Als jouw kinderen van het andere geslacht waren geweest, hoe hadden ze dan geheten?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Nina Sanders, 20 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.333
    843
    113
    De oudste zou dan Janne heten,
    de meiden Naud, dat vind ik zo'n toffe naam.
    Bij onze laatste dochter zeiden we met 5 weken zwangerschap al: het word een Maud of een Naud.
     
  2. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Voor de oudste hadden we: Kijana, Lana, Lara, Aimee (vind dit deze namen nu helemaal niet meer bij ons passen)

    De jongste zou Nora(h) komen te heten. Dit vind ik nog steeds een mooie tijdloze naam. Mochten we in de toekomst toch een 3e willen dan vinden we Sara(h) ook erg mooi.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij waren al langere tijd aan het zoeken, maar kwamen er niet uit. Gelukkig wisten we al halverwege de zwangerschappen dat we meiden gingen krijgen... dat beperkte de zoektocht behoorlijk. Maar bij de oudste kwamen we pas met 36 weken uit op dé naam en bij de jongste zelfs nog later :eek::oops:
    Dus écht een jongensnaam voor de meiden hebben we nooit echt gehad.

    Ons zoontje Y heeft een naam gekregen, die hij niet had gekregen wanneer hij in leven was gebleven. Zijn naam lijkt te veel op de naam van een nichtje.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  4. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Wij hadden nog geen jongensnaam voor R.i.l.e.y.
    Ondanks dat haar naam in Nederland ook voor jongens gangbaar is, zelfs nog gangbaarder dan voor een meisje. Maar die naam vond ik voor een jongen niet leuk, dus hadden we waarschijnlijk wat anders gezocht.
     
    Mell76 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  5. Jottie

    Jottie Fanatiek lid

    17 apr 2015
    2.098
    873
    113
    groningen
    oudste had Sven Daniel geheten
    middelste Dorinde Daniëlle
    jongste Nine Lauren
     
    Mell76 vindt dit leuk.
  6. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    De naam voor onze zoon, als hij een meisje was geweest zou Alicia zijn geweest. Toen ik vd jongste zwanger was en dit een meisje bleek, waren we het daar snel over eens. Alicia heet ze, maar als de een jongen was geweest dan had ze Ethan geheten. Onze zoon heet Dante
     
    Mell76 vindt dit leuk.
  7. Joel1981

    Joel1981 Niet meer actief

    We hebben een Mason en een Joshua. Voor een meisje hadden wij Vaeda...(film My Girl)
     
    Bailey07 en Mell76 vinden dit leuk.
  8. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    803
    113
    Luca, Liv en Fien.
     
  9. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Wij hadden voor zoon K. de naam Jaylin gekozen. Voor zoon D. hadden we een hele lijst meisjesnamen maar kwamen er niet uit. De naam van D. hebben we ook pas na de geboorte besloten.
    B. had niet zo geheten als de zwangerschap goed gegaan was.
     
  10. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Linn, Jiro, bij tweede dochter hadden we geen jongens naam, Lot
     
  11. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Onze oudste dochter zou de tweede naam van onze jongste zoon hebben gehad.
    Zoon zou als hij een meisje was geweest iets van Fenna, Mare, Jenthe, Jinthe ofzo hebben geheten. Nooit helemaal uitgewerkt die ideeen want we wisten dat hij een jongen was.
     
  12. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    Voor J.enne P.aul E.miel hadden we E.ebe P.auline E.milie
    Voor E.ebe S.iel J. osée hadden we B.riek S.il G.eorge
     
  13. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.412
    4.733
    113
    Wat leuk, E.ebe! Ik heb eens een Ebe in mijn klas gehad als leerling (een jongen) en is altijd blijven hangen
     
  14. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    Die van ons is dus een meisje. Ik had de naam gezien op een gebortekaartjes website en we vonden hem dadelijk heel leuk voor een meisje. Maar toen we het opzochten bleek de naam vooral in Nederland als Ebe voor te komen en als jongensnaam. Omdat de naam in België niet zo goed gekend is, hebben wij het toch als meisjesnaam gebruikt geschreven als E.ebe.
    De laatste 10 jaar zijn er in België 9 meisjes geboren met de naam E.ebe, 5 met de naam Ebe en 3 jongens Ebe en 1 jongen E.ebe
    Wij zijn nog steeds heel blij met haar naam en hij past perfect bij de eigenzinnige, creatieve tiener die ze ondertussen is.
     
  15. Vrouw1982

    Vrouw1982 Fanatiek lid

    17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Zonder invloed van mijn man zou de oudste Isaura hebben geheten en de jongste Leona.
     
    Mell76 vindt dit leuk.
  16. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    Oudste als hij een meisje was geweest dan was het Chelsey geworden en toen ik dus uiteindelijk toch een dochter kreeg wilde ik die naam niet meer.

    Jongensnaam bij dochter hadden we niet maar waarschijnlijk iets in de richting van James ofzo.
     
  17. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.450
    4.626
    113
    De mijne:
    D.ariën voor het exemplaar uit 2004, voor de vier daarna (2006, 2007, 2009 en 2014) was geen alternatief voor een ander geslacht.

    De zijne:
    ......even aan hun moeder gevraagd want mijn man twijfelde maar voor hen (2011, 2013 en 2015) was ook geen alternatieve naam voor het andere geslacht.

    De onze:
    I.riah zou I.ria hebben geheten. Verrassend hè. :roflmao: Zijn naam stond eind 2017 al vast, een jaar voordat hij überhaupt gemaakt was.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  18. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.725
    470
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Milan en Quinn. Al waren het alleen voorstellen voor een eventuele naam er hebben nooit het echt wow gevoel gehad bij een jongensnaam.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  19. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Onze dochter had Jayden geheten als ze een jongen was geweest.

    Onze zoon heet niet zo omdat de naam van dochter daar teveel op lijkt.. Geen meiden naam voor hem, want vanaf moment dat ik zwanger was 'wist ik' dat het een jongen zou worden.. bleek met echo ook zo te zijn dus die is nooit bedacht.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. Witmi001

    Witmi001 Lid

    25 okt 2018
    9
    7
    3
    Vrouw
    Mia had Kay geheten als ze een jongen zou zijn.
     

Deel Deze Pagina