Hallo, wij hebben 2x icsi gehad in NL, maar ze zeggen dat niet elk zaadje van mijn man goed is en daardoor bij beide icsi maar 1 embryo en dus 1 tp gehad. Nu zeggen ze dat we alvast na moeten denken over donor zaad..... Dit terwijl we nog 10 rietjes zaad in de vriezer hebben met miljoenen zaadjes van mijn man erin die verkregen zijn via pesa. Nu hebben we 3 april een intake in Düsseldorf omdat ze daar het zaad vele malen beter kunnen onderzoeken. (PICSI of IMSI) Maar we hebben voor de verzekering een doorverwijzing van een arts uit NL nodig, maar ons ziekenhuis wil dit niet geven. Hoe hebben jullie dit gedaan?? Groetjes!
Hoi Fidanzata... Heerlijk, zo'n meewerkend ziekenhuis. Heb je je verwijzing van de HA nog? Anders is kan je hem/ haar er ook één vragen, is ook goed. Succes!
Je zult er wel aan moeten denken hoe je die rietjes zaad in Duitsland gaat krijgen! Speciaal medisch transport. Ik neem aan dat hij niet nog een PESA wil ondergaan als het niet hoeft... Ik zou inderdaad gewoon een verwijzing bij je HA vragen, zo gepiept. Gewoon aan de assistente via de telefoon vragen. Je hoeft niet op consult.
Wij hebben het TESE materiaal ook vanuit Gent naar DD moeten transporteren. Je kan dat door DD zelf laten regelen, vrij prijzig. Ik heb toen ik in DD was een speciale transportkoker meegekregen, manlief is naar Gent gereden, zaad opgehaald en naar DD gebracht. Gewoon in DD even navragen. Bij ons is het prima gegaan!
hoi kiekse en Aquilegia bedankt voor jullie reactie! Voor de verzekering hebben we wel een doorverwijzing nodig ja. Anders nemen ze de aanvraag niet eens in behandeling zeiden ze (ik had gebeld met Menzis). Dank je over de tip voor het vervoeren van het zaad. Als het niet nodig is wil hij liever niet weer pesa ondergaan natuurlijk, maar als het niet anders is heeft hij het er gelukkig voor over! Ik heb een telefonisch overleg voor morgen middag staan met de huisarts zelf, onze assistentes zijn hier niet erg slim en erg vergeet achtig dus regel het liever zelf met de huisarts. Toen ik een doorverwijzing wou voor onderzoek paar jaar geleden ging het helemaal mis via de assistentes, toen zei de huisarts dat ik beter gewoon direct contact hierover kon hebben met haar. Ik hoop zzzoooooo erg dat ze ons wil en kan helpen hiermee!!!