Als jij terug denkt aan je schooltijd.. Waar denk je als eerst aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door RosaLynn, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Middelbare school waren de eerste twee jaar een hel vol pesterijen. De laatste 3 jaar heb ik een erg fijne tijd gehad met veel vrienden om mij heen.

2. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Als ik aan mijn schooltijd denk dan denk ik vooral aan pesten:(. Heb zowel op de basisschool als op de middelbare school geen leuke tijd gehad

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hier helaas ook het pesten (op de MAVO) wat overheerst. Op de HAVO helemaal niet gepest, maar toch kan ik me van die tijd veel minder herinneren. Zonde...

Sinds ik werk altijd benoemd als "populaire" collega. Rare gewaarwording, zelfs nog na er al ca. 10 werkjaren op te hebben zitten...

4. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Pesten, alleen maar pesten. Helaas..

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Basisschool verschrikkelijk, ben enorm gepest.
    Middelbare een stuk leuker. Had een vast groepje vriendinnen.

6. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Hier ook veel pesten.
    Triest toch dat zoveel mensen die herinneringen hebben.
    Hoop dat het tegenwoordig beter gaat op scholen, want het beïnvloedt zoveel in je leven :(

7. Amethist

Volgens mij wordt het met dat pestgedrag op scholen alleen maar erger heb ik het idee. Helaas...

8. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Heel jammer.
    Ik zal het heel erg zwaar krijgen als mijn dochtertje ook zo gepest zou gaan worden. Vind het nog steeds moeilijk om 'neutraal' met dit onderwerp om te gaan.

9. Amethist

Oh ja, same here! Mijn dochter heeft een ontwikklingsachterstand en ik kan me er nu al druk om maken of ze dat wel helemaal zal gaan inhalen en zo niet, hoe daar dan op het voortgezet onderwijs mee om zal worden gegaan door medeleerlingen.

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ook hier gepest worden. Een van de redenen waarom ik heb besloten weg te gaan..

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Basisschool was een leuke tijd,geborgen en gezellig.
    Lagere school vond ik niet heel erg leuk.Veel irritante gasten en meiden.Ik ben niet gepest want had altijd mijn eigen clubje vriendinnen maar ik voelde me nooit echt op mijn gemak.
    De middelbare was een beetje dubbel.Leuke tijd met leuke meiden maar ook het jaar waarin mijn oudste broer is overleden.Die school was voor mij wel een soort van uitvlucht omdat de sfeer thuis zo deprimerend was.

Het valt mij ook op hoeveel hier schrijven dat ze werden gepest,
    Ik heb 2 kinderen in het basisonderwijs en pesten wordt nog steeds gedaan.Gelukkig worden mijn kinderen niet gepest maar ik weet wel dat het vaak in de kleuterklas al begint met kleine dingetjes maar dat het in de bovenbouw enorm uit de hand kan lopen.

12. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Basisschool super leuk! Geen bijzondere tijd op de middelbare, maar ook geen vreselijke totdat mijn moeder overleed.

Mbo vond ik vreselijk.

13. glimworm

glimworm Niet meer actief

basisschool was ik echt een extreem verlegen einzelganger en heel onzichtbaar
    We hadden als laatste klas ook "maar" 35 drukke kids in de klas, nou ja -1 dan :)

mavo: geweldige tijd gehad, 4 jaar lang feest! ik zou het zo weer over doen! ik bloeide daar helemaal op! teveel leuke herinneringen aan dat ik geen favouriete heb.

14. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.946
    5.255
    113
    Home
    basisschool: leuk en gezellig

vwo: leuke vrienden, goeie leraren, gezellige klas

Deel Deze Pagina