Als je zwanger bent, dan voel je dat gewoon...

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Momfulness, 26 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stresskippetje

stresskippetje Actief lid

24 dec 2008
    339
    0
    0
    Herkenning ! Dat heb ik ook heel erg. Ik denk dat ik niet zwanger ben.
    Ik kan me niet voorstellen dat het wel zo is. Ik denk ook dat ik dat doe om niet te veel teleurstellig te voelen als ik idd ongi word....
    Gekke vrouwen brein in een gek vrouwen lijf
    O:)

Froukje

2. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik wist het in beide gevallen.
    Dus ik ben het met de stelling eens :)

3. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ben het met de stelling eens. Inmiddels herken ik het gevoel wel, maar het zijn niet zo zeer de symptomen die je hebt. Het is meer een soort gevoel van 'mmh er is wat anders vandaag'. Oh ja ik mijn borsten zijn op een andere manier gevoel (meer aan de buitenkant) en ik heb last van koude rillingen. Bij elke zwangerschap gehad. De eerste keer had ik het trouwens echt niet door, omdat ik het niet herkende. Ik dacht dat de zenuwen waren waarom ik me anders voelde :(

4. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Ik ben het niet eens met de stelling. Ik voelde me helemaal niet zwanger en was nogal verbaasd dat de test aangaf dat ik zwanger was. Inmiddels ben ik bijna 17 weken zwanger, maar ik voel me (ondanks de misselijkheid, vermoeidheid en buikpijn) nog steeds niet echt zwanger. Want hoe voelt dat dan, zwanger zijn? :( Ik denk dat ik dat zwangere gevoel pas krijg als ik met een dikke buik rondloop en het kind voel schoppen in m'n buik.

5. malleboe

malleboe Actief lid

15 okt 2008
    388
    0
    0
    Capelle aan den IJssel
    Ik ben het hier niet mee eens. Ik dacht deze ronde niet eens aan zwanger worden en had het voor mezelf echt even opzij geschoven. Ook omdat ik in voorgaande rondes mezelf aan het gek maken was. En juist deze ronde was ik er heilig van overtuigd ongi te moeten worden.

Wel ben ik met je eens dat je geest een loopje met je kan nemen als je niet uit kijkt ;)

6. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Nou, de maand VOOR beide zwangerschappen was ik ervan overtuigd zwanger te zijn en beide keren was het de maand ervoor dus niet raak. en verder had ik bij beide zwangerschappen het idee dat ik NIET zwanger zou zijn. Was wel overtijd dus toch testen en beide keren zwanger. Ik had bij de eerste zwangerschap ook geen symptomen, alleen wat last van mijn borsten en bij de tweede nu ook niet. Wel heb ik nu al een beetje een buikje...

7. Janneke G

Janneke G Actief lid

31 okt 2008
    204
    0
    0
    Front office medewerker
    Venlo
    ik had toen ik zwanger was ook een keer ontzettend last van mn ontlasting, toen was ik eerst
    bang dat ik een miskraam kreeg omdat ik er zon buikpijn ervan had, toen ik naar het toilet ging bleek dus iets anders aan de hand... oeps

8. Janneke G

Janneke G Actief lid

31 okt 2008
    204
    0
    0
    Front office medewerker
    Venlo
    oeps verkeerde topic! haha,ik ga met mn vieze praatjes naar de juiste topic, sorry!

9. veertje

veertje Fanatiek lid

Ben het er min of meer wel mee eens.

Bij Stijn werd ik smorgens op nod wakker en wist dat ik zwanger was, ik ben naar de winkel gegaan om sokjes en een rompertje te kopen om het zo aan mijn vriend te vertellen, smiddags een test gedaan en ja hoor ik was zwanger.

Nu heb ik wel vaak het gevoel dat ik zwanger ben maar ik ben steeds niet voor 100% overtuigd.

10. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ik had totaal niet het idee dat ik zwanger was.
    Juist het gevoel dat mijn ongi eraan zat te komen.
    Reageerde dus ook enorm verbaast dat er 2 streepjes op de test kwamen. ;)

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik had de eerste 2 "probeermaanden" zo'n onwijze hoop dat ik zwanger zou zijn, maar ik wist ergens wel dat het niet zo was.
    Toen ik zwanger bleek, zei ik al weken tegen mijn man: 'Ik ben zwanger.' Ik wilde niet in die onzekerheid zitten en ik heb gewoon besloten dat ik maar eens zwanger zou zijn. Verder ben ik heel resoluut niet op internet gaan snuffelen, ik heb me er gewoon even heel bewust vanaf gehouden. Ik was nog wel heel verbaasd en overdonderd toen de test positief was, maar op een of andere manier heel vertrouwd.

Nog steeds is het onwerkelijk, maar mijn man zegt al dat hij het aan mijn buik kan zien, dus ergens is wel iets druk bezig in mij :)

12. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Tja ik heb nu wel veel tekenen en gisteren een positieve test dus ga er nu wel in geloven maar ben nog steeds erg bang dat het zaterdag allemaal een droom blijkt te zijn...

Vorige 2 maanden dacht ik het ook; opgeblazen gevoel, opgezette borsten, moe en misselijk maar helaas niet.

Dit keer had ik voor het eerst innestelbloeding (dat heb ik nog nooit gehad en als sinds die dag allerlei kwaaltjes. Dit is echt anders maar ja ben nog steeds bang dat ik mezelf voor de gek loop te houden...

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier nog één....

Ik heb net een positieve test gehad, denk ik... Ik ben ook zo bang dat ik mezelf gek maak! Maar mijn vriend zag hem ook.

En als het zo is, wist ik het absoluut! Ik loop al weken te zeggen/denken dat ik zwanger ben. (ben overigens al heel lang overtijd..) Ik heb wel eens eerder gedacht dat ik het voelde, maar deze keer was het echt heel anders... heb een paar negatieve testen gehad en was daar heel relaxed onder! Heb ook een hele tijd niet getest omdat ik het eigenlijk al wist. En nu een licht positieve test...... Maar ik durf het niet te geloven! Over 3 dagen nog maar een testje er tegen aan!

14. Lonnie26

Lonnie26 Bekend lid

8 nov 2007
    598
    0
    16
    office manager die niemand managet
    Eindhoven
    Nou, ik voel het dus echt wel.
    En heel goed zelfs!

De 1e keer dat ik zwanger was voelde ik het vanaf een week voor NOD.
    En de 2e keer voelde ik het een dag na mijn eisprong.
    En gister was weer een dag na mijn eisprong en nu voel ik het toch weer!
    Ik voel dan een soort blaasonstekingsgevoel helemaal onderin mijn buik.
    Is lastig uitleggen.

Maar we zullen de 22ste jan. wel weer zien of het weer zo is.

Maar ik kan me voorstellen dat er ook meiden zijn die het weer helemaal niet voelen.
    Ieder lichaam is anders en iedereen is weer anders gevoelig daarvoor.

15. mbol

mbol Actief lid

15 nov 2008
    120
    0
    0
    Oss
    Hoezo herkenbaar?! :)
    Merk behalve moeheid niet zo heel veel en heb ook drie tests gedaan om mezelf te overtuigen dat het toch echt waar is!

16. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    @ Duchess en Lonnie26, nou zo voel ik me ook.
    Kan het maar niet geloven en ondertussen lijkt het zo overduidelijk maar ja is mijn 1e zwangerschap (als het goed gaat, ik heb woensdag al wel 1 positieve test gehad) dus ik heb geen idee hoe het 'hoort' te voelen...

Dat blaasontsteking gevoel heb ik dus ook.

Vanochtend voelde ik helemaal niets, werd er zo onzeker van want morgen is mijn NOD dus ik dacht dat ik mezelf toch voor de gek gehouden had maar in de loop van de dag weer hetzelfde zware gevoel onder in mijn buik; soort knijpend gevoel ter hoogte van mijn navel. Herkent iemand dat?

17. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    nou ventje zecht al van af de kerst dat ik zwanger ben ik de hele tijd van rot toch op met je gezeur :oops: afgelopen dinsdag werdt ik het zo zat he dat ik een test heb gedaan was positief mijn mond viel gewoon open dacht huh hoe kan dat nu dan dus nieuwe test gedaan weer zelfde heel dun streepje ik zeg ook zo gooi maar weg die testen zijn neit goed ik woendag nieuwe gekocht hele donkere streep donderdag moeders voor moeders nog een teste gedaan ik nog een vandaag nog een gedaan en het streepje wordt steeds donkerder dus het is echt waar en me mannetje had dus gelijk :) vond het wel leuk om dit ff onder me berichtje te zetten van de afgelopen keer hihiohihihi

18. Lonnie26

Lonnie26 Bekend lid

8 nov 2007
    598
    0
    16
    office manager die niemand managet
    Eindhoven
    @rozewolkje:
    Ik heb dat gevoel meer naar onder. Het zit zeg maar net boven de schaamstreek.
    Tsja is zo lastig uitleggen.
    En is het raar als ik voel dat het een tweeling wordt? En zelfs kan zeggen dat het een jongen en een meisje wordt?
    We zullen het zien?.....

Maar goed, dat voel ik dus.

19. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Nou soms voel ik met zo opgeblazen (nu weer last van obstipatie dus helemaal) dat ik het gevoel heb dat ik een 6ling krijg haha maar ik vind 1 tegelijk ook wel genoeg hoor. :)

Deel Deze Pagina