Als moeder in quarantaine

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Mammaaa, 26 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.845
    4.103
    113
    10 dagen vanaf de eerste klacht mits je geen nauw contact hebt gehad vanaf toen. En anders 10 dagen vanaf je laatste nauwe contact of 10 dagen na klachtenvrij als je wel contact hebt steeds....

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit is het inderdaad. Toevallig hebben we het nu aan de hand met onze oudste dochter. Haar vriendin is vandaag positief getest en hun laatste nauwe contact was korter dan 2 dagen geleden en de quarantaine gaat vanaf het laatste nauwe contact in. De GGD heeft dit met de ouders van het betreffende meisje besproken.
    Officieel moet ze nog tot volgende week maandag in quarantaine en dinsdag begint haar toetsweek. Hopelijk wordt ze niet ziek voor die tijd. Het contact is wel lang geweest en echt niet op 1,5 meter. Als ze het nu niet krijgt is ze immuun :)

3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Hier valt mn man in de middag ineens om van de slaap op de bank met een bijna kleuter wakker...de kans dat de toko in de fik komt te staan of de vloer blank (is al eens gebeurd) is reëler dan dat ik ze alsnog aansteek met corona als ze dat al niet opgepikt hadden van me. De kans is overigens groter dat mn man of dochter t meesleept dan ik (volledig thuiswerk en semi-kluizenaar van nature).

Draag wel een masker en handschoenen ofzo dan. Lekker ongemakkelijk maar het zei zo.

Deze mama kan dus niet in quarantaine/isolatie ookal zou dat "moeten". God behoedde een ziekenhuisopname...Ben dan bezorgder om die twee dan om mezelf...

Mammaaa en Anouk2005 vinden dit leuk.
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Alles bij elkaar wel een enorme impact. Mijn oudste dochter zit nu in de wachtrij, een goede vriendin van haar is besmet en ze hebben nauw contact gehad, Nu 10 dagen thuis en ze let zelf al enorm op, ze is bijna 15 jaar en neemt het best serieus want ze zou het super vervelend vinden als wij ook ziek worden. Ze geeft zelf al aan dat mocht ze ziek worden dat ze dan op haar kamer zal blijven :)
    Eerst zien en dan geloven. Ik hoop dat ze gezond blijft en dat ze medio volgende week weer naar school kan. De online lessen verlopen ieder geval goed dus ze vind het nog best chill en hoeft zich niet druk te maken over welke kleding ze aan moet trekken hihi

mamameer vindt dit leuk.
  5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben het allemaal nog niet gehad, maar ik heb me al voorgenomen om als een van ons het oploopt er alles aan te doen om juist te zorgen dat de rest het ook krijgt. Soort waterpokkenparty ;)

We zijn met z'n vijven thuis, als je het allemaal achter elkaar krijgt, moet de laatste 50 dagen achter elkaar in quarantaine, dat is zowat van nu tot de kerst. Hoe sneller we er dan vanaf zijn hoe beter, lijkt me. Isolatie is al helemaal geen optie, want we hebben maar 1 badkamer en geen extra slaapkamers of zo. En wij zijn allemaal erg gezond, dus ben niet bang om er erg ziek van te worden of dood aan te gaan. Ik ga er wel van uit dat we het een keer gaan oplopen, maar dan is dit dus mijn plan van aanpak.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    wat mooi om te lezen hoe je dochter hiermee omgaat!

7. Peppabig

Peppabig Bekend lid

29 jun 2016
    528
    283
    63
    Ik kreeg vandaag de uitslag dat m’n test positief was. Helaas nog niks van de ggd gehoord want ik zit wel met een aantal vragen.

Wij kiezen er voor om samen in quarantaine te gaan. Als ik in isolatie zou gaan zou dit ook schade aan m’n kinderen geven. Ik let wel op met knuffelen en kussen doe ik nu niet maar ik troost wel als dat nodig is.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja zeker hoor, het is een wijsneus die meid. Tot nu toe is ze nog zonder klachten. Het voelt echt een beetje als het wachten op.

mamameer vindt dit leuk.
  9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    O jee balen, wat zijn je vragen?
    Misschien kunnen we er hier iets mee ;)

Shay25 en Peppabig vinden dit leuk.
  10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.301
    17.194
    113
    Ik weet niet hoe ww dat moeten gaan doen. Als man het krijgt blijft hij denk ik aan boord en geen personeelwissel. Als ik het krijg zal ik toch voor de kinderen moeten zorgen. En dan maar hopen dat ik geen hulp nodig heb want ik zou niet weten wie ik kan vragen dan

11. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Hier gaan gezinsleden niet in isolatie. We doen dat gewoon samen. Ik vind het niet leefbaar (nog los van of het kan) om een kind of ouder dagen apart zetten. Opgesloten in een kamer, extreme maatregelen om iedere keer een badkamer en wc schoon te maken.

Daarbij ben je vooraf ook besmettelijk en heb je het zeer waarschijnlijk al gekregen.

Ik zou wel het hele gezin laten testen voor de zekerheid (desnoods particulier).

12. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik zou ook kiezen om samen in quarantaine te gaan.
    Alleen betekent dat als mijn man positief is dat ik en kinderen dan waarschijnlijk langer dan 10 dagen thuis moeten blijven. En dat is lastig uit te leggen op het werk.

Want dan kiest men vrijwillig om langer dan strikt noodzakelijk thuis te blijven en in veel beroepen dus niet te kunnen werken. Hoe gaan de werkgevers hiermee om?

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier iemand met vitaal beroep.
    Mensen die voor een test zijn geweest.
    Wanneer nam je echt de stap.
    Als het hier zover zou komen, ben alleenstaande mama dus moeten we sámen in quarantaine

14. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Ik begrijp dat je er zo instaat; alleen wat als jullie heel ziek worden en wie verzorgt de kinderen dan?
    Dan kan je beter als ouders zijnde achter elkaar ziek zijn.
    Hier zijn wij allebei erg ziek (geweest) en mijn man ligt hele dagen op bed, nu na 7 dgn kan ik pas weer helder uit mijn ogen kijken; Ik ben er ook nog niet. Gelukkig heb ik pubers die weten hoe ze moeten koken/ eten klaarmaken.

Wel hebben we gescheiden wc's en eigen plek voor de handdoeken etc.

15. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Je gaat voor een test; als neusverkouden bent; hoesten; koorts. Bij neusverkouden bedoel ik niet lichtverkouden.

16. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Ik heb vaak een hele lichte verstopte neus (vaak tegen de avond) of af en toe een loopneus. Dat hoort bij mij en dat is niet verkouden. Ik ben 3 keer getest en dat was bij (lichte) keelpijn, goede verkoudheid en in mijn geval alledrie de keren erg hoesten.

17. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Waarom niet bij een lichte neusverkoudheid? Dan mis je de mensen met milde symptomen en dat zijn er ook best wat. Bij ons in de familie waren we pas met z'n vijven besmet en hadden, op mijn oudste zoontje na (die was erg neusverkouden), allemaal een heeele lichte neusverkoudheid. Bij mezelf kon ik het amper een verkoudheid noemen, maar ik testte wel positief.

18. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Wij werken allebei fulltime thuis nu dus bij ons zou dat niet zo'n verschil maken. Maar als je een vitaal of andere beroep hebt lijkt me dat inderdaad lastig. Geen idee wat daar de regels dan voor zijn. Wat zegt je werkgever?

19. iMum

iMum Bekend lid

24 okt 2019
    646
    567
    93
    Vrouw
    Ik snap dat je geen 50 dagen in quarantaine wilt zitten, maar dat je je eigen gezin bewust wilt besmetten, daar kan ik niet bij.
    Dat je gezondheid goed is, is fijn, maar dat geeft geen garantie dat je niet doodziek wordt.

Shay25 vindt dit leuk.
  20. iMum

iMum Bekend lid

24 okt 2019
    646
    567
    93
    Vrouw
    Ook bij lichtverkouden moet je je laten testen. Ik heb mij laten testen op basis van een kriebelhoest.
    Míjn omgeving vond het allemaal maar onzin, maar ik ben wel mooi positief getest.

Deel Deze Pagina