als moeder zijnde een dutje doen of niet?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lauraa98, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

    adi Niet meer actief

    Ik denk dat sommige mensen gewoon van slapen houden. Ik niet iig, maar mijn man zou echt dagelijks wen middagdut doen als ie daar tijd voor had.

    Toen ik tijdens mn zwangerschap bedrust moest houden had ik zo vaak gewenst dat ik dat ook kon. Het was zo frustrerend om 24 uur per dag in bed te liggen waarvan max 7 uur slapend..
     
  2. Withinshin

    Withinshin Bekend lid

    1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier niet hoor! Ik durf zoon nog geen 5 minuten zonder toezicht te laten! Hij klimt overal op, sloopt het hele huis en doet de meest gevaarlijke dingen als ik hem niet in het oog heb.

    Zo af en toe lijkt het me heerlijk om zo'n rustig kind te hebben, die je even 10 minuten zonder toezicht kunt laten spelen. Haha :)
     
  3. Mamsie2010

    Mamsie2010 Bekend lid

    1 jan 2013
    983
    6
    18
    Noord Brabant
    Ik kan overdag niet slapen, hoe graag ik het ook weleens zou willen Maar ik zou het ook niet doen als mijn kinderen wakker zijn, heb toch graag overzicht van wat er gebeurd
     
  4. GaiaGaia

    GaiaGaia Bekend lid

    4 jul 2011
    650
    0
    0
    De jongste zit op dit moment in een heel onrustige fase waarbij ze 's nachts veel aan het spoken is en ik gewoonweg niet in slaap kan vallen omdat mijn hersenen te alert blijven en ik gefocust ben op haar.
    Ook al hoef ik dan niet altijd naar haar toe omdat ze niet huilt, haar geluidjes, kreuntjes, 'mama aankleden', 'mama eruit' (ze probeert van alles op dit moment:)), enzovoorts houden mij uren wakker :)
    Overdag mijn ogen even dicht doen is nu echt wel fijn :)

    Als de jongste 's middags op bed ligt, ga ik eerst iets samen met de oudste doen (knutselen, bakken, spelletje, etc) en daarma mag zij nog even op de bank met een kleedje televisie kijken. Ik lig dan lekker naast haar en dut dan vaak even in. Babyfoon naast mijn oor, oudste dochter ook naast me... en als er wat is zit ik gelijk rechtop :D
     
  5. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb wel eens een enkel keertje een dutje gedaan met mijn dochter van 4 beneden en boven eentje van 1,5 slapend. Niet echt gepland, maar in moeheid lag ik toch al op de bank en zij speelde naast me. Ik schrik ook van elke scheet wakker, dus daar zou ik geen punt mee hebben. Maar echt fijn voelt het niet!
     
  6. nana33

    nana33 VIP lid

    17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik zou het niet bewust doen, maar ik ben een paar weken geleden toen ik ziek was per ongeluk op de bank in slaap gesukkeld. Ik kan nooit meer dan een minuut of vijf geslapen hebben voor er op mn hoofd getrommeld werd met een blokje duplo en ik hoorde "mama, opstaan je bent weer wakker...". Hier niet echt mogelijk dus.
     
  7. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nu in mijn zwangerschap (plus dochter slaapt nog niet door dus extra zwaar) lig ik weleens op bed s middags, filmpje aan voor dochterlief en ik doezel even weg...
     
  8. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Nee dat doe ik niet. Zou het wel eens willen, maar vind het geen prettig idee.
     
  9. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.290
    7.851
    113
    Gelderland
    Ik doe dat wel eens als mijn jongste slaapt in bed en mijn oudste lekker bij me op de bank ligt. Ik zet wel een wekkertje voor de zekerheid. Zodra de oudste beweegt ben ik alweer wakker dus zie er geen kwaad in en ik vertrouw hem volledig hij zou niks doen zonder te vragen of wacht tot de wekker gaat;)
     
  10. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Zou het wel willen maar met een dametje die continu op schoot klimt, er weer van af springt, in mijn ogen prikt, mijn mond wil inspecteren, aan mijn haren trekt, boekjes wil lezen, samen wilt spelen etc. lukt het niet. Die kan nog geen 5 minuten zichzelf vermaken.
    Ik doe het huishouden zoveel mogelijk als zij slaapt dus kom er dan vaak ook niet aan toe.
     
  11. koala28

    koala28 Niet meer actief

    Ik slaap wel eens 's-middags op de bank als de kinderen ook thuis zijn. Soms ben ik echt zo moe van de werkweek of heb ik die nacht heel slecht geslapen. Mijn zoontjes spelen zelf. Soms maken ze mij na een half uurtje wakker en soms lig ik een uurtje te slapen.
     
  12. yossie

    yossie Fanatiek lid

    4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier ben ik ook wel eens op de bank in slaap gevallen wanneer uk gewoon lief aan het spelen is. Maar goed ik was toen wel hoogzwanger...

    Ik zou het zelf niet snel bewust doen, of ff met zijn alle op bed gaan liggen.
     
  13. knap

    knap Niet meer actief

    Soms dut ik wel eens in op de bank echt gaan liggen op bed doe ik niet dan neem ik dochter mee.

    Soms in de ochtend vraag ik soms aan de oudste of hij even een uurtje bij haar binnen wil gaan zitten. meestal is de rust dan snel gedaan krijgen ze weer ruzie samen. Hij verstaat haar dan niet goed wil ze in plaats van pinda kaas pasta dan krijg zij haar broer gek haha.

    Vorige week tijdens mijn longontsteking ik was zo moe vaak komt ze bij mij liggen en speelt even op mijn mobiel doe ik mijn ogen nog even dicht. Zegt ze mama niet komen ik heb verassing in plaats dat ik meteen mijn bed uit spring val ik als nog in slaap. DOMMMM.
    Kom ik toch mijn bedje uit staat ze eieren te roeren sinaasappel gesneden water er bij zeepsop. mama ik ben koekjes maken voor jou. Ze had zelfs de oven aan gezet. Ik was boos op mijn zelf niet op haar. Dat ik niet meteen reageerde.

    Ze is een klein ondeugend meisje aan het worden en test wat dingen uit. Van de week wilde mijn wasmachine aanzetten doe het bakje open zit er allemaal tandpasta in. Ik om het hoekje kijken en vroeg aan dochter van wat heb jij in de wasmachine gestopt zij lachen...

    Dus ja en nee. Beloof zoon wel wat extra zak geld maar hij heeft het uit slapen ontdekt mama ik wil uit slapen ja dat krijg je met pubers daar gaat mijn ( hulpje) haha.

    Wat ik eigenlijk wil zeggen het ligt aan het kind is het ondernemend dan moet je meer opletten. is het lekker makkelijk en is te vrede met een dvd op tv of tablet of gaat rond om je spelen zonder gezellig te gaan koken. Dan ja kan het.
     
  14. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ja hoor, geregeld. Kids voor de dvd en ipad als nood en ik doe even een dutje op de bank.
     
  15. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nee. In kraamtijd of tijdens zwangerschappen soms wel. Maar verder: nee.
     
  16. honeyy

    honeyy VIP lid

    5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Nee! E.is daar te ondeugend voor. ;) moet er niet aan denken dat er wat gebeurd..
     
  17. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hier moeder van een kind dat bijna 4 jaar lang minstens 3x per nacht wakker was.
    Ik zou liegen als ik zeg dat ik nooit geslapen heb wel dochterlief wakker was :)

    Vaak genoeg op zaterdag/zondagochtend weggedut terwijl we samen film keken :)
    Geen actief opgezocht slaapje dus... En geen kind dat door het huis struint ook... Want met tv aan, gezellig met mama en een dekentje.. Gaat ze nergens heen zonder mij wakker te maken :)
     
  18. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @knap; dat is hier nu ook HOT
    Kom ik beneden... Staat het ontbijt al klaar.
    Met mazzel is het gesneden fruit en een beker melk.
    Met pech zijn het oudbakken crackers met pindakaas.

    En laatst... Yoki drink met lebkuche om 5.15
    Ik was zooooooo moe :)
     
  19. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief

    Ik lig wel elke dag even een half uurtje op de bank, dit om lichamelijke redenen, maar slapen...nee, nooit gekund ook trouwens maar al zou ik het kunnen zou ik het niet eens doen denk ik...sta er eerlijk gezegd van te kijken dat het toch regelmatig gebeurd.
     
  20. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Mja dat had ik aantal jaar terug echt niet anders gedacht...

    Maar als je maar lang genoeg niet slaapt gebeurd het vanzelf.
    Sliep ook nooit echt diep ofzo... Bij de minste beweging vliegen de oogjes weer open.
    Maar na de zoveelste nacht op rij... Aantal jaar lang dus dat je elk uur je bed uit bent geweest heb je toch de neiging om onder het "genot" van my little pony stemmetjes een beetje in slaap te zakken :)

    Niet zo goed dat je er lekker van uitrust helaas... Maar open houden lukt dan ook echt even niet.
     

Deel Deze Pagina