Hallo, Mijn zoontje van 10 weken is ziek, hij heeft een aantal afwijkingen waaraan hij vaak geopereerd moet worden en waarbij wij thuis goed moeten opletten met hem. Ik zal er een paar noemen, hij heeft anusatresie, slokdarmatresie en een afwijking aan de nieren. Nu is hij geopereerd aan de slokdarmatresie en die operatie is wel goed gegaan. De hebben de slokdarm aan elkaar vast gemaakt. Maar nu is de naad waar ze dat hebben vast gemaakt gaan vernauwen en dit betekent dat we om de 2/3 weken terug moeten voor een opname met hem dat ze hem weer opereren aan de slokdarm en dat ze het gaan oprekken. Conclusie is dat wij van de 10 weken dat hij nu oud is zeker 6 weken in het ziekenhuis zijn geweest met hem. En het betekend ook dat mijn verlof over 2 weken afgelopen is en ik moet gaan werken. Op dit moment ligt hij nog in het ziekenhuis vanwege het oprekken en over 3 weken moeten we weer terug. Dit moet nog een paar keer zo herhaald worden misschien en uiteindelijk moet de slokdarm open blijven staan. Ik heb wel zin om te gaan werken, maar van de andere kant wordt ik er nerveus en zenuwachtig van dat ik over 2 weken alweer moet beginnen om een paar redenen: - ik heb niet het gevoel dat ik veel thuis ben geweest, een kraam tijd heb ik niet gehad, laat staan kraambezoek. We zijn niet aan een stuk in het ziekenhuis geweest, de eerste 3 weken wel en toen paar dagen thuis, paar dagen ziekenhuis en zo steeds om en om. - ik heb er ook beetje moeite mee om de zorg uit handen te moeten geven, niet aan mijn ouders/schoonouders maar wel aan het kinderdagverblijf, zij hebben geen ervaring met stoma's en ook niet met kinderen met slikproberen. Nu zetten zij zich er wel 100 % voor in, en dat geloof ik ook wel, en eens moet ik er toch aan geloven, maar dat het nu al is, nu de slokdarm nog zo sukkelt. Ik vind het lastig, ik wil me ook natuurlijk niet ziek melden omdat ik zelf niet ziek ben. Ik zou wel graag eens willen weten hoe andere ouders hier in staan. En dan heb ik het eigenlijk niet over prematuren want dat vind ik toch net erger dan mijn verhaal en in hun situatie zou ik er nog niet eens over peinzen om te gaan werken. Maar ik ben benieuwd hoe andere mensen hierin staan die ook iets lichamelijks met hun kind hebben. Bedankt alvast.
simple wat een nare start hebben jullie gehad! Kan je geen voltijds ouderschapsverlof opnemen een paar maandjes? Heb ik 3 maanden gedaan na de 2e. Was er echt nog niet aan toe om te werken. Je krijgt dan iets van 640 euro per maand van de belastingdienst. En anders kan je 2 weken zorgverlof opnemen, met 70% doorbetaald. Daarna kan je vaak nog wel zorgverlof opnemen maar krijg je geen salaris. Dit zijn de enige mogelijkheden die ik weet voor je. Ziek melden kan idd niet als je niet zelf ziek bent.
Wat een zware start meid! Als ik jou was zou ik een gesprek aanvragen op je werk/arbo. En wellicht is het mogelijk zorgverlof op te nemen. Je hoort nu bij je kindje te zijn, die het zo zwaar heeft.
Ik heb hier op het forum wel eens gelezen dat je nog extra verlof kan krijgen als je er zelf nog niet aan toe bent. Je moet het dan niet op je kindje gooien want dan krijg je het niet, maar dat jij er nog niet aan toe bent. Als ik je situatie zo lees doe is dit misschien wel iets om over na te denken...succes!
Ik zou een gesprek aangaan en zeggen dat je er geestelijk enz nog niet aan toe bent. Door alles wat er gebeurd is. heel veel sterkte dit is niet niks om mee te maken
ja gesprek aangaan met je arboarts/leidinggevende of hoe het ook geregeld is op je werk. Opties zijn idd ouderschapsverlof of zorgverlof, alleen dat moet je financieel wel kunnen lijden natuurlijk. sterkte ermee!