als moeder zijnde een dutje doen of niet?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lauraa98, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Zoals ik al zei.. het is hoe je het bekijkt en denkt over het doen van een dutje terwijl je kind wakker is. Ik doe het niet en daar heb ik mijn eigen reden voor. Jouw keuze en die van andere is anders dan de mijne en dat is prima.

    Jij vind het slordig omdat? Het kind een aansteker heeft gevonden of omdat moeder een dutje doet en niet op haar kind let?

    Nou goed, doet er ook niet toe. Het topic gaat over of je eens een dutje doet, terwijl je kind wakker is. Nee ik doe het niet.. voornamelijk om de reden wat er destijds in onze wijk is gebeurd. Het had ook iets anders dan een aansteker kunnen zijn.
     
  2. IH5

    IH5 Niet meer actief

    Met mijn oudste kon het niet toen hij klein was, was veel te ondernemend om hem uit het oog te verliezen. Maar de jongste, nu 2, is heel rustig en kan zich wel even vermaken naast me terwijl ik een oogje dicht knijp.
     
  3. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Zolang de kinderen wakker zijn slaap ik niet. Als de oudste naar school is en de jongste slaapt (wat sowieso alleen op vrijdag kan en wat tegenwoordig meer niet dan wel gebeurt...), dan wil ik wel eens 'meeslapen', maar anders niet.
     
  4. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Ik vraag me serieus af waar jij bijvoorbeeld je schaar en messen bewaard?

    Zelf heb ik wel eens een dutje gedaan op de bank, met de oudste in de woonkamer en de jongste in bed.
    Met voor de zekerheid een wekker en de oudste duidelijke instructies.
    Ging wel goed, was toen echt ziek vandaar.

    Maar twee kinderen zonder toezicht laten spelen zou ik echt niet aandurven hoor!
     
  5. soepstengel

    soepstengel Fanatiek lid

    1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Smorgens gaat mijn zoontje naar beneden als mijn vriend ook al beneden is hij gaat dan tv kijken, vriend gaat naar werk en doet de deur op slot, en ik dommel boven nog even een half uurtje verder....

    Hij zit serieus nog zo op de bank zoals vriend (of ik) hem hebben neergezet ;) als er wat is komt hij naar boven, wij hebben de trap in de woonkamer, dus met onze slaapkamerdeur open hoor ik in principe alles.....

    Overdag kan ik echt niet slapen als hij wakker is...
    Nou ben ik erg gezegend met een kind dat nog gerust 2 uur slaapt tussen de middag. Maar vaak vind ik het dan heerlijk ook even wat voor mezelf te doen, en vind het dan "zonde" om te slapen....
     
  6. nijntje1983

    nijntje1983 Fanatiek lid

    21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    als ik een slechte nacht heb gehad en dochter wil overdag een dutje doen, dan ga ik met haar mee naar boven en slapen we in mama's bed.
    En af en toe dan ligt ze heerlijk tegen me aan op de bank, ff tv te kijken. Dan vallen mijn ogen ook wel eens dicht, maar iedere beweging die ze maakt ben ik gelijk wakker.
     
  7. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Het is slordig dat ze gaat slapen terwijl ze een kind heeft wat duidelijk aan dingen zit die niet voor hem bestemd (en ik neem aan niet op een makkelijk bereikbare plaats liggen)

    Messen ed. liggen bij ons veilig (slot) maar dat is niet relevant. Ik heb een dochter die niet op zoek gaat naar dingen (een zoon die dat wel doet dus bij hem ben ik nooit gaan dutten!)
     
  8. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief

    Slordig weet ik niet.

    Ik heb een open keuken en mevrouw kan zo de koelkast in.

    Gas draai ik altijd standaard uit na het koken. Maar de knop van de oven ja die kan ze wel aan zetten.

    Ik reageerde van de week onder mijn andere naam (knap)
    En mijn dochter die eieren gebroken had ( heel netjes in de beslagkom. Daar kan ze prima bij. De pannen in de keuken. De kinderenbeveiliging krijgt ze nu echt open met haar bijna vier jaar haha.

    Moest wel lachen ergens( en schrok ook) dat ze zo zelfstandig en netjes de eieren had gebroken de garde had gepakt.
    En alles netjes.

    Goed nee. En het maakte mij er op attent dat mijn eens zo rustig meisje aardig veranderd is in een ondeugend meisje die dingen uit probeert.
    Van de week mijn koffie( ze heeft echt humor) laat ze zo een stukje rookworst in mijn koffie vallen en wat een lol dat ze had.

    Gisteren zat ik het aan mijn moeder te vertellen. En wederom kreeg ze de slappe lach mijn dochter.

    En normaal kom ik meteen mijn bed uit maar in december en nu nog s nachts hoest ik soms de longen uit mijn lijf en ben ik s morgens een vaatdoek en sukkelde weer in slaap.

    Maar het heeft mij wel weer alerter gemaakt.

    Kinderen veranderen.
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ja, voor mij ook. Ik voel mij ook altijd schuldig als ik overdag een slaapje wil doen, omdat mijn ouders mij met het idee hebben opgevoed dat dat zo ongeveer schandalig is. Slapen overdag doe je gewoon niet aldus hun.
    En ik moest voor 10.00 uur beneden zijn, ongeacht hoe laat ik het thuis was. Pff. Dat hoop ik wel anders te gaan doen haha.
     
  10. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief

    Ben dan niet echt streng opgevoed maar wel met het idee "slapen doe je 's nachts en in je bed". Behoor tot de oudere generatie van zp (41) en sta er van te kijken hoeveel en over het algemeen toch ook jonge moeders overdag een dutje doen...ken het ook niet uit m'n omgeving en ik oordeel er verder niet over hoor maar sta er wel van te kijken.
     
  11. Es09

    Es09 VIP lid

    10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Heel af en toe een power dutje op de bank als Naomi tv kijkt bij me op de bank..
     
  12. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    ben ook 41 en dut graag!
     
  13. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ik ben daar eigenlijk pas mee begonnen toen de jongste naar de basisschool ging. Ze zijn nu zeven en vijf. Maar ik ga in het weekend nu echt niet meer om half zeven opstaan omdat zij er zo nodig uit willen hoor, ik zet 's avonds wel een broodtrommeltje voor ze klaar en ze vermaken zich maar lekker samen. Daar begin ik niet meer aan. ;)
     
  14. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vind dit soort topics altijd zo grappig. Als er topics zijn over je kind even in de auto laten terwijl je snel de apotheek in rent, of over babyfoon meenemen naar de buurvrouw terwijl baby slaapt, dan word je verketterd als slechte moeder. Maar overdag slapen terwijl je peuter beneden speelt, dat is ok.

    Voor alle duidelijkheid: ik veroordeel geen van bovenstaande acties. Maar er wordt hier toch vaak bizar geredeneerd hoor...
     
  15. pioenroos26

    pioenroos26 Niet meer actief

    Nee nooit en ben ik niet van plan ook... Ben ik ook absoluut niet gewend van huis uit...
    Zou niet eens kunnen slapen als ik weer dat onze dochter rondloopt.
     
  16. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Zou wel willen, maar dat kan ik niet maken op mijn werk!
     
  17. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nooit een dag vrij?
     
  18. Evvie

    Evvie Fanatiek lid

    13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Ik moet elke dag tussen de middag een uurtje liggen (ik heb extreme vermoeidheidsklachten) en dat gaat prima. Mijn dochter weet niet anders, zij speelt dan op haar kamer. Daar blijft ze keurig, verveelt zich niet en speelt lekker of gaat ook even onder de dekens liggen. De jongste doet nog een middagdutje, maar als hij groter wordt gaan we het voor hem op dezelfde manier doen.
    Als ik niet ga liggen, ik slaap niet altijd of maar kort, red ik het eind van de dag niet. Dus ik heb geen keus, maar moest een dagelijkse, veilige oplossing zien te vinden.
     
  19. Inmiddels doe ik dat niet meer maar de eerste paar maanden ging ik wel op de bank liggen als de jongste in bed lag. De oudste zat naast me op de bank met de iPad.. ik weet wel hoe hij is, hij is niet het type om alles open te trekken. Heeft hij nog nooit gedaan. Jongste daarentegen is niet te vertrouwen en met hem doe ik nooit een oog dicht op de bank.
     
  20. voor mij wel een groot verschil tussen in auto achterlaten en naast je peuter/kleuter op de bank slapen ;)
     

Deel Deze Pagina