Je mag beide niet slaan... maar ook mag je beide wel ter verdedeging terug slaan als het echt niet anders kan, en of het dan een man of vrouw is... het is dan een persoon die slaat en dan maakt geslacht niet meer uit.
ik vind dat een man dan wel terug mag slaan. In onze relatie is er nog nooit geslagen of wat dan ook uit frustratie ofzo. Zodra dat gebeurt is het einde verhaal. Respect voor mekaar.
Ik krijg altijd de kriebels van die opmerkingen dat mannen meer zijn dan vrouwen, man of vrouw je bent gewoon een gelijke. Zowel de man als vrouw hoort niet te slaan, slaat de vrouw de man dan moet je niet zeiken dat je terug word geslagen, een man is echt niet altijd sterker dan een vrouw, kom op zeg. we leven niet meer in het stenentijdperk hoor maar in het jaar 2012.
Maar stel het gebeurd he, waarom vind jij dan dat het wel geoorloofd is dat een vrouw slaat ... Nee ik weet dat niemand moet slaan maar stel dat het wel gebeurd.
Uuuuh, volgens mij zei je gisteren nog anoniem te willen blijven, moet je vooral je oude naam hier neerzetten
ik zeg nergens dat ik het geoorloofd vind dat een vrouw slaat, heb ik nu al meerdere keren aangegeven maar er zijn meer manieren als man (met duidelijk meer kracht dan een vrouw) om duidelijk te maken dat dat niet kan of haar te stoppen. Daar hoef je niet voor te slaan. Dan ben je zelf net zo erg als de persoon die je slaat namelijk.
Dat klopt maar jij zegt dat een man beter is dan een vrouw en zich daarom in moet houden, hij is sterker dan een vrouw. Ik vind dat daar geen onderscheid in gemaakt moet worden. Een man is niet meer en zeker niet beter dan een vrouw.
Ik heb zeker geen perfect huwelijk hoor vliegen hier wel eens de nodige scheldwoorden door de lucht... Maar er word niet geslagen! Ik heb 5 jaar in een relatie gezeten waar ik letterlijk alle hoeken van de kamer gezien heb. En dat is de reden dat ik nooit maar dan ook nooit mijn man zal slaan ik loop liever weg als ik kook.
???????????????????? Alle mensen die hier neer schrijven dat ze in hun relatie niet slaan...die zijn opeens niet eerlijk???
ik zeg niet dat ie beter is maar dat ie sterker is en dus zichzelf hoort in te houden, dan hoor je dus daar boven te staan en het anders op te lossen.
Ik vindt het heel moeilijk me voor te stellen dat degene die je lief hebt je bewust pijn doet. je houd van elkaar dan ga je die persoon geen pijn doen denk ik dan, daarom zou het voor ons een reden zijn van dit is niet goed meer. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat je woest bent ben ik ook weleens juist als mijn man geen reactie geeft en mij negeert als ik weer als een "tiran" tekeer ga, dan maakt hij me woest. Maar ik neem de hond mee en ga wandelen en ben daarna afgekoeld. Maar slaan is nog nooit bij me opgekomen! (nogmaals is mijn mening en gevoel)
totaal mee eens, ik kan me ook niet voorstellen dat ik dat zou doen en ben toch redelijk pittig ingesteld hihi maar slaan nee als dat zou gebeuren zou ik me niet meer happy voelen denk ik zo.
Hangt er vanaf waarom een vrouw slaat, ik heb een keer iemand vol met mijn vuist in zijn gezicht geslagen omdat aan mijn borsten zat toen ik lang liep. Maar in een relatie sla je elkaar niet punt! Als wij aan het donderen zijn geef ik manlief wel eens een tik op zijn arm of kont maar dat is meer stoeien, dat vind ik iets heel anders dan elkaar bewust slaan om de ander pijn te doen of je frustraties kwijt te raken. Ik vind idd dat de man dan echt wel terug mag slaan!
Als een vrouw een man slaat, vind ik dat hij het recht heeft om zichzelf te verdedigen. Ik vind slaan in welke vorm dan ook not done. Stoeien en dan flink uithalen is wat anders, gebeurt hier ook, maar dan moet ik niet miepen als het iets harder is.
tja kijk .. mijn eerlijke mening .. ik kan als vrouw, het bloed van onder nagels krijgen door venijnig te zijn met woorden vroeger ging ik er ook altijd zwaar over, dan zei ik echt dingen om te raken, te kwetsen .. t mag een wonder heten dat ik niet meer op m'n toeter ben geslaan Ik vind dat als ik zelf m'n hand eerst ophef, hij gerust een mep mag terug verkopen Wij vrouwen zijn absoluut geen heilige doetjes hoor ! Iedereen doet hier precies of we zijn allemaal tante nonnekes Verder is m'n relatie wel rustig hoor, maar af en toe gooi ik het eruit doordat ik een hoop frustratie opkrop .. gebeurd 1 keer op het jaar ofzo en dan ga ik over de rooie M'n man heeft geleerd hoe hij daarmee moet omgaan, hij laat me nu rustig naar de kamer lopen, met de deuren smijten en laat me afkoelen Ik zal dan wel vreemd zijn, maar ik zie mezelf niet als vrouwtje die perfect is ik heb ook m'n negatieve kanten
ik vind dat als een vrouw en man slaat zij er een terug kan verwachten, ik hoef mijn vriend ook niet te slaan dan weet ik zeker dat hij mij terug slaat en anders om precies hetzelfde
hier echt geen perfect huwlijk, we schreeuwen en schelden gerust op elkaar, en ik slik ook heel wat woorden in, loop ff weg (beide tweeling van sterrenbeeld hihi) maar slaan nee dat doen we niet in een ruzie.hij staat dan te schreeuwen te vloeken en te doen en ik draai me om, en probeer hem zoveel mogelijk te negeren of loop weg.