Mijn dochter wordt in maart 4 en neemt dan afscheid op het kdv. Ik wil graag een traktatie maken die ik een dag van te voren kan maken. Dus geen verse dingen zoals fruit of kaas. Iemand een idee. Ben echt inspiratieloos. bvd
Hmm fruitdolfijn kan je wel vantevoren maken... EN is weinig werk En kaas kan gewoon buiten de koelkast bewaard op zich.. En wat wij rond die leeftijd vaak deden was een papieren beker met daarin een snoepje, ballonnetje, badeendje/miniboekje en versierd met een servetje. Ziet er hartstikke leuk uit en is maar weinig werk.
Knapzakje van een zakdoekje en zoethoutstokje, met een paddestoelencakeje er in en een kaartje "ik trek de wijde wereld in en ga naar school". Zakdoekjes koop je bij de Action/Zeeman/Wibra. Makkelijk te maken en omdat je het cakeje in het zakdoekje verpakt, blijft het ook wel even vers.
toen zoon met 4 wegging van kdv heb ik knijpfruit gedaan. Met foto van hem en tekst ik knijp er tussen uit. Foto met tekst erop geplakt en klaar..
Ik heb voor de verjaardag van mijn jongste hete-lucht-ballonnetjes gemaakt van een bekertje, 4 rietjes en een waterballon. Met daarin een nijntje-koekje en een ballon. Was een erg groot succes en kun je heel makkelijk een paar dagen van te voren klaarmaken.
Bij het afscheid op de psz afgelopen maand heeft mijn oudste knijpfruit getrakteerd (de kinderen waren zo blij en enthousiast toen ze het knijpfruit zagen) en voordat ze naar huisgingen kregen ze allemaal een bellenblaas mee met zijn foto erop.
Ik had knijpfruit met een zelfgemaakt vlaggetje met daarop "ik knijp ertussen uit" en aan de andere kant hoera Tycho 4jaar. En ik had aan de bovenkant van het stokje van de de vlag (het vlaggetje in het midden vastgemaakt) een vingerpopdiertje gedaan (gekocht bij ikea 10 stuks voor iets van 3euro) was een succes!
Bij onze zoon had ik gewoon die kleine zakjes snoep en daar 2 stiften opgeplakt en een kaartje erbij gedaan met Bas 4 jaar. Lekker simpel. En hij koos het zelf uit. onze dochter koos weer wat moeilijkers uit en heb ik staan bakken en freubelen (het is dat ik het leuk vind om te doen).
mika mag woensdag een muisje van eierkoek trakteren.(google maar eens).het kijkt ke.eenvoudig ga er morgen mee aan de gang.
Sarah trakteert morgen cupcakes met roze topping en discodip. Was zo klaar. Totaal denk Ik 90 minuten!
Cakejes is sowieso leuk. En denk maar niet dat ik ze dan in m'n eentje hoef te bakken ook. Papa mixt en bakt onder toeziend oog van dochterlief. De avond erna... (wij werken allebei dus het is een 2-fasen-plan want voor het glazuren is het wel handig als de cakejes enigszins zijn afgekoeld) Goed, de avond erna dus... Mag mama samen met dochterlief de cakejes versieren. Eerste keer was dat met een vrolijke prikker van een pauw (die je normaal in je ijs prikt) en roze glazuur en veel te veel suiker... De laatste keer had ik overal een parasolletje ingeprikt en daaronder lagen 2 kikkertjes in de schaduw. Kost je wel 2x even tijd.. Maar wij vinden het leuk. Traktaties zijn hier meestal een feestje om te maken.. (En om op te eten natuurlijk!)
Cakejes zijn inderdaad leuk, maar op onze psz mogen ze alleen 'gezonde' dingen trakteren. Ongezonde dingen worden mee naar huis gegeven. Misschien ook nog iets om bij stil te staan bij de keuze.
Dit Had Ik gezien en lijkt me leuk om te maken (ik combineer met hagelslag of gekleurde muisjes). Ik doe ze in een bekertje met wat doosjes rozijntjes er bij. Misschien nog een foto van Jack 3 jaar erop plakken en klaar ben ik
wij mogen inderdaad ook alleen gezonde dingen. dat maakt het zo lastig. koek en snoep mag niet. en cadeautjes ook niet.
heb een hartvormig bakje bij de action gekocht en daar doe ik een doosje rozijntjes in, strikje erom en kaartje en klaar en voor traktatie zelf cake met slagroom en smarties
Hier mochten er ook alleen gezonde dingen alhoewel vele zich daar niet aan hielden, maar dat vond ik dan wel sneu want dan ging de traktatie weer mee naar huis en meestal niet in oorspronkelijke vorm ( in een tas gedaan ofzo ) Ik heb een keer van babybel gezichtjes gemaakt. Super leuk om te doen maar niet heel veel werk. En gezond.
hier was mijn dochter dr traktatie. een luchtballon met zakje popcorn erin en een potlood voor alle kindjes. ze vonden het prachtig, zeker toen de hele doos met ballonnen tegelijk de klas in kwam!
Hier moet het idd gezond en zo klein mogelijk en geen cadeaus. Ik heb laatst vishengels gemaakt voor de jongste van soepstengels, met daaraan een ballon als vis ( en een kaartje met hoera 1 jaar). Met een beetje creativiteit kun je er ook een kort passend afscheidsgedichtje bij. Voor een meisje kun je ook toverstokjes maken van soepstengels met bijvoorbeeld wat boter en dip op het einde of een sterretje van snoeppapiertjes.
Of je maakt spookjes, mandarijnen in witte stof, touwtje eromheen (wij hadden aarbeienveter) en dan enge oogjes en mond tekenen, klaar. Ik heb spookjes traktatie gegoogeld en vond toen leuke voorbeelden.