Als moeder met je "voorkomen" bezig

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door zwangerevrouw, 24 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yoshi83

    Yoshi83 Actief lid

    8 jun 2018
    128
    90
    28
    Vrouw
    Ik heb eigenlijk altijd skinny jeans aan met een trui/vest/shirt ligt aan het weer. Laarzen met of zonder hak in de winter en sneakers of slippers in de zomer. Soms een jurk. Meestal heb ik mascara op.

    Ik zie het probleem van wel of geen make up of joggingbroeken niet. Als iemand zich daar fijn bij voelt moet diegene dat gewoon aan kunnen trekken zonder gezeur. Wie zegt dat ze dat voor de kinderen niet deden?
     
    NiVa0230, Damay77, suus1983 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Nu ff niet haha maar normaal loop.ik er altijd goed bij, leuke kleding, make up, mijn haar moet goed zitten (heb heel lang haar dat een stijltang nodig heeft). Zo voel.ik me veel beter!
    Maar idd op t schoolplein zie ik er maar weinig die dat ook doen
     
  3. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Ik sta vier dagen in de week opgemaakt, haar gedaan en in pak één bij school (alleen ‘s ochtends dan) en op vrijdag breng ik haar in joggingbroek, zonder make up en vaak mijn haar ongekamd in een knot naar school. Dus 80% van de doordeweekse dagen ben ik verzorgt :D

    Mijn dochter loopt meestal in merkkleertjes en mooie kleding. Voor mezelf wat meer merkloos, maar veel jurkjes, blouses en pakken.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Ik douche elke ochtend, daarna een basis make up en vaak doordeweeks een spijkerbroek met blouse, sweater aan. Soms een jurkje of rokje als ik daar zin in heb. Maar nooit een joggingbroek, die bewaar ik voor pyjamadag haha. Ik koop niet vaak merkkleding, omdat ik dat zonde vind van het geld. Maar we zien er allemaal wel verzorgd uit. Het interesseert me trouwens weinig of een ander make up loos of in joggingbroek rondloopt,.moet iedereen zelf weten.
     
  5. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.064
    10.333
    113
    Ik ben mij sinds ongeveer halverwege de zwangerschap van de oudste juist vrouwelijker en netter gaan kleden. Ik voelde me toen niet heel lekker, maar was wel trots op mijn baby buik ipv mijn dikke buik, dus vond het fijn om dat te accentueren.
    Inmiddels draag ik voornamelijk rokken en jurken, maar nu ik weer wat ben aangekomen vind ik het wel lastiger. Maar in spijkerbroek voel ik me meestal al redelijk underdressed, dus dat doe ik op mijn werk alleen met mooie blouse en jasje.
    Ik ga trouwens wel ontzettend lomp gekleed naar mijn werk. Ik fiets een uur heen en een uur terug, dus draag dan stevige schoenen, een human nature jas (wel getailleerd model), een hoofdband en soms ook muts. Als het echt koud is draag ik een joggingbroek over mijn panty. Dan weet ik dat ik er niet uitzie, maar ik vind het belangrijker om niet te verkleumen dan dat ik er leuk uit wil zien op de fiets.
     
  6. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.263
    19.021
    113
    @femkes Ik draag ook al jaren alleen rokken/jurken. Zou niet eens meer weten hoe een broek dragen ook alweer voelt :oops:
     
    femkes vindt dit leuk.
  7. tasje

    tasje Actief lid

    20 mei 2014
    463
    186
    43
    Ja, ik doe nog wel m'n best om er leuk uit te zien.
    De hakken van m'n schoenen en laarzen zijn wel wat lager geworden i.v.m. baby/kind tillen en achterna lopen. Ik koop nog nieuwe kleding en accessoires, iedere dag make-up en als het kan m'n haar steilen (anders in een staart).

    En voor m'n kinderen wil ik hetzelfde. Netjes naar buiten, hoe ik ze terug krijg is soms een ander verhaal en maakt me niet uit.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  8. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    No way dat ik met een joggingbroek aan bij het schoolplein sta.
    Make-up niet elke dag, ik gebruik alleen mascara, eyeliner, lipstick en soms oogschaduw. Elke ochtend wel gezicht met crème insmeren.
    Mijn haar is drama, meestal vast anders kan ik er niks mee.
    Kleding haal ik ook gerust 2e hands.
     
  9. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.770
    4.734
    113
    Vrouw
    Ik draag nooit make up, maar dat deed ik ook al niet toen ik nog geen kinderen had.

    Ik sta nooit in joggingbroek op het schoolplein, vind het wel belangrijk een beetje netjes voor de dag te komen. Ik koop eerder iets voor de kinderen, maar ook wel eens wat voor mezelf. Maar meestal alleen als ik het echt nodig heb.
    Ga wel regelmatig naar de kapper.
     
  10. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik ben mij niet anders gaan kleden sinds ik kinderen heb.
    Ga altijd met make up de deur uit. Voelt prettiger.
    Haren netjes en kleding netjes.
    Ik zal nooit in een joggingspak over straat lopen.
     
  11. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.939
    3.125
    113
    Ik sta dus wel regelmatig in een joggingbroek en zonder make-up op het schoolplein. Ik werk nachtdiensten en slaap onder schooltijd. Ik zet een wekker op 15 uur, schiet een joggingbroek en trui aan, doe mijn haar in een staart en sta om 15.15 op het plein om mijn kind te halen. Douchen en fatsoenlijk aankleden doe ik later wel. Als ik dat voor die tijd nog moet doen, dan kan ik echt te weinig slapen. Er zullen best wat mensen ( moeders!) zijn die daar wat van vinden, maar dat maakt mij echt niets uit.
    Het valt me sowieso op dat moeders zo oordelen over elkaar, is dat echt nodig? Wat heb jij er voor last van dat een ander er, in jouw ogen, niet uitziet?
    Mijn kinderen kiezen van jongs af aan hun eigen kleding uit. Ik stuur een klein beetje, maar zij kiezen. Ze lopen best wel eens in kleding die ik misschien niet direct had uitgekozen, maar het is hun lijf, hun keuze. Ook daar zal vast over geoordeeld worden, maar het is de manier waarop mijn man en ik onze kinderen opvoeden. Overigens hoor ik vrijwel nooit dat vaders zich druk maken over wat het kind van een ander aanheeft, ik stel voor dat we daar een voorbeeld aan nemen!
     
    Zwierezwaai, Novi, Zoe123 en 9 anderen vinden dit leuk.
  12. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.263
    19.021
    113
    Waar ik woon zijn er genoeg vrouwen die letterlijk in een pyjama naar buiten gaan :D het wordt wel gewoon overdag gedragen dus pyjama dekt niet precies de lading (hoewel ze dat hier zo noemen), maar vind het net iets erger dan een huispak (knalroze met allemaal Hello Kitty figuurtjes of Mickey Mouse erop :roflmao:). En niemand die zich daar druk om maakt. Ook de goed verzorgde vrouwen lijkt het niet eens op te vallen. Volgens mij is dat wel typisch Nederlands (iig onder vrouwen dan) om zo ontzettend te letten op elkaars uiterlijk.
     
    Elsss vindt dit leuk.
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.829
    14.157
    113
    Alleen makeup en nette kleding voor mn werk of bijzondere gelegenheden. Ik ben geen fan van makeup maar heb dan ook een onrustige huid dus hoe minder "zooi" hoe beter.

    Joggingbroek is hier geen ongebruikt item, doorgaans niet buiten tenzij we de kinderboerderij opgaan dan ga ik echt niet in mn goeie goed. Thuis veel aan t schilderen met guppie, liever een jonggingbroek naar de maan dan een spijkerbroek. Klussen doorgaans in joggingbroek of een oude spijkerbroek, afhankelijk wat voor klus het is ivm veiligheid (man heeft linker handen, ik ben de klusser in huis). Voor naar buiten schiet ik dan even snel een spijkerbroek aan.

    Enige waar je me echt niet mee gaat vinden zijn crocs.
     
  14. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    Vroeger boeide het me allemaal niet zo eigenlijk. Ik heb het dan niet over hygiëne, want dat is altijd belangrijk vind ik. Maar ik bedoel meer het optutten.
    De laatste jaren ben ik er wel meer mee bezig, waarom weet ik niet. Misschien omdat ik me toch wat fijner voel met wat leuke kleding en een beetje make up op aan.
    Dat is overigens niet veel. Een potloodje over mijn wenkbrauwen en wat mascara en heel misschien een kleine wing boven mijn ogen. Maar niet als ik moet werken, het is niet handig als je een natte hond staat te wassen en föhnen en die begint te schudden, dan zit de make up overal behalve op je gezicht :p
     
  15. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ben ik de enige die krommende tenen krijgt van deze tekst? :roflmao:

    Antwoord: toen ik nog naar het schoolplein ging reed ik daarna meestal door naar mijn werk. En dan was ik in 'vol ornaat': mantelpakje/zakelijke jurk, hoge hakken, haren netjes en zakelijk, beetje makeup.
    De rest van de ouders over het algemeen ook gewoon klaar voor de rest van hun dag.

    Ik snap dat slordige (in de zin van slobberkleren, onverzorgde haren, 'net uit bed'gezicht) niet als moeder zijnde. Alsof je dan niet 10min eerder kunt opstaan :eek::D
     
  16. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.939
    3.125
    113
    Zie mijn post hierboven. Als ik mijn kinderen naar school breng, dan zie ik eruit alsof ik er als een werkdag op heb zitten, dat is namelijk ook zo... 's Middags kies ik ervoor om zo lang mogelijk te kunnen slapen omdat 5,5 uur al niet heel erg veel is. Maar door deze constructie ben ik wel vrijwel altijd thuis bij mijn kinderen, ook al is het dan in joggingbroek. Ik vind dat fijn omdat ik een kind heb dat de bso niet goed trekt. Ik weet ook dat de moeder van een klasgenootje van één van mijn zoons elke avond/nacht van 19 uur tot 3 uur werkt, zij brengt haar kind ook in joggingpak naar school om daarna nog even terug naar bed te gaan. Oordelen is makkelijk als je niet het verhaal erachter kent.

    En misschien zijn er ook wel moeders die het oprecht niet uitmaakt. Who cares!
     
    Zoe123, sprits, NiVa0230 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Op werkdagen heb ik altijd make up op. Als ik alleen de deur uit moet om naar de supermarkt te gaan, kleed ik me wel gewoon aan, zelden dat ik met een joggingsbroek ergens naar toe ga,maar dan doe ik niet eens mascara op. Voor de zwangerschap had ik wimperextensions en dan zie je er, mits mooi gezet:roflmao: er altijd wel fris en een beetje opgemaakt uit.
     
  18. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Hoe ik naar school / het kdv ga is erg afhankelijk van de dag. Als ik afspraken voor mijn werk is sta ik ‘s ochtends met make-up, haren in een knot of opgestoken en in nette kleding (kokerrok, nette broek met jasje, etc) op school. Als ik geen afspraken heb maar wel naar kantoor moet een ‘normale’ spijkerbroek met sneakers en wat mascara. Als ik een thuiswerkdag heb dan wel in een spijkerbroek, als het winter is dus een jas aan heb soms met een vest, in de zomer een shirt, en niet altijd met make-up.
    Maar nooit in een joggingbroek, zo laat ik de hond niet eens uit...

    Ik koop veel minder vaak iets voor mezelf dan voor de kinderen, maar sla mezelf ook niet helemaal over.
     
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113


    Niet iedereen vindt dat belangrijk. Ik snap niet waarom jij dat niet snapt.

    In dit topic ook al dat geoordeel. Doe lekker wat je zelf wil en let niet zo op een ander.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  20. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hihi... Mijn net uit bed gezicht doet er ongeveer 1,5uur over om terug te veren sinds ik de 35 ben gepasseerd. Die 10 min eerder opstaan zou hier dus geen verschil maken :(
     
    Youtan, Gewooniemand, Zwierezwaai en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina