Als we ruzie hebben, wat gelukkig niet al te vaak is. Kan ik er vaak zo over heen stappen maar blijft mijn vriend wel heel lang boos. Dan wil hij ook niks meer zeggen en moet je ook niet tegen hem praten tot hij weer een beetje kan relativeren anders wordt het alleen maar erger. Het scheelt dat ik zelf niet lang boos kan blijven en gelukkig maken we het altijd goed voor de dag om is.
Nou jah, elke week is wel wat vaak.. maar wel bijna elke week jah. Er wordt bij ons nooit ergens mee gegooid, nooit met deuren geslagen, en nooit gedreigd of iets dergelijks. Gewoon ff een paar minuten tegen elkaar schreeuwen ('doe normaal' 'jij wordt ook altijd boos om niets' 'jij bent ook nooit thuis' 'ik kan ook nooit iets goed doen') en dan is het weer voorbij. Vind het zelf nou niet heel erg schokkend. Het gaat ook nooit ergens over, en al de rest van de tijd zijn we superlief tegen elkaar. Dus die 10 minutjes per week moeten we gewoon even onze frustraties kwijt denk ik.. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat als je zulke nare herinneringen daar aan hebt dat het voor jou dan heel moeilijk is.
eerlijk gezegd komt ruzie vaak van mijn kant... Ik kan erg boos worden als ik het gevoel heb dat wat ik zeg, mijn man niet interesseerd. Hij kan zo'n onverschillige houding aannemen als ik mijn ergernis aangeef, waardoor ik nog bozer wordt! Mijn man reageert amper op me en dan loop ik vaak boos naar boven (en nu met mijn hormonen kan ik ook nog eens flink moeten janken) Maar meestal is het na een minuut of 10 of zo wel weer goed. mijn man komt dan naar boven of ik ga weer naar beneden...
Oooh oke dan valt het allemaal reuze mee Een relatie zonder ruzie of irritaties bestaat volgens mij ook niet. Tenzij je elkaars kloon bent Maar twee verschillende mensen met elk hun eigen karakter...sja, dan is het niet alleen maar rozegeur en maneschijn. En mijn buren zijn ook wel erg extreem, hoor. Die gooien om de haverklap een raam in ofzo omdat ze ruzie hebben en slaan de boel dan ook echt kort en klein. En het gebeurt altijd op de zaterdag... Het begint met vrolijke muziek in huis en gelach..en eindigt altijd met een knallende ruzie. Heel vaag
Pffff, zou er gisteravond iets in de lucht gehangen hebben? Hier ook bonje. En wij zijn beide koppig. Vooral op t moment, want kan niet zeggen dat onze relatie de laatste tijd goed is. Mijn vent heeft altijd al een kort lontje gehad, maar zo snel alstie boos is, is t ook over bij hem. En daar heb ik nu helemaal genoeg van, vind veel boosheid van hem zoooooooooooo onterecht. Anyway, ook hier negeren wij elkaar, en alst aan mij ligt doe ik dat nog n week (ja, ben nog steeds boos, haha) Waar hij trouwens n handje van heeft, en dat werkt bij mij niet, de dag erna doen alsof er niks gebeurd is.
Nou, ik sluit me aan sinds net... Hier ook bonje...grrrrr! Om lang verhaal kort te maken: Een goede vriend (ahum ahum) van mijn verloofde heeft een aannemersklus aangenomen bij mijn broertje. Mijn broertje heeft namelijk een nieuwe winkelpand en die zou deze goede vriend van mijn verloofde afmaken. Hij nam dus de klus aan. Vervolgens kwam meneer niet opdagen en heeft ook nog eens een splinternieuwe LCD Scherm van mijn broertje gejat! Voor mij is het dus een matennaaier! Dat heb ik mijn verloofde ook eens duidelijk gemaakt want die haalt het nu even in zijn hoofd om vrijdag doodleuk op visite te gaan bij deze matennaaier. Grrrrrr. Dus ik heb er net uitgegooid tegen mijn verloofde: Weet je wat, JIJ bent OOK een matennaaier naar mijn broertje toe! Kortom: bonje! En dan ook nog eens die vrienden van hem die zich overal mee bemoeien. Oooohh ben er helemaal klaar mee nu! p.s. het hangt denk ik echt in de lucht, Crisje.
Vanmorgen vroeg ik, hoe lang gaan we dit nog volhouden? (wel beeld, geen geluid) We begonnen erover te praten. Resultaat: tis alleen maar erger geworden. Gelukkig istie nu werken en van mij mag ie de hele week weg blijven.
Hier duurt een woordenwisseling/boze bui ongeveer een half uurtje. Meestal van mijn kant uit hoor Ben snel weer te paaien met een chocolaatje
Meestal ben ik degene die als 1e kwaad wordt. Dan ff flink schelden en negeren. Dan komt mijn vriend steeds met lullige vraagjes aan; dan zoekt ie dus toenadering. Dan is het wil je thee?, dan weer waar is de krant? dat soort dingen. En uiteindelijk vraagt ie dan wat is er nou en zegt ie sorry. Maar meestal begin ik uit mezelf wel weer te praten en dan is het ook klaar. Langer dan 2 uur duurt dat niet. Als ie telkens loopt te verontschuldigen en vragen en ik heb nog geen zin om te praten zeg ik altijd bek bek bek bek BEEEEEEKKKK oftewel ff je kop houden Ohja dit soort dingen gebeuren meestal rond de ongidagen
Gelukkig sinds gisteravond is onze ruzie bijgelegd. Meneer wou alweer in een andere kamer gaan slapen, maar ik liet hem niet met rust. Ik wou het uitpraten. Hij wou eerst niet eens uitpraten, zo boos was die op mij. En stuurde me weg. Maar ja koppig als ik ook ben, bleef ik en liet me niet wegsturen. Ik zou niet nog een nachtje alleen slapen. En gelukkig draaide hij weer bij en hebben we het uit kunnen praten. Verontschuldigingen aangeboden (ja ruzie was toch wel mijn schuld (haha) en weer lekker zoenen en knuffelen. Voor de mensen die ook ruzie hebben, hopelijk leggen jullie het snel weer bij. Ik vind ruzie hebben nooit leuk. En het maakt me ook verdrietig.
Ja gelijk heb je, ruzie is niet leuk, maar soms helaas niet te vermijden.. Soms zitten bepaalde dingen zo hoog dat het bijna onmogelijk is er op een normale manier over te praten. Wij praten nog steeds niet met mekaar. Sinds gisteravond. Hij is absoluut geen ruziezoeker en ik weet dat hij onwijs baalt nu, maar ik denk: laat mij maar even a.u.b.
Nou, hehe, hier ist ook weer goed. En blijft (denk en hoop ik) voorlopig ook wel zo want wij hebben gisteren een heftig, maar goed gesprek gehad.
ff kijkuh gister ook ruzie gehad, zoontje huilt nog steeds savonds heel erg en dat frustreerde ons tot we op elkaar begonnen te vitten. Hij gaf me een kus vanmorgen voordat hij naar zijn werk ging ,dus ik verwacht weer een excusses vanmiddag van hem. (grotendeels van zijn kant) hij was degene dit keer met schreeuwen enz,ik heb niks gezegd want ik ben t zat dat ruzie enz ik wil deze zwangerschap,rustig uitzitten. Hij had in geen tijden zo geschreeuwd of wij tegen elkaar. moest weer ff nou
hoi hoi oei dames toch, kunnen jullie het zo lang volhouden? Wij niet hoor! ik ben wel koppig maar ik heb een hekel aan ruzie, gelukkig hebben we pas 1x ruzie gehad en de rest kibbelen maar dat duurt 10 minuten, dan loop ik weg even afkoelen en na een half uur is het weer goed, en als hij weet dat het zijn fout is, komt ie meestal thuis met een bosje bloemen hihih lief he?
Mijn vriend en ik hebben nog nooit ruzie gehad,.klinkt misschien raar maar het is echt zo...hij houd helemaal niet van ruzie maken en vind het zonde van de tijd,.als ik soms chaggie ben of koppig dan probeer ik het weleens uit telokken maar hij hapt gewoon niet dan zeg ik ook weleens,.joh wordt eens een keer boos of doe wat,maar hij blijft maar vrolijk en knuffelt me dood als ik boos ben,.bij mijn ex was dat wel anders we hadden continu ruzie!en echt dagenlang! kan goed zwijgen
mijn man lacht me wel eens uit als ik boos ben en ga schreeuwen... hij zegt dan dat schreeuwen tegen iemand waarvan je houdt niet normaal is en niks uithaalt. Ik wordt dan alleen maar nog bozer totdat hij me aan het lachen krijgt. Laatste tijd hebben we wel wat hardere ruzies. Hij wil bijvoorbeeld dat zijn moeder gaat oppassen straks en elke week bij ons gaat slapen. Nu vind ik zijn moeder op zijn zachtst gezegd niet echt aardig en zit er niet op te wachten dat ze elke week bij me komt slapen en aan me spullen zit enzo. Nou toen was het hard tegen hard. Hij riep dat hij weer bij zijn vader ging wonen. Ik riep dat ik hem dan een berg alimentatie zou laten betalen en dat hij zijn kind nooit zo zien. Heel slecht allemaal. Normaal loop ik altijd achter hem aan met excuses als hij boos is (oke hij heeft ook wel vaak gelijk). Maar nu dus niet en daarvan schrok hij weer. Ik vrees dat dit een hekel punt tussen ons blijft... vind het wel lastig.
Wij hebben gelukkig niet zo heel vaak ruzie...maar als het dan al eens zover is dan knetterd het hier ook goed..hihi Ik ben dan gewoon heel erg goed in het "bloed onder de nagels vandaan halen" (terwijl ik normaal helemaal niet zo ben, alleen tijdens ruzie`s) Hij begint te schreeuwen op zo`n moment en ik kan hem dan aankijken van: ja..is dit alles? Wat is nou eigenlijk jou probleem? en daar kan hij echt niet tegen..
Wij hebben zo'n 1 keer in de 2 a 3 maanden echt knalruzie, meestal gaat dat om niks, het lijkt wel of we dan allebei even spanning kwijt moeten ofzo. Meestal is het binnen een uur uitgepraat, we gaan in ieder geval nooit boos slapen.
Nou, mijn gezwijg begon op woensdagavond en ik zwijg eigenlijk nog steeds. We maken helemaal geen ruzie. Het is alleen heel stil in huis als je niet praat. Ik zei vandaag voor het eerst sinds woensdag alleen maar: 'Eet je die kip van gister nog op? Hij: Ja. Dat was het dan weer. Giseravond om 22.30 uur kom ik thuis van een avond werken. Echt een vervelende dag gehad op het werk met de jongeren. Dus was toe aan een avond RUST. Kom ik thuis, zitten zijn moeder en zusje op de bank. En ik was al zoooo chagrijnig. Dus het enige wat ik tegen zijn moeder zei: 'Oh hallo, hoe gaat het goed?' Zij: 'Ja goed, hoe gaat het met jou?' Ik: 'Ja, ook goed hoor' En weg was ik, zat lekker op de slaapkamer. Ze zal wel gedacht hebben. Ach..zo dol ben ik nou ook niet op haar. Daar niet van. Maargoed, ik ben nu ook wel een bitch. Door de stress en de moeilijke omstandigheden waarin ik nu ff zit...en nu voel ik de hormonen wel ineens opkomen. De eerste 3 maanden helemaal geen last van gehad, toen was ik zoooo vrolijk.