Dilano is bijna 22 maanden en is gek op eten, hij eet wel weinig, vaak kleine beetjes om de 2 uur. Drinken doet hij goed. Maar nu, hij eet nog slechter vandaag bijv. 1 klein stukje brood een stukje liga en vanmiddag 3 eetlepes volle perzik yoghurt en net nog geen half potje eten. En zo gaat het al een paar dgn. Drinken doet hij wel maar wat minder. En dan het slapen hij ligt er s'avons rond 18.30-19.00 uur en dan slaapt hij tot 5.15 en kan niet meer slapen.Ik laat hem wel eventjes liggen maar het lukt dan niet meer. Zijn middag slaapje is gemiddeld zo een 2 uur. En wordt sóchtend als s'middags huilend wakker. Overdag is hij best moe, maar nog wel actief Ik weet het even niet meer
Hoezo weet je het even niet meer? Hij slaapt van 18.30/19.00 tot 5.15 en in de middag ook nog 2 uur. Dat is toch prima? Oké ik snap dat je liever hebt dat hij tot 7 of 8 slaapt maar dat doen gewoon niet alle kinderen. En qua eten kan het soms indd even iets minder zijn. Bied hem gewoon gezond eten aan en let er op dat hij genoeg drinkt.
Fleur is nu 21 maanden en heeft ook periodes dat ze minder eet. Hoewel, zij is altijd een heel goede eter dus als ze minder eet tja, dan niet, komt wel weer. Als je je zorgen maakt zou ik het toch even met het cb overleggen, gewoon om even te weten waar je op moet letten e.d. Qua slapen, je zou kunnen proberen om het naar bed brengen tussen 19:00 en 19:30 te doen maar zoals de reactie boven mij, sommige kinderen zijn (helaas) zo vroeg wakker, Fleur is ook regelmatig om 6 uur wakker, het is niet anders. Ze weet wel dat ik haar negeer dus ik heb genoeg knuffels in haar bed liggen zodat ze zich kan vermaken en pas als ze echt jammerig begint te worden haal ik haar eruit.
ik lees niet echt iets extreems, kan hij misschien last hebben van kiesjes? daardoor onrustig zijn en iets slechter eten? valt hij ´s avonds direct in slaap? of is hij nog lang wakker? als hij nog lang wakker is dan is hij misschien nog niet moe en zou je kunnen proberen het middagslaapje over te slaan. wat het eten betreft lees ik niks geks, heel normaal op deze leeftijd om eten te weigeren en ze hebben ook een stukje minder nodig als eerst omdat de groei minder hard gaat dan voorheen. je zou kunnen proberen niet elke 2 uur maar 3 keer per dag een maaltijd aan te bieden.
Idd, niets om je echt zorgen om te maken. De hoeveelheid eten is soms jammer (en om een beetje gek van te worden soms), maar die uk van mij heeft het vandaag gered op 1/2 boterham, 3/4 krentenbol en een banaan, verder niks (oja, een rijstwafel...). Oftewel, ze overleven het wel en dwingen kun je ze niet. W.b. slapen, vervelend! Maar meer dan proberen hem iets later in bed te leggen kun je niet. Misschien idd 's avonds laat een speeltje in zijn bed leggen, dat hij zich nog even vermaakt?
Tja dat eten is herkenbaar hoor. Je wordt er soms dol van. Het schijnt weer over te gaan, maar he tkan lang duren. Mijn meisje slaapt gelukkig nog redelijk door, soms half 7 soms 8 uur en alles ertussenin, zélfs als ze de avond ervoor zo goed als niets heeft gegeten. Dus ik geloof dat ik weinig recht tot klagen heb...
Dat Dilano vroeg wakker zou ik niet zo erg vinden als ik weet dat hij uitgeslapen is maar dat is hij niet. Hij wordt huilend wakker en probeert wel verder te slapen maar dan lukt het niet meer, waardoor hij de hele tijd in zijn ogen zit te wrijven en je ziet dat hij moe is. Rond 11.00 uur is hij echt op en dan valt hij ook meestal binnen 5 min in slaap. Net zoals s'avonds. Maar ja dat is mss een periode!?! En wat eten betreft hij krijgt om de 2 uur omdat hij anders veelste weinig binnen krijgt 3 hoofdmaaltijden hebben we al geprobeerd. Maar hij gaat daar echt niet meer van eten. Dwingen doen we niet dat zou ook echt niet werken. Hij is wel actief maar alles wat hij normaal wel lekker zou vinden en eet dat slaat hij nu af. Zelfs zijn fruit. Mss kiesjes?? Of hoektanden al zien we niets. Om zijn eten probeer ik me geen zorgen te maken hij is tenslotte actief, aanwezig etc. Maar aan de andere kant hij weegt nu zo een 9,5 kilo (83 cm) en is 22 mnd.
probeer hem eens hetzelde als jullie te laten eten bij het avondeten. gewoon net als jullie. mischien is dat intressanter dan een potje? eet hij zelf of voer je hem? mijn dochtertje is ook 22 maanden en eet elke dag haar bord leeg sinds ze zelf mag eten en hetzelfde eet als wij. en als wij patat eten eet zij dat ook gewoon. niet elke week natuurlijk haha beetje saus bij het vlees en smullen maar vind je m niet licht? voor zn lengte en leeftijd?
Kan hij last van zijn oren hebben? (oorontsteking) Als mijn zoontje dit heeft wordt hij ook altijd huilend wakker en eet hij slechter. Ook heeft hij dan vaak snottebellen.