als je ziek bent maar nog geen diagnose hebt

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlinder84, 25 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Veel sterkte

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja maar wel levenslang medicatie na de operatie. Net bij de ha geweest en krijg een verwijzing naar de endocrinoloog. Pfff heel spannend!

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Heftig!
    Zeker als je rugzakje al zo 'gevuld' is met vervelende en heftige ervaringen mbt gezondheid/doktoren. :(

Ik wens je veel sterkte, hopelijk kun je snel terecht, dat je in ieder geval duidelijkheid hebt, wat de uitslag ook mogen zijn.

4. Vlinder84

Hoor net van mijn moeder dat mijn nichtje gister de diagnose heeft gekregen. Bahbah straks is meer dan de halve familie ziek :( en als ik kijk naar de klachten van mijn andere zussen hebben zij het ook. Ik ken weinig 21 jarigen met een te hoge bloeddruk en gek genoeg hebben we dat allemaal. Nou ja het zij niet anders.

5. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ik wil je veel sterkte wensen.
    1 tip wil ik nog wel meegeven. Probeer of jullie allemaal bij 1 en dezelfde arts onder behandeling kunnen komen. Mijn moeder heeft een bepaalde vorm van hartritme stoornissen. Neeee het waa niet erfelijk... mijn moeder is er 1 van 13 (3 zijn er al van overleden) op dit moment hebben 7 van de overgebleven ervan dezelfde ritme stoornissen. Ze zijn nu bezig om alle broers en zussen bij 1 arts te krijgen zodat drze dit beter in beeld kan brengen.

6. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Jemig, als je de diagnose zou krijgen, kom je terecht in een rouwproces, denk ik. Om al die verkeerde diagnoses en schade aan jouw lichaam en de lichamen van je kinderen (ook je dochter!) die misschien minder erg zou zijn geweest als het eerder was ontdekt. Naast de opluchting dat je niet gek bent, waarschijnlijk...

Wordt er een beetje vaart achter gezet? Of kun je er zelf vaart achter zetten, zeker nu je weet dat je nichtje het heeft?

7. Vlinder84

Bij dezelfde arts is een goede tip! Ik woon een uur van mijn familie af maar het is zeker het bekijken waard. Of er misschien eea te voorkomen was, ja dat kan. Maar daar kan ik niet teveel bij stil staan, ik krijg de tijd er niet mee terug. Mijn zusje vertelde dat op haar verwijzing naar de cardioloog stond dat haar huisarts (mijn vorige ha) dacht aan psychische symptomen. En toen bleek het dus die tumor te zijn. Voor mijn zusje heel dubbel natuurlijk :( we zijn dus blijkbaar niet gek maar het alternatief is ook geen pretje. En toch begrijpen mensen dit beter dan psychische problemen helaas.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.016
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Vlinder84: wat naar dat je zoveel zieke familieleden hebt. En dan de zorgen voor je eigen gezondheid en die van je zoon. Welke symptomen hebben jullie, behalve hoge bloeddruk?
    Ik hoop dat het meevalt, dat in in ieder geval je kinderen 'schoon' blijken te zijn. Zieke kinderen is nog erger dan zelf ziek zijn. :(

Voel je er iets voor om iemand te zoeken waarmee je over deze dingen kunt praten? Misschien ook iemand die met je mee kan gaan naar gesprekken met de arts(en). Je hebt al zoveel meegemaakt.
    Zowel als je dadelijk zelf ook ziek blijkt te zijn, als wanneer blijkt dat je niet ziek bent, komt er nog veel op je af de komende tijd. Zo'n erfelijke ziekte in de familie is heel heftig. Om te beginnen voor de zieken zelf. Maar ook bij de familieleden die niet ziek zijn, kunnen er veel sterke emoties loskomen. (Combinatie opluchting, schuldgevoelens, zorg om familieleden etc.)

9. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Jeetje zeg wat erg... wil je veel sterkte en kracht wensen! Dikke knuf!

10. Vlinder84

Ja, het zou heel dubbel zijn idd als ik niet ziek blijk, dan heb ik nog steeds die symptomen maar nog steeds geen diagnose. Dat zou ergens een opluchting zijn en ergens ook weer niet. De symptomen zijn zo lekker vaag, zo trillen mijn handen bv heel erg en laat ik soms zomaar iets vallen omdat de kracht ineens weg is, of ik zak door m'n benen zomaar. Ik word soms overvallen door een enorme angst, hartkloppingen, ademnood. Ik dacht dat dit gewoon hyperventilatie of angst was, maar het kan veroorzaakt worden door een golf van cortisol die de tumor ineens uitscheid. Ik ben moe, zweet snel en veel, heb veel hoofdpijn en gezichtsverlies (van die grijze vlekken die bv ook bij migraine passen), bij plots opstaan val ik weleens flauw, maar dat kan ook door de bloedarmoede komen. Oh en ik ben veel misselijk. Nou ja, allemaal van die vage klachten waar je niets mee kunt want het kan van alles en helemaal niks zijn. Maar dat past allemaal bij deze ziekte. En iemand meenemen, ik kan mijn moeder wel vragen om mee te gaan, maar die woont niet om de hoek en ze gaat altijd met mijn twee andere zussen mee en dan wil ik haar niet ook belasten. Ik ga eigenlijk altijd alleen naar het zkh, dat lukt wel, zit ook hier op 5 minuten fietsen :)

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.016
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik kan me voorstellen dat jij je moeder niet wilt belasten. Het ging me trouwens niet om het fietsen ;) meer de tijd tussen de heen- en terugreis. Volgens mijn zijn er ook wel maatschappelijk werkers of coaches die je kunt vragen mee te gaan bij dit soort gesprekken en die je kunnen ondersteunen.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Fijn (en logisch ook) dat je een verwijzing hebt gekregen. Hoop dat je snel terecht kan en duidelijkheid krijgt, als ik zo lees waar je last van hebt kan het haast niet anders en inderdaad, waar komen die klachten anders vandaan. Hoop dat het al met al mee gaat vallen, maar het zal hoe dan ook zwaar zijn, zeker omdat er in de familie nog meer zieken zijn. Sterkte!

13. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Sterkte!!!! :(

14. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Sterkte :(

15. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Gaat het om de ziekte van Cushing?

16. Logan

Logan Niet meer actief

Wat een narigheid :(! Sterkte

17. Vlinder84

Daar valt het onder ja. Ervaring mee?

18. Vlinder84

Haha ja ik snapte je hoor. Maar ik ben het gewend alleen te gaan en vind dat ook niet vervelend ofzo.

19. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hebben ze ooit je cortisol geprikt? Ik ben ook erfelijk belast met een ziekte van de bijnierschorsen (addisson) en iedere 2 jaar controleren ze mijn cortisolwaarden, en maken ze een echo. Tot nu toe ben ik schoon, maar geen garantie voor de toekomst. Succes! Hopelijk komt er toch wat uit, want steeds maar horen dat het psychisch is is echt vreselijk onbevredigend.

20. Vlinder84

Nee daar is nooit op geprikt. Het is ook niet iets waar ze ssnel aan denken omdat het zo zeldzaam is. Maar nu het ontdekt is binnen de familie is het de meest logische verklaring. Maar als het niet zo is dan weet ik het ook niet meer :( Ik had de klachten al geaccepteerd, het hoort bij mij. Dus als ze niks vinden dan ga ik denk ik ook niet verder zoeken naar wat het wel is. Ik ben zo zkh moe.

Deel Deze Pagina