Als je stopt met werken, waar hou je rekening mee?

Discussie in 'De lounge' gestart door LaVitaBella, 19 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Oepsie...ik kan vandaag niet zo goed lezen denk ik:)

2. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    #22 toetie83, 19 feb 2017
    Laatst bewerkt: 19 feb 2017
    Ik zal ook alle reacties lezen.
    Ook ik denk na 11 jaar fijn gewerkt te hebben. Te stoppen..
    Ik voel echt dat ik teveel mis van mijn kinderen.
    En mijn man. Vind hij ook.
    Hij werkt Full time.
    Zelf Dacht ik als invaller aan de slag te gaan.
    Daar is wel veel vraag naar..
    En ik kan eigen dagen en rijden aangeven wanneer ik beschikbaar ben.
    Maarr dat zijn allemaal opties die op de lijst staan.
    De keuze maken om volledig te stoppen is wel een ding.
    Je zal misschien niet gauw een baan vinden nadat de kinderen groot zijn... en je graag weer wilt beginnen.
    Het is schaars de banen.
    Vind ik dan!!!.
    Je hebt toch veel meer luxe zeg maar meer beide werkende ouders...maarr in hoever is dat voor mij nog goed of man of gezin om door te gaan.
    Dat zijn dingen wat ik echt wel overwegen voordat ik een keuze maak....
    Misschien maak ik die keuze wel nooit..
    Maar ik wil het wel erover hebben zeg maar..
    Ik werk nu 15 uur per week.
    Ook op een bso.
    Ik snap je helemaal.
    Wij hebben bijna alles in het dorp waar we wonen kwa winkels.
    Maar we moeten goed gaan overwegen. Wat echt niet meer kan of wel kan. Om toch de kinderen goed te blijven opvoeden en hebben waar ze nodig hebben...

Ik vind dit echt moedig van je.
    Misschien heb he in tussen tijd het al gedaan

Maaarrr ik zal de reacties even door lezen.
    Als het nog niet gebeurt is succes.

Zoieso...
    Alles op papier zetten
    Waar je op moet bezuinigen.
    Of wat je absoluut niet kunt weg laten.
    Maak maar een lijstje Etc Etc

3. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.425
    778
    113
    Ik ben sinds afgelopen jaar tbm. En het is de beste beslissing geweest. Zoveel meer rust etc... Ik wil ook wel weer gaan werken maar als de kinderen wat groter zijn..
    Als je het thuis niet meer gedraaid krijgt en je kan stoppen raad ik het je aan! .. je moet alleen jezelf niet vergeten

4. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

3 sep 2012
    840
    311
    63
    Vrouw
    Sint Oedenrode
    God, ik ben weer lekker duidelijk geweest lees ik nu :D:p

Deze BSO in niet van mij, ik ben maar gewoon een pedagogisch medewerker met als passie de 8 tot 12 jarigen.
    Heb deze groep geopend 10 jaar geleden geopend en in de zomer van 2017 zouden we in een ander pand terecht komen.
    Een pand waar ik geen wauw gevoel bij heb.

Heb 9 jaar lang met heel veel plezier gewerkt, we hadden een top team qua collega's. Een hoop lol met elkaar en de kinderen!
    Omdat het kindaantal terugliep werkten we vaak nog maar met 2 vaste personen. Mijn favoriete collega en maatje heeft vorige maand afscheid genomen. (ging samenwonen in andere stad).
    Ook dit speelt mee.

Mijn nieuwe collega is ook erg leuk hoor, maar die zou ik over 6 maanden weer moeten missen ivm zwangerschapsverlof.

Als ik deze vestiging lekker en figuurlijk mee mag sluiten, is het een soort van '' cirkeltje rond' . Ik heb er topjaren gehad en wil dit zo in gedachten houden.

Een nieuwe fase breekt nu aan en wil graag meer van mijn kinderen genieten, want het gaat al zo snel....
    En als ik straks mijn andere passie kan uitbreiden kan ik mijn kinderen en het houden van honden veel beter combineren.

Ik vind het lastig hoor, en ben echt niet over 1 nacht ijs gegaan.
    Maar na een heftige crematie gisteren, was voor mij het punt bereikt.. Wat is nu echt belangrijk in het leven?
    Voor mij zijn dat mijn kinderen, vriend, honden, ouders en vrienden en familie.
    Dan maar wat minder uit eten, en op vakantie gingen we toch al niet ivm het bedrijf.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Het klinkt alsof je er goed over nagedacht hebt:)

6. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Als je stopt met werken, mis je je vaste inkomen..
    Maar je betaalt geen kinderopvang..
    Wellicht gaat wel jullie toeslag omhoog? Gewoon even doorgeven aan jullie boekhouder. Mogelijk zijn er wel fiscale voordelen eruit te halen.

Je zorgverzekering gaat niet omhoog, dat was vroeger wel het geval.
    Enkel je pensioen wordt niet verder opgebouwd.

7. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hey,

Begrijp dat je voor jezelf goed hebt nagedacht en je leven en tijd anders wil indelen. Dappere beslissing en als het goed voelt vooral doen.

Snap alleen je vraag over de verzekering niet? Ben je collectief verzekerd via je werk? Kan zijn dat je verzekering ietsje duurder wordt maar zal geen bakken met geld extra kosten hoor.

Verder erom denken dat je toeslagen (kinderopvangtoeslag) op tijd stopzet zodat je straks niet veel geld moet terugbetalen. Misschien dat je nu wel recht hebt op iets meer zorgtoeslag. Neem aan dat jullie, ivm bedrijf, een financieel adviseur hebben? Ga daar mee om tafel zitten en kijk wat je eventueel aan moet passen en wat de gevolgen zijn. Dan weet je zeker dat je aan alles denkt en het goed geregeld is.

Denk dat het qua kosten wel mee gaat vallen. Je gaat meer tijd besteden aan de honden waar je weer meer inkomsten van krijgt. Daarnaast vallen de reiskosten en andere kosten van je werk weg (denk bijvoorbeeld aan afschrijving auto, nette kleding voor op je werk, kosten van extra halen en brengen kinderen).

Succes met alles regelen!

Deel Deze Pagina