Als moeder met je "voorkomen" bezig

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door zwangerevrouw, 24 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Hahaha voorlopig niet op mijn rooster, sowieso niet zo'n China fan.

    Ik probeer me overigens wel bijna altijd een beetje leuk aan te kleden en zorg dat mijn haar goed zit
    Maar dat is allemaal niet zo ingewikkeld lijkt me.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik ga nooit zonder make up de deur uit, en dat houdt in: foundation, mascara, oogpotlood en wenkbrauwen bij gelijnd de laatste tijd.

    Qua kleding loop ik de laatste tijd in panty met een jurk, nu een laars eronder.

    De kinderen eigenlijk altijd wel merk kleding. Alleen de broeken momenteel van de primark omdat de knieën aan de lopende band kapot gaan.

    zal ook nooit in flodder kleren op het schoolplein verschijnen. En dat doet 90% van de ouders hier niet, diegene die het wel doen zijn vaak toch bepaalde types.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Ik zie regelmatig vrouwen in de make up in de sportschool.
    Waarom...in vredesnaam?
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Tegenover zoon zijn school woont echt zo een tokkie gezin. Die moeder loopt serieus weleens om half 9 de school in in haar pyama met badjas erover en met pantoffels eronder. Heb altijd een beetje medelijden met die kinderen dan. Wat zullen die zich schamen.
     
  5. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Als ik dat doe ben ik na 15 minuten een soort van pandabeer omdat mijn mascare dan helemaal onder mijn ogen is doorgelopen.
    Maar als alles netjes op zijn plaats zou blijven zitten had ik het misschien wel gedaan. Of ook weer niet want 2 uur later na het douchen kun je weer opnieuw beginnen met die makeup.
     
    Gewooniemand en Zoe123 vinden dit leuk.
  6. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.937
    15.246
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Op het werk heb ik mensen van het kamp en die komen ook weleens zo binnen en ze komen ook weleens binnen in een konijnen onesie met Uggs eronder ;)
    Verder zijn het schatten maar soms denk ik echt van kom op dit kan echt niet, het is geen carnaval. Ik bedoel,overigens niet dat mensen van het kamp tokkies zijn, ze zijn juist hartstikke lief.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ja hele lieve gastvriendelijke mensen over het algemeen. Maar wel met een eigen wereldje en andere normen en waarden en zeker een andere manier van kleden (panterprintjes, veel pailetten, glitters, glimmers, goud :p)
    Ik zou mijn lach niet in kunnen houden als er iemand binnenkomt in konijnen onesie hoor.

    En wat ik schreef geld ook niet voor elke woonwagen bewoner. Wel voor bijna elke kamper die ik ken en ook voor bijna alle kampers op het kamp een straat achter ons ;)
     
  8. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.937
    15.246
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja dat is ook om te gillen hoor als ze zo binnenkomen. Mijn naaste collega is een echte Haagse en die maakt er gewoon een opmerking over en ze lachen dan nog harder mee.
    Dat eigen wereldje klopt helemaal.
     
    citroenrasp en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  9. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.484
    113
    Ik loop zonder gêne in mijn joggingbroek naar school. Hij is zwart, mooi model en net zo duur als menig spijkerbroek. Werkdagen (maar dan kom ik nooit op school) draag ik meestal hakken, pantalon of jurkje, nette blouse, dus een joggingbroek is soms echt heel fijn.
    Als ik s ochtends geen tijd meer heb voor make up voel ik mij wel kaal, dat komt nooit voor als ik naar mijn werk ga, maar op het schoolplein kan het gebeuren. Overigens heb ik ook totaal geen moeite om met hardloopkleding op school te staan. Als andere moeders dat doen kan ik alleen maar jaloers zijn dat ze tijd hebben om hard te lopen.
     
  10. iMum

    iMum Bekend lid

    24 okt 2019
    641
    564
    93
    Vrouw
    Hij is al meerdere keren met vlekken op zijn kleren thuis genomen die ik er niet met uit krijg. Dus dan vind ik het zonde van zoons goede kleertjes en geef ik hem liever een trui aan die ik iets minder mooi vind.
    En dus ook minder zonde als ik de vlekken er weer niet uit krijg en kleding weg moet gooien.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.198
    18.938
    113
    Ik draag wel (meestal lichte) make-up en kleed me leuk aan maar alleen thuis. Buitenshuis ben ik bedekt dus ben in die zin niet bezig met mijn voorkomen, voor de buitenwereld dan. Kleding heb ik al heel lang niet gekocht maar dat is meer omdat ik gewoon veel te veel kleding heb.
     
    Evanesco en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ah op die manier. Hier nog niet gebeurt met die vlekken tot nu toe. Ik vind het juist zonde om kleding appart te houden als goede kleding maar mijn dochter gaat 4 ochtenden naar de psz. Dan blijven er zo weinig dagen over om de kleding die ik echt leuk vind te dragen en ze groeit er zo snel weer uit.
     
  13. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    En of ik bezig ben met make-up. Ik vind het ook heerlijk om te doen. Laatste tijd draag ik wat minder foundation maar wel lippenstift, bronzer, mascara, rouge, winged eyeliner. Etc. Etc. :D En ja dat doe ik ook 's ochtends. Kleding koop ik overigens echt niet vaak voor mijzelf maar ik zorg wel dat ik er leuk uit zie. Ik heb krullend haar van mijzelf dus daar hoef ik niets voor te doen.

    Ik merk hier ook dat er een heeeeeleboel moeders op schoolplein echt niets aan hun uiterlijk doen. En veel staan er zelfs in joggingsbroek enzo op het schoolplein. No offense maar dat vind ik echt niks. :| Ik heb door dit verschil wel vaak het idee echt aangekeken te worden 's ochtends, als ik helemaal opgetut het schoolplein op loop. :roflmao:
     
  14. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Heb je in je bedekkende kleding ook dat je de ene mooier vind dan de andere? Dat je daar verschil in hebt voor gelegenheden als in deze is voor netjes, deze voor een speciale gelegenheid en weer een andere voor boodschappen? Of is dat allemaal hetzelfde?
     
  15. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.198
    18.938
    113
    Ik houd vooral rekening met weersomstandigheden, in de zomer ivm hitte iets dunners/luchtigers en nu met de winter iets waar ik makkelijk een dik vest onder kan dragen. Boodschappen doe ik nooit, ben ik niet zo goed in :oops::roflmao:
    Ik heb wel aparte kleding voor als ik bid en die draag ik dan ook niet buiten.
     
    Gewooniemand, Evanesco en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Kleed je je ook echt 5x per dag om voor het bidden?
     
  17. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.198
    18.938
    113
    Nee hoor, ik doe het gewoon over mijn "normale" kleding aan. En daarna weer uit. Kost me iets van 10 seconden ofzo :D Met aparte kleding bedoelde ik dus ook de "buitenste" kleding maar niet de rok/jurk en trui die ik op dat moment draag.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.017
    15.556
    113
    Vrouw
    Make up draag ik niet.
    Kledij is gewoon.
    Geen jurkjes, kralen, plooikes en toestanden.
    Gewoon jeans of donkere broek met leuke trui.
    Schoenen hebben vaak een tikkeltje extra. Leuke hak, leuke kleur.

    Huispakken, joggings heb ik niet.
    Pyjama is voor te slapen.

    Mijn kapsel is nu voor de 1ste keer in lange tijd echr waaaw in mijn ogen.
    Iedere ochtend eens vlug vlug over met de stijltang (vlug als in 1 min).
     
  19. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.635
    21.131
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik kleed mezelf niet anders dan pre kind tijdperk. Ik ga echt niet in joggingbroek naar school. Make up draag ik sowieso nooit. Verder in de kast spijkerbroeken en truien, maar ook jurkjes en panty's, van alles wat. Koop ook gewoon nog kleren voor mezelf en ga ook gewoon nog naar de kapper.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    #80 Yaisa, 25 jan 2020
    Laatst bewerkt: 25 jan 2020
    Ik vind het leuk om me leuk aan te kleden, jurkje, skinny, maakt me niets uit. Laarzen, sneakers, hakken, vanalles heb ik in de kast. Er is denk ik weinig veranderd nu ik moeder ben. Nog steeds ga ik niet in joggingbroek de deur uit, nu niet, vroeger niet, toen ik zwanger was niet. En zonder make up ga ik ook de deur niet uit. Altijd een beetje bb cream en mascara, nagellak. Voor feestjes ed pak ik wat meer uit. Ik heb ook een tijdje wimperextensions gehad. Super mooi, maar die kon ik elke 2 weken laten bijwerken dus dat werd me een beetje te duur. Kapper ga ik denk ik 3 keer per jaar heen. Dan laat ik de puntjes weer bijknippen en highlights door m’n hele haar zetten. Ik vind het gewoon leuk om er een beetje verzorgd bij te lopen.

    Bij ons op het schoolplein verschilt het heel erg. De ene loopt strak in de make up met de haren in de krul en anderen in sportkleding (maar die gaan dan duidelijk ook naar de sportschool daarna, niet gewoon een comfi joggingbroek). Maar soms zie ik weleens vrouwen lopen (niet perse bij school) waarbij ik denk: kom op, een beetje meer moeite doen mag wel. Je bent niet alleen mama, maar ook nog vrouw.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina