als je ziek bent maar nog geen diagnose hebt

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlinder84, 25 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik zit me heel erg druk te maken. Al maanden (nee jaren) hik ik tegen dit moment aan. Over 50 minuten heb ik een afspraak bij de huisarts en ik vind het doodeng. Ik wil mijn kop in het zand steken, ik heb er geen tijd voor, ik wil niet, ik durf niet. Bij mijn tante is begin dit jaar een tumor gevonden. Goedaardig gelukkig, maar wel met vergaande gevolgen. Bij mijn zusje is dezelfde tumor ontdekt. Nu moeten we allemaal onderzocht worden gezien het de erfelijke variant is en we binnen onze familie elk 50% kans hebben op deze tumor. Ik heb alle symptomen en 1 van mijn zoons ook :( ik voel al zolang dat er iets mis is, maar mijn vorige ha was nogal uhm niet zo behulpzaam (understatement). Ik weet niet zo goed wat ik met dit berichtje wil. Herkenning misschien? Pfff ik wil niet :( mijn kinderen, onze toekomst?! Ik ben even heel erg bang.

2. DRLB

DRLB Bekend lid

11 dec 2015
    566
    23
    18
    Ik kan je angst helaas niet wegnemen maar wil je heel veel sterkte wensen ❤️

3. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik hoop dat je snel zekerheid hebt, veel sterkte bij de huisarts.
    Weet de ha dat het in de familie zit?

4. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Veel sterkte! Hopen dat je helemaal gezond bent! En ook je kinderen natuurlijk!

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Pfff wat ontzettend eng, snap je gevoelens heel goed. Om welke ziekte gaat het? Ben zelf een hypochonder geworden doordat om me heen een aantal mensen ziek zijn geworden en ook een paar overleden. Ben doordat ik mezelf veel te druk maak bang dat ik dingen voel die er niet zijn, maar dat er misschien dan juist wel iets is en ik niet naar de dokter ga omdat ik denk dat het door de hypochondrie komt...

6. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Veel sterkte!

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

#7 Vlinder84, 25 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mei 2016
    Het gaat om een zeer zeldzame ziekte, tumor op de bijnieren en mogelijk dna defect. Ik ben op zich geen hypochonder, maar omdat ik in het verleden vaak niet serieus ben genomen hebben de diagnose van mijn andere ziektes te lang op zich laten wachten. En daardoor ben ik wantrouwend naar artsen toe. Ik heb bv 6 weken doodziek in bed gelegen met meerdere longembolieen. 6 artsen gaven de foute diagnose. Ik pluk daar nu nog de wrange vruchten van. Mijn reuma kwam pas na 19 jaar aan het licht. Iedereen had immers weleens rugpijn. Tot ik aandrong op een mri en de arts geschrokken was van de schade en ontstekingen. Mijn zoons wist ik meteen: ze hebben autisme. Ik werd nog net niet uitgelachen en zie hier, allebei autisme. En om over de fouten omtrent het overlijden van onze dochter maar te zwijgen. Dit is allemaal gebeurd/ontstaan voor mijn 23e. Het kan niet zo zijn dat we simpelweg pech hebben. Er is iets heel erg fout.

8. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Heel veel sterkte! Je hebt al heel wat meegemaakt...

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je klinkt inderdaad niet als een hypochonder maar iemand die heel goed aanvoelt dat er iets echt niet goed zit. Hoop toch voor je dat jullie gewoon pech hebben en je die ziekte niet hebt.

10. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Kan het me zo voorstellen, sterkte en een dikke knuffel!

11. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ondanks dat je gigantisch wantrouwen hebt door het verleden, hoeft het echt niet mis te zijn. Sta jezelf dat ook toe om daarop te hopen ipv direct van het allerergste uit te gaan.

In mijn geval: melanoomkanker uitgezaaidt bij mijn oa mijn broertje. Ik heb dezelfde huid, veel moedervlekken. Opeens een slechte moedervlek en ik was er van overtuigd dat ik ook melanoomkanker zou hebben.

Gelukkig niet.

12. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Heel veel sterkte!💐

13. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Je angst is heel begrijpelijk. Je hebt al zoveel meegemaakt, en die nare ervaringen leg je helaas niet zomaar naast je neer.
    Ik kan alleen maar hopen dat er nu niets aan de hand is, en wens je dan ook veel sterkte met afwachten!

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Sterkte Vlinder!

15. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Veel sterkte!

16. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Sterkte. Hopelijk valt het mee. Je hebt inderdaad al genoeg meegemaakt.

Laat je nog wat weten?

17. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Heel veel sterkte, maar hopelijk valt het voor jou en je zoon erg mee!

18. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Heel veel sterkte

19. mumija

mumija Niet meer actief

Heel veel sterkte Vlinder!!♥

20. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Heel veel sterkte. Is het behandelbaar als je het hebt?

Deel Deze Pagina