Als moeder in quarantaine

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Mammaaa, 26 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Mijn kinderen zijn al in quarantaine en hebben geen contact met vader.

2. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Zij zijn niet meer in contact met vader. En mijn vraag gaat ook niet over nauw contact maar hoe je als moeder hierop moet reageren, als je zelf uit quarantaine mag en je kinderen straks ook?

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat moet dat moet. Hier zou wel iets te regelen zijn maar stel je heb kip noch kraai en die mensen zijn er veel te veel dan zal je wel moeten. Als je dan echt moet en je houdt je aan alle regels dan zal je niet zomaar iemand besmetten mits je niet enorm aan het hoesten ben. Draag een mondkapje, steriele handschoenen en hou ruime afstand. Ik ben geen voorstander maar er zijn uitzonderingen. Er lopen ook zat mensen rond die Corona hebben en het niet weten en zich sws al nergens aan houden. Daar zou ik meer bang voor zijn ;)

Nataly1972, Neuzeke en Peppabig vinden dit leuk.
  4. iMum

iMum Bekend lid

24 okt 2019
    646
    567
    93
    Vrouw
    Klopt, was ook een reactie op Damay.
    In jouw situatie durf ik het niet te zeggen, want is er nog een kans dat je het kunt overdragen aan de kinderen.

Shay25 vindt dit leuk.
  5. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar wel met jou toch? En jij ben toch nog niet zo heel lang klachtenvrij?

6. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Wij houd afstand van de kinderen en niet van mijn man.
    Ik ben sinds donderdag klachten vrij.

Volgens de GGD kan mijn man mij natuurlijk niet besmetten maar ik kan wel voor overdracht zorgen van de virusdeeltjes die op mij zitten naar mijn kinderen (als ik in de buurt zou komen).
    Ik heb besloten dat ik team kind ga worden, omdat ik de mensen buiten ook niet willen besmetten met eventuele virusdeeltjes overdracht op kleding etc.
    Dus vanochtend alles gedoucht, schone kleding van het wasrek; alles gesopt (dat deed ik al, maar nu andersom) mijn man komt het bed niet uit dus dat is makkelijk..

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hoe oud zijn je kinderen? Hoe heb je dat gedaan toen jullie beiden nog ziek waren? Geen aanval hoor, gewoon interesse.

8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik zou de kinderen nog 10 dagen thuis houden vanaf het moment dat jullie beide symptoomvrij zijn. Is denk ik het meest veilige.

9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik vind het best heftig overigens als mensen werkelijk niemand hebben die boodschappen voor ze kan doen.

Wij zijn nu in quarantaine en heb echt van tig kanten hulpaanbod gekregen. Ook van mensen waar we normaal heel weinig contact mee hebben. Andere ouders die we enkel van kindersport kennen appten of ze iets konden meenemen, want ze staan toch in de supermarkt. Dat soort simpele dingen.

Hebben wij overigens ook andersom actief gedaan. Zowel in het voorjaar als nu. Het is zo'n kleine moeite.
    En normaal heb ik moeite met hulp vragen, maar heb daar nu lak aan. Kijk liever de buurvrouw lief aan dan dat ik wellicht besmet voor de kassière ga staan. Hoe kleine kans dan ook.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven

Maar nemen die mensen dan ook gewoon de weekboodschappen mee?

11. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ja mijn buren wel. En een deel heeft mijn zus gebracht omdat ze zelf in een supermarkt werkt (60km verder). En vandaag appte de overbuurvrouw wat we van de markt nodig hebben want ze staat er toch.

Heb ik 3 weken geleden ook gedaan voor onze overburen. Kostte me een half uur langer omdat ik toch voor ons ging voor de weekboodschappen. Lijst 1 gekocht, in de auto geladen, terug de winkel in met hun lijst, in de auto en naar huis.
    Het is echt kleine moeite in deze tijd, en als iemand met gebroken been op bed ligt doe je immers hetzelfde.

MissXray en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  12. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Gelukkig heb ik elke week een vast bezorgmoment van AH dus dat scheelt dan in elk geval. En mijn ouders of beste vriendin kunnen vast wel iets voor de deur zetten als we dat echt nodig hebben.

13. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Mocht je echt niemand kunnen vinden dan zijn er nog vrijwilligers van het Rode Kruis. Die kunnen ook boodschappen voor je doen.

Maar echt zorg dat je een voorraad hebt. Ik persoonlijk zou me echt bezwaard voelen als ik een boodschappenlijst van hier tot Tokio aan iemand zou geven.

Aries, autumn86 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, ben het met je eens hoor! Vorig jaar na ongeluk vriend zag ik ook hoeveel mensen voor je willen doen. Fijn dat jij dat ook hebt in je omgeving!

amdaa en Wellesnietes vinden dit leuk.
  15. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Onze kinderen zijn bijna 14 en 11. Ze zijn erg zelfstandig, maken hun eigen eten (niet te ingewikkeld en ze weten hoe de oven werkt).
    Toen ik ziek was, dachten we, gezien de klachten van mijn dochter, dat ze ook corona had. Pas toen ze negatief bleek, zijn we afstand gaan houden. Toen was ik al wel weer iets helderder, lijkt wel als je als moeder het gewoon doet..

Sopje1234 vindt dit leuk.
  16. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Mijn kinderen zitten straks al ruim 2 weken thuis, voordat ze naar school gaan, geen ideale situatie.
    Ze vertonen geen klachten, dus ik zie niet in waarom niet. Daarnaast heeft mijn zoon echt school nodig.
    Ik doe er alles aan, dat ik geen virusdeeltjes overdraag van mijn man naar mijn kinderen.

Sopje1234 vindt dit leuk.
  17. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw

Elke avond zijn er open moment bij AH bezorgd, zorg ervoor dat je winkelmandje vol zit met wat je wilt hebben en gewoon blijven refreshen. Elke avond had ik wel een opening en kon ik toch boodschappen blijven bestellen!

luca75 vindt dit leuk.
  18. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ah dat scheelt idd een hele hoop. Ik zou het hier met een 4 jarige niet zien zitten :roflmao:

19. Peppabig

Peppabig Bekend lid

29 jun 2016
    528
    283
    63
    Maar helaas bezorgd de Albert Heijn lang niet overal. Hier niet, en dorp waar mijn schoonouders wonen bijvoorbeeld ook niet.

20. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hoe laat ongeveer krijg je het voor elkaar?

Ik heb van alles geprobeerd tussen 22h en 1.30h 's nachts, maar geen plek komende 10 dagen.
    Heb mijn moeder in ieder geval nu alvast ingeschreven voor komende maanden. Denk dat het alleen erger gaat worden.

Shay25 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina