Als moeder overstemd worden, hoe mee omgaan?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Miss Appletree, 27 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    ja hoor heel herkenbaar probleem, maar ik ben hierin heel duidelijk en het gebeurd niet. Wij bepalen wat onze kinderen binnenkrijgen en niemand anders. Ken de situatie hoor, dat het expres op tafel wordt gezet: kinderchocolade terwijl mijn kinderen de enigen zijn daar en dan elke keer weer: oooooooo mag hij dat nog niet??? En dan week in week uit.... " nee hij krijgt het niet".
    Echt voet bij stuk houden.
     
  2. alanopra

    alanopra Lid

    28 aug 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar...

    Mijn zoontje moet nog 2 worden en wordt bij zijn oma en tante compleet vol gepropt met zoetigheid. Als ik zeg: nu is het genoeg dan wordt er snel nog een stukje gegeven en erbij vermeld dat ik niet zo streng moet zijn/ach het is een verjaardag/het moet op anders kan ik het weggooien of wat voor reden dan ook. Hetzelfde met drinken; van mij kreeg hij altijd water maar daar wassen kikkers hun billen in volgens oma dus er werd limonade gegeven, resultaat is dat hij nu geen water meer wil.

    Ik vind dit ook zooooo vervelend, het enige wat je kunt doen is consequent blijven en je niks van de opmerkingen aantrekken. Jij weet wat het beste voor je kind is en daar hebben anderen eigenlijk niks mee te maken :)
     
  3. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik was echt duidelijk.niet mag betekent dan echt niets. dus niet een stukje, of een hapje, of, klein beetje. nee. helemaal niets. geen een.
    want als je daarmee begint weet men dan niet hoeveel is het toegestaan.
     
  4. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Gelukkig (nog) niet herkenbaar. Maar ik zou er ook echt niet van gediend zijn. Het is ook gewoon erg onbeschoft. Het zou niet eens in mij opkomen om dit bij iemand te flikken.
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    zo hee....nou dat hoeft oma hier echt niet te proberen
     
  6. RoBiJe

    RoBiJe Niet meer actief

    Hier ook een schoonvader die graag verwent. Hij weet dat ik niet wil dat ze volgepropt wordt maar hij blijft t doen. Ze krijgt daar in 2 uur tijd gerust een pakje Liga, een mini Magnum en een surprise ei. Laatst dacht hij slim te zijn door sisi met 30%minder suiker te halen. Heb hem maar even verteld dat daar nog meer troep in zit dan in de normale. Hij heeft dus ook niet gewoon limonade in huis maar van die fruitshoots enzo. Heb wel eens een fles diksap voor hem gekocht maar denk dat hij dat niet eens aanbied.
    Als ik erbij ben krijgt ze dat allemaal niet en zet ik de rem erop. Hij probeert het dan nog door te zeggen dat we in zijn huis zijn.
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    wat ik mij wel afvraag....ik lees bij sommigen, ik wil niet dat ze zus en zo krijgen, maar ze worden toch volgepropt als we daar zijn. Laat je dat dan wel toe...want ik pak het gerust af hoor.
     
  8. Pumbaa

    Pumbaa Niet meer actief

    Ow jee volgens mij is dit een heeeeel herkenbaar probleem bij heeeel veeeeel. Hier pak ik het gewoon weg, leg aan mijn kleintje uit waarom ze het niet mag eten en gooi het of weg of ik stop het in een zakje om het mee te nemen.

    Laatst bij de buren ook. Kom maar meisje krijg je van mij een snoepje, mag dat mama. Ach jawel een snoepje mag wel, komt ze terug met een zakje vol met banaantjes :$ dus ik zeg meteen, oké geef die maar aan mama je mag er een uit pakken. Zegt de buurman ach dat vind ik zielig ze mag toch wel een snoepje. Ik zeg inderdaad een snoepje en geen zakje. Zegt ie och doe niet zo flauw, nu is ze hier en ik ben de baas in dit huis. Ik zeg dat klopt maar dat is mijn dochter en daar ben ik de baas over...vinden de meeste niet leuk maar dat is dan pech hebben, ik heb of een stuiterbal in huis of een kindje wat spuugt in de nacht...
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.853
    32.732
    113
    Ja, daar snap ik dus ook niets van, je hebt toch een mondje waarmee je er wat van kunt zeggen? Ik ben de moeder dus ik bepaal hoor.
     
  10. Miss Appletree

    Miss Appletree VIP lid

    21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

    Je kan er toch niets van zeggen als men de kinderen van alles geeft wanneer je niet in de buurt bent. Dat lees ik juist in alle reacties.

    Vooral de reacties van andere mensen over dat de kinderen nu in hun huis zijn, dus dat ze dan wel mogen snoepen.:( Echt bizar. Het is hun kind toch niet. Met kerst ook 'nou ze krijgt nog wat', ik zeg 'nee, ze heeft genoeg gehad', wordt er gewoon gereageerd met 'nee, ze krijgt nog wat'. Ik dacht 'wtf? Wie is hier de moeder'. Mijn vriend valt mij dan ook niet bij, dan let ie weer niet op. ;) Hij relativeert dat dan weer 'van hoe vaak krijgt ze dat nou'. Maar daar gaat het mij niet om. Het is gewoon niet netjes om tegen de moeder in te gaan, zou ik zelf nooit doen. Kijk, als ik haar nu koffie of drank zou geven, dan mogen ze er wat van zeggen, maar blijkbaar staat water op hetzelfde 'niet-aan-kinderen-geven- lijstje'. ;)
     
  11. Miss Appletree

    Miss Appletree VIP lid

    21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ik denk dat je een van de reageerders bedoelt. ;)
     
  12. Flutterby

    Flutterby VIP lid

    23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik heb dit probleem ook weleens gehad. En dan zeggen ze dat ze als oma, tante of weet ik veel wie een kind best mogen verwennen. Ik heb gezegd dat ik dat prima vind, maar dat ik het jammer vond dat ze niks beters konden bedenken dan ongezonde dingen eten en drinken. Ik heb veel meer leuke herinneringen aan mijn oma die me altijd meenam naar de speeltuin, piano voor me speelde, poppenkleertjes voor me breide en naar de diertjes wandelde dan aan de oma die me volstopte met koek en snoep.

    Heeft wek gewerkt ;)
     
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    #33 tuc, 28 dec 2014
    Laatst bewerkt: 28 dec 2014

    Nou dat zou toch heel simpel zijn hier. Bij mensen waarvan ik weet dat die dit doen..gaan mijn kinderen dus niet alleen naar toe en met het voorbeeld wat ik gaf dan loop ik dus mee naar de keuken omdat ik weet dat zoonlief anders toch terug komt met een stuk chocolade.

    En hoevaak is een 2,5 jarige nu ergens zonder ouders...daar ben je toch bijna altijd bij?
     
  14. Kweenie

    Kweenie Fanatiek lid

    12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ik herken het gelukkig niet maar ben zelf vrij makkelijk.
    Jongste is nu bijna 26 maanden en drinkt limonade of sap, krijgt gewone biscuitjes, kerstkransjes, chips. Met mate hoor en echt niet elke dag (behalve het drinken). Op brood ook afwisselend zoet en hartig trouwens In de winkel vragen ze aan mij of ze een snoepje mag (nee, zijn vaak harde snoepjes).

    Maar ongeacht de keuze wel of geen suiker etc vind ik het echt niet kunnen dat buiten jullie keuzes om toch eten/drinken gegeven wordt waarvan men weet dat je dit niet wil. Een buitenstaander mag hier van denken wat hij/zij wil maar je gaat toch niet tegen de wil van de ouders in? Vind ik zeer onbeleefd.

    Xxx
     
  15. Kusjesmama

    Kusjesmama Fanatiek lid

    12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    #35 Kusjesmama, 28 dec 2014
    Laatst bewerkt: 28 dec 2014
    Heel herkenbaar... ik heb er ook vreselijke moeite mee.
    Het schijnt 'overal' maar doodnormaal te zijn kinderen vol te proppen met ongezonde dingen.
    Bij een visite wordt me meestal gelukkig wel gevraagd of mijn dochter 'dit' of 'dat' mag en als het genoeg is geweest, geef ik ook aan 'doe maar niet meer'.
     
  16. Thunder

    Thunder Bekend lid

    30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    #36 Thunder, 28 dec 2014
    Laatst bewerkt: 28 dec 2014
    ooh dit is zo herkenbaar! Ik vond de kerstdagen hierdoor dit jaar ook echt vervelend op bepaalde momenten omdat ik steeds t gevoel had dat ik politieagentje moest spelen over wat onze peuter niet mocht tegenover ouders en schoonouders. Eerste kerstdag kreeg ze vlak voor bedtijd ongemerkt blijkbaar vier chocolaatjes van 85%. En een enorme chocomuffin en chocomelk. De muffin was ik nog op tijd bij gelukkig maar de rest zat er al in. Vervolgens hadden wij een kind met driftbuien die tot twaalf uur snachts wakker bleef omdat ze strak stond. Tweede kerstdag had m'n man dit aan schoonfamilie verteld om te voorkomen dat t daar ook zou gebeuren. Nog geen uur later blijkt ze van schoonmoeder,die even oppaste terwijl wij wandelden, vier glazen cranberry "sap" (is gewoon suikertroep) gehad te hebben, brood met hagelslag, los nog hagelslag, een aardbei met een bord vol slagroom en een enorme schuimkrans met nog een bord slagroom. Wtf!!?? Van ons krijgt ze altijd alleen water te drinken bijvoorbeeld en dat weet iedereen. Wij dus weer een driftbui in de auto.

    het ergste was nog dat mijn man bij terugkomst dus t bord met slagroom zag en vervolgens ook dat daar een enorme schuimkrans onder zat. Hij pakte dat meteen weg en maakte duidelijk dat ze dit niet mocht hebben. Ons kind accepteerde het meteen maar mijn schoonmoeder ging er tegenin en bleef maar zeggen, oke nou een stukje dan en dit aanbieden.. Mijn man moest echt boos worden en nee zeggen. Niet op ons kind dus maar op z'n moeder... Bizar eigenlijk.

    blijkbaar hangt t verwrnnen samen met slecht eten en drinken inderdaad. Ik vind dat zo ergerljjk.

    wij hebben t ook heel erg in winkels en op markten t laatste half jaar. Op elke hoek krijgt ze snoep, zonder dat eerst aan ons gevraagd wordt of het mag. Soms hele zakken vol. Rond sint was dat helemaal erg.
     
  17. Miss Appletree

    Miss Appletree VIP lid

    21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Er zijn ook nog grootouders die oppassen toch? Dan ben je er toch niet bij.

    Vanmiddag was het weer raak met opmerkingen toen we ergens op bezoek waren. Raar hoor, dat je je blijkbaar moet verantwoorden wat je je kind wel of niet geeft.

    @ thunder :$ Dat een kind zulke driftbuien krijgt van al dat spul dat de grootouders er in stoppen, dat is pas sneu. Van chocolademelk wordt onze dochter ook helemaal hyper, geen driftbuien gelukkig. Maar dat krijgt ze dus ook niet meer. Met Sinterklaas wouden er pietjes haar ook een hele handvol pepernoten geven. Ze mocht er eentje pakken. Naast dat ik ze nog iets te hard voor haar vind, is het niet nodig om een handvol te eten.

    @ kusjesmama Wat fijn dat je omgeving jouw nee wel accepteert.

    @ kweenie Met jouw tweede alinea sla je de spijker op zijn kop.
     
  18. Miss Appletree

    Miss Appletree VIP lid

    21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

    Billy's farm koekjes hebben we ook wel eens in huis. Het is idd gezoet met andere zoetmiddelen, maar suiker blijft suiker. ;)
     
  19. Miss Appletree

    Miss Appletree VIP lid

    21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
     
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    ow a haha, niet aan gedacht. Dan zou bij mij de optie in werking gaan, niet meer opvangen.
     

Deel Deze Pagina