Draagdoek Babylonia Slen op de rug?

Discussion in 'Na de bevalling' started by Nescio, Nov 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Tips gezocht!

Misschien een beetje ingewikkelde titel, maar ik heb dus een draagdoek van Babylonia, de Slen (die je zelf moet knopen). Er staat bij dat het ook een rugdrager is, maar in de instructies kan ik daar niets van vinden en ook op de bijgeleverde dvd niet (alleen lighouding, zithouding en op de heup, wat hier echt geen succes is).

Heeft iemand ervaring met een knoopdraagdoek voor op je rug? Ik zou mijn dochter graag op mijn rug willen dragen (ze is nu ruim 6 maanden en kan allang haar hoofdje rechtop houden en zit ook al stevig).

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Oei heb dit topic verkeerd geplaatst, sorry.

Zou iemand hem kunnen verplaatsen naar "Baby en dreumes"?

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Oeww, niet doe hoor, in je slen. Dat kan echt alleen in een geweven draagdoek. Ook inderdaad prima met 6 maanden. Maar echt niet in een elastische. Zoek een geweven, die kunnen wel echt perfect op je rug. Ik heb wel afgelopen weekend een draagconsult gehad en dat is wel heel fijn. Is toch best even oefenen dat rugdragen.

Want je doek is elastisch toch?

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
  5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bedankt meiden! Andrea, inderdaad, omdat het op de dvd niet wordt getoond dacht ik dat ze de instructies gewoon "vergeten" waren.

Mocht het niet gaan in de Slen wil ik een geweven doek, ben sowieso al aan het rondkijken daarvoor... als je eenmaal draagt wil je echt niet meer anders is mijn ervaring.

6. Pickle

Pickle Fanatiek lid

May 7, 2010
    1,293
    5
    38
    Rugdragen met een rekbare doek wordt bijna overal afgeraden, dus als je toch al aan het rondkijken bent voor een geweven zou ik er gewoon een aanschaffen en daarmee gaan oefenen. Met youtube tutorials, of een draagconsult. Persoonlijk vind ik ook dat als je eenmaal over bent op geweven doeken je nooit meer anders wil.
    Sommige draagconsulentes hebben trouwens ook acties dat als je een doek bij hun aanschaft je er een gratis draagconsult bij krijgt, misschien zit zoiets wel bij je in de buurt.

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ja, ze zetten het erbij, maar heb een filmpje gezien waarbij een kindje achterover hing en eruit viel vanwege de rek. Was mijn dochter strekt ook naar achteren, maar komt met geen mogelijkheid uit de geweven doek. Bij rugdragen is een geweven echt aan te raden.

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Ah, ok, ga ik toch ook eens een geweven doek proberen!

9. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,809
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Nooit rugdragen met een elastische doek!
    Ik heb zo snel de link ff niet van het youtube filmpje waarbij een moeder liet zien waarom je dat nooit moet doen, maar geloof me... De moeder en dreumes in kwestie maakten dit filmpje in een veilige omgeving: het kindje viel op een groot bed ipv met zijn hoofdje op de tegels oid.
    Moraal van het verhaal: doe het niet en doe het alleen met een geweven doek.

Enjoy dragen :)

Share This Page