als moeder zijnde een dutje doen of niet?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lauraa98, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Net nog gedaan... met de baby terug in bed gedoken. Dochter 3,5 jr beneden lekker tv kijken en poppenmoederen. Superlief
    Uurtje
     
  2. laravelk

    laravelk Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik ga heel af en toe met zoonlief mee naar boven. Dan gaan we samen in bed liggen. Meestal slaapt hij dan niet maar gaat hij uit bed en speelt dan op zijn kamer. Ik word dan ingestopt, krijg een knuffelbeer en een kus en mag "even een dutje doen" ;) dat gaat prima, hij blijft op de kamer en ik word wel wakker als er iets is. Ik zou niet op een andere kamer gaan slapen, dat kan hij nog niet aan en we hebben een onhandige indeling en levensgevaarlijke trappen.
     
  3. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    Nee , absoluut niet, natuurlijk niet zou ik bijna zeggen.

    Slapen terwijl iedereen slaapt , prima. Maar met wakkere kinderen , echt niet. Hoe zeer mijn lijf ook doet, hoe moe ik ook ben van de pijn. Ik slaap nooit als ik alleen ben met de kinderen. Als mijn man thuis is of iemand anders omdat het fysiek niet gaat , dan slaap ik wel rustig even .

    Daarbij ook al zou ik dat wel verantwoord vinden ,gaat me dat echt niet lukken. Er gaat geen 5 min voorbij dat er geen aandacht gevraagd word vaak.
     
  4. Smiley24

    Smiley24 Fanatiek lid

    1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Nee doe nooit een dutje als de kids spelen. Zou het eerlijk gezegd niet eens aandurven. Ik word continue geroepen voor aandacht.
    Moet wel vaker ff op de bank liggen vanwege mijn rug, maar slapen nee..
     
  5. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Oooh... Heerlijk, af en toe een dutje op de bank! :D

    Wat ik doe: Op woensdag middag bijvoorbeeld. Na de lunch de tv aan, filmpje op en lekker onder een dekentje op de bank. Ik op mijn zij, 1 kind naast me, de andere zit dan achter mijn knieholte. Zij kijken een film en ik dut lekker weg. Genieten!

    Overigens slaap ik dan nooit heel diep, mijn mamaradar werkt dan nog prima. Ik hoor en voel alles, zeg maar. Het gebeurt maar zelden dat ik echt in een diepe slaap val.

    Na de film gaat de tv uit en zijn we allemaal weer lekker fit!

    Edit: De kinderen vragen er trouwens ook echt om, ze willen graag even op de bank zitten met mama.
     
  6. Amethist

    Amethist Niet meer actief

    Ik dommel soms wel eens weg als mijn zoontje op bed ligt 's middags en mijn dochter lief speelt. Vaak schrik ik met 10 minuten weer wakker. Maar ik zou nooit doelbewust even een uurtje gaan slapen terwijl de kinderen, of 1 van de kinderen, wakker zijn/is. Ik vind ze daarvoor echt nog te onbetrouwbaar. Voor je het weet klimmen ze ineens ergens bovenop ofzo.

    Ik val overigens wel bijna altijd na het eten in slaap als we met z'n 3en Sesamstraat kijken :cool:. Maar dan is mijn man ook thuis.
     
  7. Cynnie1984

    Cynnie1984 VIP lid

    25 feb 2009
    6.014
    140
    63
    R'dam
    Timo is een ochtend kind hij is elke dag om 6 uur wakker dus ook in het weekend. Timo wilt altijd heerlijk op de bank wakker worden en wilt hij vaak een film kijken zoals Cars, monster en co, turbo enz enz. Ik merk dat ik dan af en toe wel even wegdommelt. ;)

    Soms gaan we smiddags als timo slaapt ook een dutje doen of ik ga gezellig met hem saampies naar bed. ;)
     
  8. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Ik zou het niet expres doen, vind het toch wel gevaarlijk, je weet nooit wat ze uitspoken (die van mij in elk geval, haha). Ik ben wel 1x per ongeluk in slaap gevallen op de bank, toen hebben ze me lekker laten slapen, zijn tv gaan kijken en hebben de snoeptrommel leeggegeten......
     
  9. EnKay

    EnKay Actief lid

    3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee doe ik niet, alleen als ik ziek ben maar dan ga ik slapen als de jongste haar middagdutje doet en neem de oudste (als ze niet naar school hoeft) mee om boven op haar kamer te spelen even.
     
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Toen ik zwanger was van de jongste deed ik dat wel eens als mijn dochtertje een filmpje aan het kijken was. Nu doe ik dat niet meer omdat ik er geen behoefte aan heb en omdat het absoluut niet kan met mijn jongste monstertje.
     
  11. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Nee ik doe het niet. Ik lig wel eens lekker languit op de bank, maar slapen terwijl hij wakker is, nee dat niet. Je weet nooit wat ze uitspoken. Tijd geleden in onze oude wijk ging een vrouw ook even slapen, terwijl haar 3 jarige peuter wakker was. Hij vond een aansteker.... jongentje is uit eindelijk met de trauma helicopter opgehaald.
     
  12. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    wij hebben vanmiddag samen geslapen
     
  13. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Slordige tante
     
  14. Sam86

    Sam86 Fanatiek lid

    16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Nee kan het nooit. Mijn dochter doet al heel lang geen dutjes meer. Slapen terwijl er kids wakker zijn doe ik niet :)
     
  15. Krissie85

    Krissie85 Niet meer actief

    Nee alleen als ze allebei liggen te slapen en ik rust in mijn kont heb gebeurt het wel eens dat ik een half uurtje pak
     
  16. Denise K

    Denise K Fanatiek lid

    11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Ik ben gezegend met slaapkopjes ;).. Dochter slaapt 's middags en zoon gaat naar school of doet ook een dutje. Sinds ik moeder ben heb ik zó veel slaap nodig, dus ja, ik doe regelmatig een dutje. Maar dan zijn de kinderen dus niet alleen aan het spelen. Dan laten ze me echt niet met rust hihi!
     
  17. Krissie85

    Krissie85 Niet meer actief

    Hahaha ik wil ook echt niet weten wat er gebeurt als ik slaap en mn oudste is wakker. ..

    Die breekt zonder meer de hele tent af tot op de fundering
     
  18. Mini Shopaholic

    Mini Shopaholic Niet meer actief

    Ik doe alleen een slaapje als zoon ook slaapt. Dat is tussen de middag vaak van half 1 tot 2 uur. (niet altijd hoor, soms als ik heel moe ben).

    Als hij speelt dan doe ik dat niet. Lukt ook niet hoor. Als ik mijn ogen dicht doe op de bank komt zoon na me toe en zegt, mama nie slapen he nie doen, klaar slapen nu spele en dat kan hij eindeloos volhouden;).
     
  19. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Zo heftig, dat vergeef je jezelf dus nooit.
    Arm kind.
     
  20. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Als ik trouwens een dutje doe op de bank als de kinderen wakker zijn (of alleen de jongste) dan slaap ik erg licht. Het is meer een beetje dommelen.
    Dat is wel anders als ik op bed ga liggen, dan ben ik binnen 5 minuten volledig diep in slaap. Zou dat ook niet aandurven.
     

Deel Deze Pagina