'' Als je wilt werken dan is er altijd wat te vinden ''

Discussie in 'De lounge' gestart door Debaky, 22 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Als je wilt werken dan is er altijd wat te vinden?

1. Ja vind ik wel

2. Nee klopt in de tegenwoordige tijd niet meer

3. Anders ....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Opgeslagen voor de volgende ronde. Altijd handig. :cool: Maar serieus, werkt dat echt? Bloemetjes CV's enzo?

2. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Bloemetjes CV dan weer net niet, maar mooie overzichtelijke CV's wel. :D

Ik heb al zo vaak gehoord dat mijn CV mooi is. Ik gebruik wel kleuren en dergelijke, maar ik hou het wel "zakelijk".
    Vind het best wel leuk om zoiets in elkaar te flansen. En dan het liefst zo origineel mogelijk. :)

3. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Klopt inderdaad.
    Bij de WW uitkering moet je er zelfs toestemming voor vragen, en mag het geen vrijwilligerswerk zijn wat een betaalde kracht kan uitvoeren. Anders zijn ze verplicht jou in dienst te nemen. Vraag me verder niet hoe en wat, dit is wat ik kreeg te horen van het UWV. Of dat ook klopt? Geen idee.

Ik heb in mijn WW uitkering vrijwilligerswerk gedaan. Hierdoor zelfs een baan gekregen voor tijdelijk! Daarnaast is het gewoon goed voor je om tijdens je WW sociaal bezig te zijn ipv thuis te zitten en te zoeken naar werk. Al is het maar 1 dag. Je hebt er echt heel veel aan. Je bent er even uit, je krijgt er ervaring door, en je krijgt geen gat op je CV. Maar dan moet je natuurlijk wel de mogelijkheid hebben om je kind een dagje onder te brengen...... Dat besef ik me ook wel. Dat is niet voor iedereen mogelijk.

4. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Werk ligt helemaal niet voor het oprapen.

Je moet er haast voor vechten..

Ik heb 1 maand letterlijk iedere dag in verschillende steden langs uitzendbureau's gereden en belde dagelijks naar vacatures.. nu heb ik wel een baan, maar ook onder mijn niveau.. ik accepteerde alles zolang ik maar mijn huur kan betalen..

Het werk waarvoor ik heb gestudeerd zoeken ze mensen met ervaring of het is fulltime en dat kan ik niet combineren met dochter en manlief werkt al fulltime..

5. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Sorry, maar dat is dus zo'n instelling om constant beren op de weg te zoeken.
    Waarom ontneem je jezelf de kans op een echte baan? Kun je die even toelichten?

Er zijn tig stichtingen in Nederland die juist bestaan op de schouders van vrijwilligers, daar doet UWV helemaal niet moeilijk over, want daarmee ontneem je geen betaalde baan.
    Voor iemand die bijv op zoek is naar een financiële functie is penningmeesterschap bij een vereniging of stichting relevante ervaring op de cv. Of bejaarden helpen met financiële zaken of belastingaangiften.
    En die paar uur in de week ontneemt een gemotiveerd mens helemaal niks.

6. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik zat eerder op 40 per week nadat ik mijn studie had afgerond. Dan begrijp ik dat een ander er letterlijk tien keer zo lang over kan doen...

7. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Ik heb anders gestemd,omdat het per leeftijd enorm verschilt. (Ik noem het pure leeftijdsdiscriminatie)

8. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Jawel. Vrijwilligerswerk is niet een beetje thee zetten voor bejaarden, vaak zit je toch wel ergens aan "vast".
    Je bent niet per direct en fulltime beschikbaar als er betaald werk wordt aangeboden en dus ontneem je jezelf voor een deel de kans op een baan. UWV denkt daar hetzelfde over en kan korten op de uitkering. Als je in de bijstand zit dan is vrijwilligerswerk een alternatief om iets voor de mens te doen maar vanuit de ww zit dat heel anders.

9. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Dan moet er wel wat te solliciteren zijn ;) en dat was er op dat moment niet. Dan ga je leuk bij een uitzendbureau's langs en krijg je vervolgens te horen dat je niet in geschreven kunt worden omdat ze totaal niets te bieden hebben. Grote productie bedrijven namen liever mensen met een buitenlandse nationaliteit aan ivm de kosten.

Het is nu ruim 5 jaar terug, in die tijd was de werkloosheid vele malen hoger en lag de economie zo op zijn gat dat geen werkgever meer mensen aan nam overal op bespaarde.

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Inderdaad. Mijn man zou in de WW terecht komen en wilde tussen het solliciteren vrijwilligerswerk gaan doen, maar dit werd hem ten zeerste ontraden. En hij kon inderdaad gekort gaan worden als hij dit toch deed.

11. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ben maar eens eind 50 en doof... even kijken of je aan de bak komt....

12. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Nee echt niet. Ik heb 2 hbo opleidingen, en heb na mijn eerste zwangerschap schoongemaakt in de thuiszorg (ik werk graag). Maar sinds de 2e er is, wordt ik overal afgewezen, op veel functies zijn ze bang dat ik me ga vervelen/te duur(terwijl ik gewoon wat zoek voor naast het gezin, een beetje extra geld) en voor andere functies lig ik er al weer te lang uit.

13. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Dit kregen wij ook te horen. Dit zou hem kunnen belemmeren in het vinden van een betaalde baan.

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ja vond het ook echt heel krom. Hij wilde zich zo graag nuttig maken door bijvoorbeeld bij Humanitas mensen te begeleiden/ondersteunen, maar gekort worden: dan hadden we echt niet rond kunnen komen. Gelukkig werd het uiteindelijk 1 week WW en was het allemaal verder niet van toepassing, maar we hebben het echt zo enorm somber in gezien. Wil je je nuttig maken, omdat je verder geen baan kunt vinden: zou je daarvoor gestraft worden :x. Hele kwalijke zaak.

15. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik ben ook wel benieuwd. Ik zoek nog werk en thuiswerk is helemaal ideaal:p

16. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Hahaha bloemetjes lijkt me een minder goed idee. Maar ja, het werkt echt om een CV en brief te maken die eruit springt. Op veel vacatures krijgen bedrijven zo 200 reacties. Daarvan gaan ze echt niet alle brieven uitgebreid lezen, daar kijken ze globaal naar de werkervaring. Als je dan een CV en brief hebt die mooi en professioneel eruit zien dan weet je in ieder geval dat er naar gekeken wordt.

Mij is het toen letterlijk verteld dat ik werd uitgenodigd omdat mijn brief er anders uit zag dan de andere brieven ;)

17. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zeker is er werk te vinden!

Maar mensen zijn veelte kieskeurig, onzin dat schoonmaakbedrijven je niet zouden aannemen.
    Ik wordt op het moment bijna fulltime ingezet omdat ze handen tekort komen.

Eerder deed ik ook huisjes ernaast, en kreeg van vele de vraag of ik nog een extra adresje erbij wou hebben maar door mijn vele uren kon ik die geen eens aannemen.

Verder wanneer je er voor open zou staan is er ook genoeg werk online te vinden wat aardig betaald.

18. Kersenvlaai

21 apr 2014
    71
    0
    6
    Denk dat het veel verschil maakt wat voor achtergrond je hebt. Bijvoorbeeld met mijn hbo studie als achtergrond ben ik vaak af gewezen met: je gaat je snel vervelen, te duur. Maar als je die 4 jaar hbo studie van je cv af haalt heb je weer een gat van 4 jaar uit te leggen. Dus geen ja en geen nee als antwoord

19. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Waar?

Hier in de buurt echt niet..

20. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik woon in noord Limburg, het zit hier op het moment zelfs bomvol met polen maar veel mensen hebben toch liever een vertrouwde Hollander in huis.

Plaats een advertentie op mp, of op zo'n facebook pagina en de berichten stromen binnen! ;)

Deel Deze Pagina