Ik heb een kleintje van 11 maanden die erg druk in de weer is, van 'smorgens vroeg tot bedtijd. Ik heb verschillende leuke dingen waar we mee kunnen spelen (boekjes, blokjes in een trommel, achter een wagentje lopen, een bal) maar letterlijk 5 minuutjes kijkt hij er naar om vervolgens weer in een stormvaart naar ander meubilair te vliegen. Afstandsbedieningen, prullenbak omgooien, proberen de DVD uit het kastje te halen etc. Kan ook eigenlijk niet lang zijn aandacht vast houden, is continu naar iets nieuws aan het zoeken. Hoor het ook wel eens van anderen die met hem willen knuffelen of spelen dat hij zo druk in de weer is, hij heeft daar echt het geduld niet voor. Het liefst kruipt hij in het rond en bestudeert hij alle nieuwe materialen die hij tegenkomt van boven tot beneden... alleen speelgoed lijkt hem niet zo te interesseren! Wat doen/deden jullie met je kleintje op deze leeftijd? Ik wil graag wat interactiever met hem bezig zijn maar ik heb gewoon geen idee wat ik kan doen. Het is een echte jongen, hij speelt nogal ruw en het liefst moet het wat kabaal maken. Heb al vaker speelgoed gehaald waar hij dus echt niet naar omkijkt... is ook zo zonde. Zolang ik me maar met hem bezig houd en hem in het rond zwaai of wild met hem stoei dan is hij helemaal blij! Ik kan helaas niet de hele dag met hem op pad of continu met hem spelen dus soms moet hij zich ook wel eens alleen kunnen vermaken zonder dat het huis op zijn kop wordt gezet. Vind het alleen erg moeilijk om zijn aandacht vast te houden, ook als we samen spelen. Iemand tips?
hoort een beetje bij deze leeftijd hoor. hier een wilde meid haha! alles is leuk behalve speelgoed. wat hier echt een superhit is: de kruiptunnel van de ikea voor een tientje, ze sleept er beren mee door, andere speeltjes, kan buiten en binnen, echt super!
kleine kindjes hebben nog niet zo'n grote spanningsboog waardoor ze minde rlang met iets kunnen blijven spelen. Hier lukt het pas sinds een maandje of 3 dat hij langer kan spelen met 1 ding maar evengoed vliegt hij vaak van het een na het ander. Heb ik net de Briobaan opgebouwd, vind hij weer een duploblok en hupsakee is hij daar weer een klein kwartier mee bezig hahaha xx
Wij hebben ons manneke al een poosje geleden een oude afstandsbediening van de tv gegeven om mee te spelen, hij is er nog steeds erg blij mee. Verder krijgt hij nu ook het principe van een boekje door; kan rustig een half uur in hetzelfde boekje bladeren. De bal is hier ook erg in trek, want aangezien we hier helaas niet zo'n rechte vloer in huis hebben, hobbelt die bal alle kanten op en kleine man er mooi achteraan, haha...
Hier ook een meid van 11 maanden die het liefst de hele dag door tijgert, kruipt, klimt en van hot naar her gaat. Alles met veel gegil ( frustratie of plezier). Een hit is hier een grote berg met (tuin) kussens. mn zoontje van 3 maakt er graag hutten mee, maar mn dochter van 11 maanden klimt er klautert erop en ze vindt het geweldig! Verder wat plastic bekers om mee te rollen, oude (kapotte)afstandsbediening, houten lepels, fles met wat ongekookte macaroni, sambaballen (hema). Als het maar lawaai maakt
Hier ook een ventje van 11 maanden, en het verhaal is zo herkenbaar! Ik denk dat het gewoon bij de leeftijd hoort, hij vind sommige dingen namelijk wel echt heel leuk (blokken, ballenbaan, auto met geluidjes) maar super lang speelt hij er dan niet mee. Hij wil graag op ontdekking, en gaat veel liever klimmen, onderzoeken wat er in de kastjes/vaatwasser/koelkast zit, bloempotten omver trekken, aan knopjes zitten, ofwel alles in huis wat geen speelgoed is Dus ik doe meestal een beetje een middenweg, even met speelgoed spelen, en als ik dan bijv in de keuken wat moet doen krijgt hij een plastic bakje met lepel om mee te spelen of een plastic flesje met laagje water, etc.
bedankt voor jullie reactie's! Hahaha, dus het is toch een beetje de leeftijd! Ik kreeg nogal vaak te horen dat het een wildebras is, maar dat valt dus wel mee. Mijn moeder denkt dat het zijn karakter is, maar wellicht heeft het daar dus niet zo veel mee te maken..
Hier is alles leuk waar hij niet aan mag komen Oja een ons konijn blijft zijn favoriet. Telkens erachter aan kruipen en als het konijn weg rent ligt hij helemaal dubbel