Ja, ik denk dat met de juiste motivatie en wilskracht er voor iedereen een baan te vinden is. In het afgelopen jaar zijn mijn man, schoonvader, schoonmoeder en zwager allemaal ontslagen. Mijn man had uiteindelijk de keuze om bij vier verschillende bedrijven aan de slag te gaan. Mijn schoonvader, 60 gepasseerd, dubbele hernia en half doof heeft ook een nieuwe baan, mijn schoonmoeder van 60 had binnen een week weer een nieuwe baan en mijn zwager kan na zijn betaalde verlof ook weer aan de slag. Allemaal niet heel hoog opgeleid, een niet Nederlandse achternaam en toch allemaal weer aan de slag. Natuurlijk hebben we ook tegenslag gekend maar met de juiste dosis motivatie, durf en wilskracht lukt het echt wel. En soms moet je er inderdaad zelf ook echt wat voor doen. Mijn man werkt nu een uur (enkele reis) van huis in een gehucht wat met het ov bijna niet te doen is, 2 dagen voordat hij bij zijn nieuwe baan moest beginnen hebben we met ons laatste spaargeld een tweedehands auto gekocht, we hebben een maand lang echt elk dubbeltje bij elkaar geschraapt om een maand benzine voor te kunnen schieten maar uiteindelijk is het het dubbel en dwars waard geweest.
Ik heb JA gestemd. Ik geloof dat je binnen een dag werkt hebt als je wilt. Het enige punt is dat je gewoon niet kieskeurig moet zijn en alles moet aannemen wat er is. En gewoon overal binnengaan en erop af stappen.
Nee, ik kreeg heb een periode gehad dat ze overal mensen wilde hebben met ervaring. Daarnaast was ik vaak te hoog opgeleid vonden veel werkgevers, dan willen ze je niet in een lage functie aannemen. Ook via een uitzendbureau kwam je niet aan het werk.
Die treinreis zou dan volledig er goed worden we hebben een volledige reiskostenvergoeding en als er mensen worden aan genomen kunnen ze voor de eerste maand een voorschot krijgen voor de verwachte reiskosten. Uurloon Tuurlijk maar in deze tijd is het een aardig loon als je ziet dat een vergelijkbare functie bij een ander bedrijf 9,30 oplevert