Als moeder met je "voorkomen" bezig

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door zwangerevrouw, 24 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Is gewoon een gewenning in de ochtend ritme. Douchen, aankleden, make up, haren kammen en klaar. Ik ben geen mode popje ofzo, maar je zal mij nooit in een joggingpak aan school zien staan. Dat vind ik gewoon niet verzorgd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij ons dat maar 1 moeder soms zie doen. En ja nog 1 maar zij is een sportlerares :D

Ik vind dat trouwens wel van heel veel kinderen dat zij onverzorgd eruit zien. In oude versleten of vieze kleding. Haren alsof ze zo uit bed komen. Chocopasta ofzo nog op hun wangen van het ontbijt. Mijn kinderen gaan ook gewoon leuk gekleed en hun haren en smoeltje netjes naar school.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Of nog erger kinderen met aangekoekte snottebellen aan de neus :|

Ik beken trouwens wel dat ik soms pas op de peuterspeelzaal zie dat dochter nog een tandpasta vlek op haar wang heeft. Gelukkig heb ik altijd snoetenpoetsers in haar tas.

3. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Oooo die snottebellen zijn ook herkenbaar. Ja ik heb ook altijd doekjes bij me :roflmao:

4. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.497
    8.420
    113
    Hier een tiener in huis die zelf haar haar wil doen, en ja dat ziet er niet zo verzorgd uit als wanneer ik het zou doen. Maar ja, dan denk ik maar zo ... Ze moet het toch een keer leren!
    Alleen is ze wat haar haar betreft niet echt perfectionistisch (op andere punten weer wel :D)

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik draag af en toe mascara, op feestjes en verjaardagen verder niet. Heb ook een hekel aan het idee dat dit nodig is om er goed/verzorgd uit te zien. Hoezo ziet iemand die geen make-up draagt er niet verzorgd uit?
    Als iemand zijn/ haar haar gekamd heeft, schone kleding aan heeft en fris ruikt, dan vind ik iemand al goed verzorgd.
    Dus ja, ik sta goed verzorgd op het schoolplein en mijn kinderen gaan goed verzorgd naar school.

Felice vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

Ik ben het met je eens dat gewassen, haren gekamt, tanden gepoetst, fris ruikend en met schone kleding gewoon goed verzorgt is hoor. Alles daarboven valt voor mij onder extra aandacht aan jezelf besteden.

suus1983 en Lynx vinden dit leuk.
  7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Ach beter dan ongepoetste tanden.

8. GossipGirlxoxo

Dat is waar! Ik hoorde op het cb dat veel ouders van peuters niet wisten dat je vanaf dat ze tanden krijgenn2x per dag moet poetsen. Ik reageerde nogal verbaast op de vraag hoe vaak poets je je tanden die ze aan dochter stelde. Ik had zoiets van wat is dit nou voor rare vraag. Toen zei ze dat ik me zou verbazen hoeveel peuters niet 2x per dag gepoetst worden of zelfs niet dsgelijks omdat ouders niet weten dat dat met melktandjes ook noodzakelijk is :eek:

9. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Vanaf de eerste punt is het toch 1x? Zodra ze twee zijn dan twee keer per dag.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Ja klopt! Onze tandarts vraagt zelfs nog elke keer aan de kinderen hoe vaak ze poetsen en of papa en mama nog wel eens napoetsen (bij de jongste dan). Toch erg dat dat nog gevraagd moet worden denk ik. Tegenwoordig moet dat dat toch bekend zijn.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Hier altijd gelijk 2x gedaan. Ook een gewoonte die ze dan aanleren. Al was het bij dochter soms lastig, zij kreeg haar eerste tandjes al met 2 maanden.

12. GossipGirlxoxo

Ik heb geleerd vanaf de eerste punt / tand poetsen in de ochtend en avond.
    Die ene keer per dag deden we al voor de eerste punt met zo een siliconen vinger tandenborstel om het tandvlees te masseren bij doorkomende tanden en te laten wennen aan het tandenpoetsen.

13. GossipGirlxoxo

Onze tandarts adviseerde tot 10 jaar zeker na te poetsen omdat de motoriek dan nog niet goed genoeg is van een kind om goed te kunnen poetsen. Aangezien zoon nooit problemen heeft met gebit en hij dit echt niet fijn vond ben ik daar wel rond 7 a 8 jaar mee gestopt.

14. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Onze kinderen vonden het pijnlijk omdat er bijna altijd wel wat door kwam. Ik heb toen de richtlijnen van het cb aangehouden.

15. GossipGirlxoxo

En pas naar 2x per dag gegaan toen alles door was?
    Ik moet bekennen dat ik met poetsen wel altijd best panisch ben met de kinderen omdat man een extreem zwak gebit heeft. Dit wil ik hun zo graag besparen. En ik vind een mooi goed verzorgt gebit zo belangrijk omdat dit je aanzicht is. Het is zo een grote factor in je gezicht voor de eerste indruk.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Wij ook bij de oudste 2 rond 9 jaar. Poetsen zo trouw en zeker dochter.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Dat had ik ook. Mijn vader had op zijn 30e al een kunstgebit. De vraag was alfijd of het kwam door een slecht gebit of slechte verzorging. Hij kreeg vroeger altijd een snoepje mee naar bed van mijn oma.
    Lijkt erop dat het door de slechte verzorging kwam gelukkig. Mijn zusje heeft met haar 34 jaar zelfs nog niet een gaatje.

18. GossipGirlxoxo

Ik tot mijn 32e nooit een gaatje gehad. Helaas de afgelopen 3 jaar al 2 gaatjes en 2 plekjes die gaatje kunnen worden. Volgens de tandarts ziet ze dat regelmatig na 2e zwangerschap, dat dat toch een aanslag op het gebit van de moeder kan zijn. Ik vermoed dat mijn medicatie ook invloed heeft. Het staat bij bijwerking zelden maar kan invloed op het gebit hebben.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Ik had op mijn 18e 2 gaatjes en ben toen 17 jaar niet weer geweest. Was panisch. Vorig jaar onder narcose behandeld. Had toen 3 gaatjes, de tandarts zei toen ook: " voor elke zwangerschap een".
    Mijn zusje heeft nog geen kinderen, misschien maakt het echt uit

20. GossipGirlxoxo

Dan heb je het nog netjes gedaan met 3 gaatjes in 17 jaar geen tandarts. Mijn man gaat trouw elke 6 maanden op controle en heeft dan ondanks de goede verzorging telkens minimaal 2 gaatjes erbij. Zo sneu, en hij heeft echt angst. Is ook jaren niet geweest en ik ben zo blij dat hij nu weer gaat. Ze zijn nu alles aan het renoveren dus hij gaat al een jaar lang elke 3 a 4 weken. Hij moet nog 3 x en dan is het helemaal klaar en dan laat hij porseleinen facings plaatsen.

Deel Deze Pagina