Vriend van mij is ook tweeling...dus dat 'temperamentje' is eigen aan het sterrenbeeld? @Kippiekip; ik snap 'm ook niet
Dit. Uitzondering is als een vrouw zichzelf verdedigd na een ongewenste lichamelijke actie van die man.
sorry hoor, mijn huwelijk is verre van perfect maar ik kan gewoon zeggen dat wij elkaar niet slaan. Dat wil toch niet zeggen dat ik dan niet eerlijk ben of iets verzwijg? Als mijn man ook maar een keer zou slaan dan zou dat meteen de laatste keer zijn, dan kan hij zijn koffers pakken en opzouten. Ik denk dat dat andersom ook het geval zou zijn, mocht ik dat bij hem doen.
nee dat staat nergens, er zijn meer manieren als slaan, niemand mag er zo op los rammen, ik keur nergens goed dat een vrouw haar man slaat maar een man die een vrouw slaat is al helemaal not done omdat ie vaak veel sterker is.
Helemaal mee eens! Het uitgangspunt is dat je gewoon niet slaat. Maar als je iemand slaat, geef je in mijn ogen aan die persoon toestemming om terug te slaan. Of die ander daar gebruik van maakt, moet die persoon zelf weten. Er zullen best situaties zijn waarbij ik zou kiezen erboven te staan en niet terug te slaan. Maar als iemand mij bijvoorbeeld tijdens het uitgaan 'zomaar voor de lol' en klap zou verkopen, dan heb ik daar echt maar één antwoord op. En dat is PIJN. Zelf zou ik trouwens nooit uit mezelf beginnen met slaan, schoppen of duwen. Ik ben namelijk nogal van oog om oog en tand om tand. En aangezien ik zelf niet graag geslagen wordt, zou ik nooit beginnen.
leuke discussie Wij slaan hier in huis niet. punt. Maar als ik mijn man zou slaan, dan zou hij mij in principe terug mogen slaan. Ik vraag me ook af wie van ons twee aan het eind de sterkste blijkt te zijn Maar... mijn man zou niet slaan, die slaat nog geen spin dood.
kende een jongen die zich liet aftuigen door zijn vrouw. echt dat ze een stomp op zijn hoofd gaf en met koekenpan zn neus brak in een onbewaakt moment. Plekken op zn lichaam en dan bij de politie aankomen en niet serieus genomen worden. Hij heeft wel aangifte gedaan er uiteindelijk weg gegaan en mocht haar nog partner alimentatie betalen ook. Hij heeft haar nooit aangeraakt. Ik heb hem voor gek versleten. Ik heb als regel als ik moet slaan, dan is de relatie over, net als andersom, slaan hoort niet. Mag een man terug slaan ja, want dan had zij niet moeten slaan. Als je het niet met woorden op kan lossen draai je om en loop je weg. Je gaat er niet op rammen en dan raar kijken als je een pets terug krijgt. Ongeacht man of vrouw dan verdien je een klap terug.
Ik kan hier heel makkelijk over zijn. JA een man mag van mij terugslaan. Terugslaan is vaak een reactie waar je niet echt bij nadenkt maar in een opwelling gebeurd. Hetzelfde mag van mij de vrouw dus ook terugslaan. Maar lijkt mij toch dat als er slaan in het spel komt dat het in de relatie toch echt niet goed zit want respect voor de ander is er dan niet. Maar goed, dat is geen antwoord op de vraag maar het idee erachter.