk zelden ruzie. de enige keren dat er hier wel eens een woordenwisseling valt is als er toevallig wat alcohol in het spel is dan irriteer ik me wel eens aan hem (valt ie in slaap op de bank, of word wel eens lastig) maar buiten dat eigenlijk nooit, en de volgende dag is het nagenoeg direct wel weer goed.

vind dat als je ruzie heb je niet je mond dicht moet houden om te wachten tot de ander begint met praten of het weer goed wil maken. praten is gewoon ontzettend belangrijk in een relatie, juist doordat wij best wel veel praten hebben wij denk ik ook zelden ruzie. ik weet zijn mankementjes, hij weet mijn mankementjes en daar moet je het mee doen ;)

20. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Elke week? :confused:
    Ik moet ineens aan mijn onderburen denken, die hebben standaard elke weekend knallende ruzie, maar echt knallend. En dan denk ik: Waarom zijn die twee in hemelsnaam nog samen?

Ik hoop dat het bij jullie wat dat betreft meevalt :)

Ik kom zelf uit een gezin met gescheiden ouders die zo een vreselijke ruzie hadden altijd :( Mijn vader was stevig aan de drank dus dat was ook de reden van alle ruzies. Ik ben opgegroeid met om de haverklap de politie voor de deur...
    Ik heb toen voor mezelf besloten: Dit nooit meer!
    Dat is ook de reden dat ik niet tegen huiselijke ruzies kan. Word er zwaar somber van.
    Wij hebben weleens ruzie gehad, maar zonder te schreeuwen of met dingen te gooien en zelfs dat vind ik al erg.

Vaak komt het wel van mijn kant omdat hij nooit begrijpt waarom ik dan boos ben. En dan word ik nog bozer :oops:

Maar als wij vaak ruzie zouden hebben zou ik de relatie niet voort laten duren.

Deel Deze Pagina