Menstruatie duurt al 15 dagen en duurt voort...

Discussie in 'De lounge' gestart door dreames, 25 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.056
    113
    Ik plaats dit in de lounge omdat ik niet zo goed weet waar het anders thuis zou horen.

Ik heb een vrij regelmatige cylcus. Ik gebruik geen pil want mijn man is 'geholpen'. Nou gaan wij over een paar weekjes op vakantie en wilde ik graag daarvoor mijn menstruatie uitstellen. Ik kreeg daarvoor de pil van de ha en ik moest beginnen op de eerste dag van mijn menstruatie (en dan doorslikken totdat ik ongesteld mag worden).

Ik ben dus netjes begonnen met de pil op de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Nu ben ik normaal zo'n 5 dagen ongesteld. Het probleem is nu dat het momenteel niet stopt. Ik zit nu op dag 15 (en slik dus ook al 15 dagen de pil) en ben nog steeds ongesteld. Donderdag heb ik daarvoor de huisarts gebeld. Ik wilde weten of dit door het pilgebruik kon komen. Dat kon volgens haar niet. Ook kon het volgens haar geen kwaad (kleine aanvulling: ik had in mei een uitstrijkje en daarvan was de uitslag Pap2 dus moet ik in november weer. Maar volgens haar groeit kanker maar heel langzaam dus kon dat verder geen kwaad want als ik pap1 had gehad hadden ze immers pas weer over 5 jaar getest).
    Mocht ik over een paar weken met de vakantie nog ongesteld zijn dan kon ik primolut halen.

Het enige andere wat ik kan bedenken dat de afgelopen tijd is veranderd is pijnlijke borsten sinds een week of 3 (maar alleen als ik ga slapen heb ik daar last van want ik slaap op mijn buik) en ik ben door verandering van levensstijl 12 kilo kwijt geraakt.

Ik vind eigenlijk dat de HA een beetje laks reageert. Heeft een van jullie ervaring met zo'n plotselinge lange menstruatie? Of wat de oorzaken daar van kunnen zijn.

2. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Jawel dat komt door de pil! Soms is eem bijwerking dat als je start, je ongesteld blijft tot de volgende stopweek. Had ik toen ik ging trouwen :( je kunt je stopweek een week vervroegen en daarna is het over. Raar dat je ha dat niet weet!

3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.056
    113
    Nou dan ga ik dat dus mooi doen voor ik op vakantie ga. Beetje stom ja dat ze dat niet weet. En balen dat ik het niet eerder weet want ik ga morgen naar de sauna (was al gereserveerd omdat ik normaal gesproken niet ongesteld zou zijn nu).

4. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat dit inderdaad door de pil komt. Ik hoop dat je het nog op tijd gereguleerd krijgt want je stopt hormonen in je lichaam en daar reageert het lijf op.

5. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik vloeide ook altijd door met doorslikken pil... dus dat ook maar niet gedaan..

6. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.056
    113
    Ik hoop ook dat ik de boel nog op orde krijg. En anders maar die primolut halen voor de vakantie.

7. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    komt zeker door de pil.

Deel Deze Pagina