Als je zelf iets vastlegd maak je je wensen kenbaar aan familie en vrienden MAAR het heeft geen enkele juridische waarde. Dit betekent dat een andere partij dan die jij in gedachten had, jouw wensen kan aanvechten en dat de beslissing dan gemaakt wordt door een derde (rechter). Hij zal bestwel jouw papiertje mee laten wegen maar als hij denkt dat het belang van het kind meer gebaat is bij een andere voogd dan dat jij dat bedacht hebt... helaas voor jou. Veel beter is dus om het vast te laten leggen.
Wij hadden het daar ook toevallig gister over aangezien wij met z'n 2-en een aantal dagen weggaan. Ik wil graag dat ze dan bij mijn schoonouders opgroeit. Ze zijn al wel wat ouder maar ik denk dat het haar het meest vertrouwd is en zij kennen haar als de beste. Zij passen nml iedere week een dag op.
Wij hebben het met de geboorte van onze 1e dochter al vast laten leggen dat onze kids naar mijn ouders gaan. Mocht dat niet kunnen dan naar de zus van mijn man.
Wij hebben dit ook al geregeld tijdens de zwangerschap. Hebben ons testament aangepast, en daarin opgenomen dat mijn schoonzus en haar vriend als voogd optreden van onze dochter. Keus was voor ons makkelijk, allebei onze ouders zijn te oud, en mijn broer woont aan de andere kant van het land. Het lijkt me zo erg dat als je ouders komen te overlijden, dat je dan ook nog moet verhuizen uit je vertrouwde omgeving, andere school enzo. Mijn schoonzus woont hier vlakbij. Plus dat mijn broer toch behoorlijk andere opvattingen wat opvoeden betreft heeft.
wij hebben nog steeds niks vast laten leggen(schaam schaam) onze dochter gaat 1ste keus naar mijn ouders, mocht dat niet willen gaat ze denk ik naar kennisen of schoonzus(zus an vriend)
Ik heb het wel laten vastleggen bij de notaris, zelf een brief opstellen is niet rechtsgeldig volgens mij. De kosten waren ong 300 euro, maar ik heb dan wel een compleet testament op laten stellen. Dus waar mijn erfenis heen gaat omdat het via mijn zoon nog bij mijn ex terecht kan komen (vruchtgebruik geloof ik) En Heb een Executuur testemetair benoemd (wat een woord geen idee hoe de spelling is haha ) dat is mijn vader hij handeld mijn nalatenschap dus af als mij wat gebeurt en ziet toe op de erfenis van mij totdat mijn zoon volwassen is. Ik ging er heen voor een voogdij regeling maar toen ik hoorde dat mijn ex aanspraak kan doen op mijn erfenis heb ik daar meteen een halt opgezet
Hier ook geregeld tegelijk met de aankoop van ons huis. Mijn broertje is 1e voogd, als hij zichzelf ( nog ) niet in staat voelt om een kind op te voeden mag mijn moeder het doen. We hebben dit met hem besproken omdat hij pas 23 was toen onze oudste geboren werd.
pfff mijn man en ik zijn het niet eens over wie het moet worden, dat wordt nog wat, en als we het er dan over eens zijn dan moeten die mensen ook nog willen want het is niet niks wat je vraagt, moeilijk is dit zeg!
Moeilijk hè, ik ben er ook nog niet over uit. Ik denk toch aan mijn zus en haar man in eerste instantie. Eigenlijk moeten we dat echt eens officieel vast gaan leggen, want ik denk dat het anders nog een behoorlijke toestand kan worden. Mijn vaders ouders zijn ook overleden toen hij nog kind was, hij is bij zijn oom en tante gaan wonen. Ik hoop dat het nooit nodig zal zijn, maar het zijn inderdaad dingen om over na te denken.
hier staat het van 1 kind op papier. Maar degene waar de oudste dochter heen gaat is geen optie meer, die zijn inmiddels te oud En ook al staat het op papier, dan nog wordt er bekeken of het een goed adres is, en vind de desbetreffende instantie datt dit niet het geval is dan wordt je kind nog overgedragen aan jeugdzorg Dat wist de notaris te melden. Ik ga dr maar vanuit dat wij niet allebei tegelijk komen te overlijden en dat beide kinderen dan al op eigen benen kunnen staan
Naar mijn ouders En zijn die niet meer in staat om voor mijn kind te zorgen dan gaat hij naar mijn broertje. Niet naar mijn schoonouders want mijn kind heeft een NL-paspoort en mijn schoonouders wonen in een voormalig communistisch land 6000 km verderop. Dat zou het allemaal erg ingewikkeld maken.
Wij hebben nog steeds niets op papier staan , terwijl we er al wel over uit zijn. Hij gaat naar de zus van mn vriend en haar man en als 2e voogd mijn broer en zijn vriendin
Onze dochter gaat naar onze beste vrienden. Wij hebben ook geen mensen in de familie waar ik Sterre naar toe zou willen doen, ze zijn allemaal qus opvoeden heel anders. (schreeuwerig, geven hun kinderen niet de goede aandacht imo als ze met voor hun belangrijke vragen komen. Ze doen vaak een beetje lacherig over dingen die voor de kids wel echt belangrijk zijn). Wij moeten het alleen nog wel laten regelen door een notaris..
[/QUOTE] Dit klopt helemaal! Als je het niet notarieel vastlegt, dan kan familie heel hard roepen, maar dan is het niet officieel. Je kindje zal wel bij familie terecht komen, maar dat zal niet zo makkelijk gaan, alsdat je het gewoon vast laat leggen!
Idd moeilijk, maar ik heb degene uitgekozen bij wie mijn zoon zich het beste thuis voelt nu (afgezien van zijn eigen huis waar hij nu woont met mama )en dat is bij Oma en Opa. Ik weet dat opa en oma hem een goede toekomst kunnen bieden en heel veel liefde.
wij hebben mijn zus en haar man gevraagd om ervoor te zorgen dat ons kindje (en evt. latere kinderen) goed terecht komen. En of dat dan bij hun zal zijn of dat het bij iemand anders in de familie is zullen zij dan tzt moeten besluiten. We hebben het nog niet bij de notaris vast laten leggen, willen we tzt wel laten doen, maar de familie weet het dus we gaan ervanuit dat ze het respecteren.
Ik ben een alleenstaande mama en wil graag dat als mij iets overkomt dat mijn zoontje naar mijn beste vriendin gaat. Heb haar dit ook al gevraagt en ze vond het een hele eer. Maar nu heb ik eigenlijk wat vragen, Is het wettelijk niet zo dat als mij iets overkomt dat hij dan naar zijn vader gaat? Hij is erkend door zijn papa en we waren getrouwd toen hij geboren werd maar nu wilt hij er al meer als een jaar niets van weten en wil dus absoluut niet dat hij daar terecht komt!! En kan ik gewoon zonder dat er een rechter aan te pas kom bij een notaris vast laten leggen dat hij dus naar mijn vriendin gaat mocht mij iets overkomen of moet de vader dan eerst uit de ouderlijke macht gezet zijn ofzo?