het is ook vervelend als ze het steets vragen, anders kun je ook zeggen nou tegen die tijd dat het raak is hoor je het vanzelf.
Aan onze directe familieleden en beste vrienden hebben we het met 6 á 7 weken al verteld. Stel dat 't toch nog mis gaat, heb je in ieder geval de steun van die mensen. De rest moet nog wel even wachten, na de eerste echo (na 11 week, 22 april) mag iedereen het van ons weten!
Uiteindelijk vertel je het aan mensen waarvan jij zelf wilt dat die het wel mogen weten, zoals je zussen of moeder en goede vrienden. Maar als iemand zegt 'tja, wat is bezig' of 'we zien wel', dan heb ik altijd zoiets van ok, die zijn dus bezig. Aantal collega's op mijn werk weten wel dat we bezig zijn en van tijd tot tijd vragen ze er ook wel eens naar, ik ervaar dit niet als onprettig, uiteindelijk weten ze van mijn babywens. Grt Vanilia
Ik had het ook aan vriendinnen verteld dat we bezig waren en dat had ik dus beter niet kunnen doen. Kreeg ook steeds vragen... en en en? Heb ze dus toen maar gezegd dat als het zo is ze het heus wel horen en dat het moeilijk is om elke keer te vertellen dat t weer niet raak is. Toen hield het dus snel op.
Eerst vroegen mensen steeds aan ons: En nog geen trouwplannen? Daarna, toen ze dat hadden opgegeven: En nog geen kriebels als er weer ergens een baby was geboren. Ik werk in het onderwijs en op een rapportavond hebben zelfs eens 8 van de 15 moeders gevraagd of ik nog geen kindje wilde. Ik heb dat werkelijk waar echt nog nooit aan iemand gevraagd. Ik vind het ook zo raar om te doen. Voor hetzelfde geld is diegene al heel lang bezig en lukt het helemaal niet. Dat weet je toch nooit. En ook vind ik het een zaak tussen partners!
Zelfs al voordat ik gestopt was met de pil, vroegen ze al of ik al zwanger was of wanneer ik eens zwanger werd. Heb toen duidelijk uitgelegd dat ik zulke vragen niet netjes vind. Voor het zelfde geld waren we al vijf jaar bezig en dan is zo'n vraag erg kwetsend. Het gaat ze ook nog eens niets aan ook. Ik heb een select aantal mensen verteld dat ik gestopt was met de pil, maar ook meteen aangegeven dat ik het niet op prijs stel dat er elke maand gevraagd wordt of ik zwanger ben. Gelukkig hebben ze zich daar aan gehouden!
bij mij in de omgeving zijn ze ook erg oplettend, je kunt geen frisje drinken of ze kijken je al vragend aan...pfff..wordt er een beetje moe van. En als ze het vragen zeg ik gewoon..welnee, voor ons nog even geen tweede hoor..... houden het nog lekker even verborgen! Alhoewel je het nu wel al een beetje kunt zien, en vooral mijn vriendinnen zullen morgen wel vraagtekens hebben als ze me zien, vooral met dit mooie weer, dan heb jeniet veel kleren aan, en valt het dete meer op.....heb morgen verjaardag, en ben echt superdun normaal gesproken, maar nu zie je toch echt al wel een beginnend buikje....slik......ach nog 2 weekjes, dan kunnen we vertellen of het goed of fout zit! succes..en als je het(nog) niet kwijt wilt, gewoon leugentje om bestwil hoor!
Ik had ook aan vriendinnen verteld dat ik bezig was, maar heb daar meteen bij gezegd dat ze het niet steeds moeten vragen. Ze zouden het vanzelf horen als het zover was. Ik zie op een gegeven moment (toen ik al 6 weken was) tegen een vriendin: neehee, we beginnen volgende maand! *gniffeldegniffel* Toen ik het vertelde was iedereen verbaasd dat ik zo'n goede leugenaar was! *trots*