Sinds mensen om me heen weten dat ik in verwachting ben, bemoeien ze zich meteen mee. Mijn schoonouders (wonen in het buitenland) die willen binnenkort (januari?!) meteen hierheen komen.. Maar het is mijn baby! :x Ik voel me opeens zo egoïstisch! Don't touch my baby! Zijn er nog meer dames die zich zo voelen, of ben ik de enige..
Ik herken dit niet nee.. Ik vond het juist super leuk hoe enthousiast mensen reageerden en nog steeds doen. En ehm, januari is niet bepaald binnenkort. Kunnen ze net zo goed wachten tot de baby er is.
Komt gewoon lekker door de hormonen! Maar wen er maar vast aan, want als zwangere (helemaal als je straks een zichtbaar zwangere buik hebt) ben je publiek bezit! Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap! En ach, je schoonouders zijn gewoon blij met hun kleinkind op komst, das toch ook wel weer logisch?
Hahaha, nou waar ik in gedachten wel al mee bezig ben is dat ik niet wil dat de kleine gepakt wordt als 'ie net geboren is. Alleen door papa en mama. Wil denk ik niet de eerste 2 dagen dat iemand anders hem vast houdt. Vooralsnog dan. Maar goed, ligt er ook aan hoe ik er straks aan toe ben en misschien ben ik straks wel weer lekker relaxed.
Herken het niet echt eigenlijk. Ik vond het super leuk als mensen enthousiast waren over de zwangerschap/baby!
Nee heb ik geen last van, Ik ben gelukkig en de hele wereld mag zich er mee bemoeien! Ik doe waar ik mij goed bij voel! En als ze beginnen met verhalen over hoe zwaar hun bevalling wel niet was, dan kap ik dat gelijk af... Hoef ik niet te weten! Want elke bevalling is anders ..
Bij de zwangerschap van mijn zoontje dacht ik zelfs weleens dat ik niet wilde dat papa hem vast zou houden. Gelukkig viel dat bij de geboorte mee, en heeft papa hem het eerste flesje gegeven en hem aangekleed. Anderen mochten hem ook gewoon vasthouden. Zullen nu waarschijnlijk je hormonen zijn.
Bij mij is dit heeeel erg zo sinds mijn dochter er is. Maar een heel select groepje mensen mag haar vasthouden, zonder dat ik het vervelend vind. Ik kan me een hele dag gaan opfokken als we in de avond bezoek krijgen. En achteraf valt het altijd zo mee.. Maar ze is nu 2 maanden en ik blijf het lastig vinden..
Ik herken dat wel bij mijn eerste en nu ook weer..Bij mijn dochtertje heb ikbhet tot de dag van vandaag maar ben geadopteerd en kende mijn bio fam niet toen haar kreeg ze was mijn enigste bloed dus delen wou ik niet alleen mensen die heel dicht bij stonden maar ook niet te lang..Heb heel veel.moeite gehad met psz en de basisschool en zij totaal niet zij dacht freedom at last nu ik zwanger ben wil ik haar ook weer dichtbij maar ze geeft zelf aan mama nou ga ik met opa oma mee of dat ze met haar stiefpapa mee wilt dan moet ik ook even slikken ze word sept 5 jaar en heb het nog steeds..Ben benieuwd hoe het met deze baby gaat zijn geeft mijn oudste wel weer beetje extra ruimte dat mama niet in haar nek zit altijd
Ik wil ook niet dat teveel mensen hem vasthouden. Als hij nog zo klein os. Geen zin in een gestrest kind. Bedoel bij z'n geboorte heb je ook als de vk en de kraamverzorgster die vervolgens aan hem zitten en dan vind ik het genoeg als alleen pappa hem verder vast houdt. (Als die erbij is) Dus denk dat ik de eerste week of 2 ook geen kraamvisite wil. Kom erna maar lekker als alles stabiel is. Op m'n ouders zusje en beste vriendinnetje na dan.
Ik ben af en toe ook zo een moederleeuw hoor. Maar het wordt steeds wat minder. En als ze langs willen komen is toch leuk, je baby is er dan nog niet dus daar hoef je je ook niet druk om te maken. Je lekker in de watten laten leggen en misschien is je vriend er dan ook.
Bij mijn zoontje kon ik er niet zo goed tegen dat andere hem vast hielden maar liet t wel toe! tijdens de zwangerschap had ik t niet ..
Denk dat het hormonen zijn, maar deels begrijp ik ze wel hoor! Prima als ze willen komen lijkt me. Ze worden tenslotte ook opa en oma. Maar zelf een hotel laten boeken hoor! En duidelijk op het kaartje dat er eerst gebeld moet worden voordat bezoek gewenst is. Ben ik zelf niet zo van (zo'n tekst), maar in di geval noodzakelijk denk ik
Is toch logisch dat je schoonouders meteen in januari willen komen naar hun kleinkind. Vind het altijd wat overdreven dat sommige dames zo kattig doen over hun schoonmoeders. Oké, het is Mss niet altijd even leuk maat er zijn ook oma's die helemaal géén moeite doen voor hun kleinkinderen,dat wil je toch ook niet? Geniet van je zwangerschap en maak je minderde druk om onbelangrijke dingen.
Ook niet herkenbaar. Ik vond het super als mensen om ons heen heel enthousiast reageerden. Wat me wel op valt, en heb ff meerdere topics van je bekeken, is dat jij je al helemaal gesetteld hebt in je zwangerschap. Je hebt het zelfs al mensen verteld om je heen... feitelijk ben je nog maar 4 weken zwanger en wie weet nog korter. Heb je de eerste echo al gehad? Het is allemaal niet aanvallend bedoeld, maar wees alstjeblieft nog ff voorzichtig. Je bent nog zo kort zwanger en er is nog helemaal niks bekend. Ik zelf heb dit juist meegemaakt in mijn kring er om heen dat het alsnog mis ging. Voor alsnog hoop ik natuurlijk dat alles goed gaat en dat je een geweldige zwangerschap mag hebben.