Als kinderen langer vakantie hebben dan hun ouders

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door bosi333, 15 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoeForceOne

    LoeForceOne Fanatiek lid

    28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Ik heb 10 vrije dagen per jaar (mijn man 16 dacht ik). De zomervakantie gaan we naar Nederland en werkt mijn man gewoon daar op kantoor. Ik neem 5 dagen onbetaald verlof.

    De rest van de week gaat mijn zoon naar zomerkamp. Vandaag de eerste dag. Hoop dat hij het leuk gaat hebben maar ik gok van wel. Toch nog gezellig onder de kids en allemaal leuke activiteiten. En dat is niet gek duur (350 per week).
     
    Salentein vindt dit leuk.
  2. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113

    Hier ook al ZZP'er en ik neem 4 weken vrij
    Rest van het jaar werk ik door alle vakanties

    Soms de april mei vakantie gaan we ook wel is 2 weken weg maar de laatste keer was in 2017 dat dat deden

    De andere 2 weken zijn ze gewoon lekker bij oma of me man of mij ik werk niet elke dag en vaak de weekeinden dus dan ben ik doordeweek meer thuis en weekeind mijn man
     
  3. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Hier is de situatie wat bovengemiddeld complex. We runnen een groot, samengesteld gezin, inclusief een kind dat wegens ontwikkelingsproblematiek doordeweeks niet thuis woont én in een andere vakantieregio zit, dus hebben te maken met vijf leefmilieus.

    Mijn man werkt 36 uur, ik 40. Toch is er nooit een "probleem". Mijn man neemt doorgaans de derde, vierde en vijfde vakantieweek vrij en ik neem de vierde, vijfde en zesde vrij. Op die manier hebben we qua kinderen en omgangsregeling vier van de zes weken gecovered en de overige twee weken hebben we gewoon de BSO (en voor mijn thuiswonende dochter met ontwikkelingsissues haar dagtherapie).

    Dit jaar de luxe dat ik vanaf de tweede vakantieweek (nu dus, regio zuid) met verlof ben gegaan. Ook de herfstvakantie is daarmee afgedekt. Maar normaal gaan ze gewoon in de overige vakanties ook naar de BSO.

    Hoe het elders is (België bijv) daar oordeel ik niet over, maar een "probleem" is het gewoon niet. Ja, een eerstewereldprobleem misschien haha, van stampvoetende ouders die meer betaalde vakantiedagen willen of gratis BSO ofzo. :roflmao: Ieder ander verzint er wel een slim construct in. Heb er hier immers al meerdere langs zien komen!
     
  4. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.263
    2.437
    113
    Vrouw
    ik heb 2 dagen bso voor zowel de naschoolse maar vooral voor de vakantie. Dochter gaat ook via de bso naar zwemles. Dat komt er dan dus niet meer extra bij. Ik haal haar dan op bij het zwembad op maandag. Donderdag heb ik ook bso maar gaar ze niet altijd. Wij hebben het vooral voor de vakanties. En de jaarpakketten zijn vaak goedkoper dan de flexibele tareven omdat die een heel stuk duurder zijn qua uurtarief. Wij verdenen samen 60.000 netto en betaal straks 100 euro netto voor 2 dagen bso incl vakanties voor 2 kinderen. Zo duur vind ik het niet. Nu is het 230 per maand voor 2 dagen kdv en bso hele jaar opvang.
     
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Misschien is het minder een probleem van stampvoetende ouders, en meer van bezorgde ouders die hun kinderen wel rust gunnen tijdens de vakantie, en tijd thuis, maar door de discrepantie tussen verlof als ouder en kind dat niet kunnen waarmaken?
     
    Vlinderbloem, Paardenbloem en suus1983 vinden dit leuk.
  6. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Dat is een groot verschil met het al dan niet hébben van opvang. Dat is een moreel dilemma en nog steeds geen "probleem".
     
    lidu1 vindt dit leuk.
  7. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nou, als je kinderen die rust nodig hebben is het wel een probleem hoor. En dat zoeken naar opvang levert velen (mij toch zeker) veel stress op, dus voor mij is dat ook een groot probleem dat niets te maken heeft met boos zijn op de wereld.
     
    Paardenbloem en suus1983 vinden dit leuk.
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.808
    32.714
    113
    Praat voor jezelf zou ik zeggen. Niet alle kinderen doen het goed op hele dag bso of überhaupt opvang.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  9. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Zeg je tegen iemand die een stiefzoon heeft met een neurotrauma en twee dochters met behoorlijk pittige gedrags- en ontwikkelingsstoornissen.

    Sjeeminee zeg, generatie butthurt.

    Mijn diepgevoelde welgemeende excuses aan jullie beiden voor het gebruik van het woordje "stampvoeten" in een flauw grapje.

    Was vergeten dat die zes pagina's lange disclaimer hier standaard nodig is.
     
    lidu1 en Salentein vinden dit leuk.
  10. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wie is er nu snel om haar tenen getrapt?

    Wij geven gewoon aan dat jouw mening geen realiteit is voor iedereen. Mag toch?
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  11. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    En waarom is dat dan nódig? Waarom moet ieder woord op een weegschaal liggen, mogen grapjes alleen nog met ellenlange disclaimers, en zéker niet als je niet zelf ook ervaring hebt met "de situatie", waarom moeten we in gódsvredesnaam zo verschrikkelijk op eierschalen lopen omdat je anders weer de wind van voren krijgt van de nuancenazi's (did I say that yes I did, word ik nu weggezet als jodenhater??) waarom dat continue gezanik en gemierenneuk om absoluut fucking helemaal níks? Ja, ik reageer lichtgeraakt want er is werkelijk waar geen topic meer veilig van escalatie tegenwoordig. Is niet alleen om jullie maar in het algemeen. Ik word er gewoon doodmoe van. Echt.

    Waarom is dit nou nódig. Waarom niet gewoon à la moeder van bambi: "Als je dan niets aardigs te zeggen hebt, hou gewoon je mond dicht".

    Disclaimer: dat laatste heeft dus betrekking op het reageren op ELKAAR. Niet in het initieel uiten van een mening, delen van een ervaring of gelijkend.

    Kijk, een disclaimer.
     
  12. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wauw. Iets van chillpill ofzo.
     
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.808
    32.714
    113
    2e topic al waar je duidelijk niet tegen een weerwoord kunt. Triest mens. Wat een manier van doen ook.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.808
    32.714
    113
    Hahaha, je bent niet goed joh.
     
  15. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.830
    2.101
    113
    Vrouw
    Houten
    Als je het zo verschrikkelijk vind op het forum, wat doe je hier dan.....? ;) Niemand verplicht je hier wat te plaatsen/lezen hoor!
     
    Paardenbloem en suus1983 vinden dit leuk.
  16. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Haha ik negeer het gedoe hierboven maar even.. wij hebben twee ochtenden BSO voor mijn dochter en mijn zoon gaat drie ochtenden naar de opvang, zoals normaal. Weekje weg hebben we in juni al gedaan. We werken beide als zzp, dus behalve die twee ochtenden werken we vaak nog wat in de avond en wisselen we elkaar af. En soms nemen we ze mee naar kantoor, filmpje aan en gaan. Verder nog eens naar opa en oma en een middagje hier en daar spelen. Dan komen we er wel. Kan me wel voorstellen dat je je kind ook niet wekenlang bij de BSO wil achterlaten in de vakantie en dat het dus voor sommige ouders wel heel vervelend en lastig is.
     
  17. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    #117 zeilbootje, 16 jul 2019
    Laatst bewerkt: 16 jul 2019
    Het zal wel vloeken zijn hoor, maar ik zie niet in waarom ik (met mijn enorm zware baan op topniveau) nog niet eens met pijn en moeite 2 weken achter elkaar vrij kan nemen terwijl ze in het onderwijs allemaal 6 weken achter elkaar vrij zijn en in totaal 12 weken per jaar. Wat dat betreft goed onderhandeld in de CAO!

    Ja ik snap dat ze moeten bijkomen van al die kinderen in de klas (wat dat betreft enorm respect, ik moet er niet aan denken). Maar waarom mogen leidsters in een kinderdagverblijf dat dan niet? En waarom ik niet? Ik wil ook wel eens 6 weken bijkomen van 40 zeurende medewerkers die alles beter weten en waarbij ik continue moet presteren. Maar dat kan dan weer niet. ;)

    Verder ben ik totaal niet verbitterd haha. Maar ik vind het gewoon enorm zonde dat er nooit een discussie volgt of zomers 6 weken vrij nog van deze tijd is en wat dat betreft blij met het krantenartikel. Want bij ons is het ook dit jaar een enorme puzzel met BSO, opa’s en oma’s, dagen vrij nemen enzo. Ja ik wéét dat ik er zelf voor kies om te werken. Maar het wordt je er niet echt makkelijk op gemaakt zo om als vrouw op een hoog niveau te functioneren!
     
    liefsvanha, Paardenbloem en Salentein vinden dit leuk.
  18. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Misschien hebben jullie wel gelijk enzo. Maar zo zie ík het dan gewoon weer niet.

    Toegegeven, de chillpill opmerking etc zijn terecht. Heb dan ook m'n dag niet I guess. En te hormonaal ofzo.

    Excuses voor het galspuwen op een persoonsgerichte manier. Niet fair van me.

    Na dertien, veertien jaar is het misschien ook gewoon tijd om af te taaien van een forum als dir. Afscheid nemen is alleen lastig.
     
    Vlinderbloem, suus1983 en Shakes vinden dit leuk.
  19. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Hier 3 weken vakantie, 3 weken opvang voor de kids. Gewoon de BSO waar ze een megaleuk programma hebben in de vakanties en waar de kids met enorm veel plezier naartoe gaan.

    Werken en ouders zijn? Dan weet je dat dit eraan komt. Dan zul je als ouder zijnde onbetaald verlof moeten pakken als je baan het toelaat, óf thuismama moeten worden. Je kan niet alles hebben...

    Vind sommige reacties hier een beetje overdreven. Weet niet hoe het daar zit, maar hier heeft de BSO in de vakanties écht een superleuk programma met allemaal activiteiten. MIjn kids gaan iig enorm graag. Dus zou niet weten waarom ik hun kwaad doe om hun 'weg' te stoppen in een BSO. Taalgebruik hier mag wel iets op gelet worden. Maar dat is niet alleen bij dit topic, er wordt al snel een andere mening/of wat dan ook als negatief weggezet hier is mijn ervaring de laatste tijd :)
     
    Salentein en Myz vinden dit leuk.
  20. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zoals gezegd: BSO is hier niets. Dus op zoek naar verschillende sportkampen voor mijn twee kinderen, die ik op elkaar kan laten aansluiten. En aangezien de vakantie hier negen weken duurt, is dat wel even een puzzel.

    Eentje die niet opgelost kan worden met onbetaald verlof. Ik moet nu eenmaal mijn werk afkrijgen, net als mijn man, en mijn collega's hebben ook kinderen waar ze verlof voor moeten/willen nemen. Eenzijdig beslissen om een maand vrij te nemen kan dus zomaar niet. Zo eenvoudig is het niet.

    Begrijp me niet verkeerd: het geraakt geregeld. De kinderen hebben elke dag een plek om naartoe te gaan, en over het algemeen een waar ze graag naartoe gaan. Maar zomaar stellen dat het geen probleem is, dat is wel erg kort door de bocht.
     

Deel Deze Pagina