als moeder zijnde een dutje doen of niet?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lauraa98, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gemma87

    gemma87 Actief lid

    14 mrt 2011
    370
    1
    18
    Heel af em toe gebeurt t dan ligt de jongste op bed en oudste 2, 9 jr is dan bij me op de bank met filmpje op is vooral als ik een flinke gebroken nacht heb gehad 3 u slaap oid..
    Word overginds wakker als ze beweegt.
     
  2. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ja hoor, geen probleem mee.
    Nu slaap ik niet overdag, ik kan dat op 1 of andere manier niet, maar uitslapen doen we graag.
    De jongens zijn in het weekend rond 7 uur wakker, en dan blijven wij nog even een uurtje liggen. Die kijken tv, eten een cracker en zijn eigenlijk heel braaf.
    Maar goed, ze zijn ook 6 en 3.5.
     
  3. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik slaap vaak even op de bank een half uurtje als de tweeling een anderhalf uur op rust ligt boven.
     
  4. pinter

    pinter Fanatiek lid

    9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg

    Hahaaaa herkenbaar.
    En dan heb ik maar 1 zoontje!!
    Hij is gewoon een actief mannetje die veel speelt maar op deze leeftijd ook vol vragen zit...waarom mama,waarom mama...en dit gaat de hele dag door.
    Soms zou ik weleens mijn ogen even willen sluiten,maar dat bewaar ik maar voor als hij in bed ligt:D.
    Oooh en dan is het soms fijn als je rustig op de wc zit met de deur op slot...even niks...
     
  5. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Ja ik slaap weleens,

    Of iig even dommelen,

    Ik doe de deuren opslot traphekje in de keuken dicht tv gaat aan en ik doe even half uurtje de ogen dicht, de kinderen zijn dan even tv aan het kijken, maar dit gebeurd echt zeer zelden, gezien mijn man vaak avonden werkt dus ik in de middag vaak wel even naar bed kan als ik moe ben.
     
  6. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn vriend is thuis met de kinderen en hij doet smiddags ook regelmatig een dutje hoor. De jongste ligt dan meestal op bed en de oudste ligt dan ook een beetje te chillen op de bank. Bij tijd en wijle slapen ze alle drie :)
     
  7. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Ik probeer als de oudste thuis is wakker te blijven, maar soms ben ik zo moe, dan lukt dat niet en val ik in slaap. Als alleen de jongste thuis is en op bed ligt, dan wil ik weleens gewoon lekker niks doen en ga ik ook op de bank liggen, ff een programma terugkijken of zoiets en soms val ik dan ook in slaap.
     
  8. adi

    adi Niet meer actief

    Er gaat een wereld voor mijn open door deze topic haha. Ik had geen idee dat zoveel mensen overdag gaan liggen of gaan slapen!

    Ik zou het volgens mij niet eens fysiek kunnen, of ik nou s nachts wel of niet slaap, overdag blijf ik bezig. (is denkik erfenis vanuit mijn opvoeding. Overdag slapen na een nacht doorzakken was geen optie bij mijn moeder :))
     
  9. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hihi..
    Mijn moeder deed vroeger wel geregeld een dutje overdag. En nu nog overigens. Ze heeft een hele drukke baan en moet vaak 's avonds ook werken. Dan komt ze thuis, gaat op de bank liggen, slaapt en na een kwartiertje is ze er weer:D
    Ik laad juist ook altijd enorm op na een powernap. Ben ik fitter en dus ook gezelliger richting de kinderen.
    Ik moet niet te lang slapen, daar word ik juist duf en chagrijnig van.
     
  10. adi

    adi Niet meer actief

    Haha, ik bedoelde meer dat mijn zus en ik gewoon om half 9 bij het ontbijt werden verwacht in het weekend. Hoe laat we ook thuis waren ;)
     
  11. moniponi

    moniponi Fanatiek lid

    21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als meisje door heeft dat ik even probeer te dutten (heb vaak aan 5-7 minuutjes genoeg om weer op te laden) kan ik het vergeten :D Heel soms of bij een filmpje oid lukt het.
     
  12. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Beetje een vooroordeel vind je niet? Misschien heeft het kind dit wel gevonden in een la? Of een stoel gepakt en keuken la open getrokken. Misschien lag het ook wel op de tafel. Ik weet het niet, was er niet bij.
     
  13. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ooh echt? Wat wreed:D
    Wij mochten altijd uitslapen, kwamen vanzelf een keer beneden.. Denk dat mijn ouders allang blij waren dat hun vroege ochtenden eindelijk een keer voorbij waren. Ik ga mijn kinderen ook echt niet wakker maken als ze ooit gaan uitslapen.. Dan gaat de vlag uit:cool:
     
  14. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Ik ben wel eens in slaap gevallen. Maar ze kunnen ook lief spelen samen.
     
  15. Onje

    Onje Niet meer actief

    Ik heb wel 3 uur nodig voordat ik slaap, je hebt ze erbij die hoeven hun kussen maar te ruiken en ze slapen ik niet dus al ben ik nog zo moe.
     
  16. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief


    overal waar een kind bij kan noem ik slordig
     
  17. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Was het maar waar :D

    Ik ben al blij als ik een keer 10 minuten met "rust gelaten word".... Ik krijg aan de lopende band door vragen, mag ruzies oplossen, zoontje corrigeren die weer eens ergens opklimt of zo, kijken naar een tekening/knutselwerk/puzzel/toren.... Etc.

    Het is al een wonder als ik een keer naar de wc kan, zonder dat de deur open geslingerd wordt en er 2 kindjes de ruimte is stappen ;)

    Was vanmiddag helemaal kapot (zoontje is sinds kort steeds om 5 uur wakker... Zucht), dus ik dacht even met de ipad op de bank te gaan liggen.... Nou dan word ik dus direct door 2 kinderen geplet. Gezellig, mama! :D
     
  18. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Het is maar net hoe je het bekijkt. Je kunt het ook zo bekijken: Haar kind is voor het leven getekend omdat zij een dutje wilde doen en dus niet in de gaten had wat haar kind deed, ongeacht waar die aansteker lag.

    Maargoed, dat is een andere discussie ;)
     
  19. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik slaap soms , maar op de een of andere manier hoor ik toch alles wat ze doet
     
  20. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    dat is toch slordig? (understatement....)
     

Deel Deze Pagina