zouden jullie dit doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guppie81, 15 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wij gaan binnenkort een weekendje weg naar een hotel. Ymke gaat ook mee!
    Nu twijfel ik over het volgende; op onze vorige vakantie heeft Ymke de avonden in de buggy geslapen waarna we haar zo over konden leggen. Ze was toen 9 maanden.
    Ik twijfel nu over het volgende; haar in de hotelkamer laten slapen en wij de babyfoon meenemen en beneden in het hotel gaan zitten.
    Ergens voelt het niet helemaal lekker, maar aan de andere kant, kan het kwaad? Het zal hooguit een uurtje zijn.
    Al had ik me ook al bedacht dat als ze gaat huilen het wel even duurt voor je bij haar bent, maar aan de andere kant heb ik me echt voorgenomen dat overbezorgde eens los te laten.

Moeilijk hoor! Ben benieuwd hoe andere mama's hierover denken.
    Ik kan me voorstellen dat je dit met een kleine baby niet doet, maar onze dochter is 16 maanden.

Op onze vorige vakantie deden we het overigens niet omdat we toen op een vakantiepark zaten.

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Even ter aanvulling; ik hoef geen opmerkingen als ga dan geen weekendje weg of laat je kind dan thuis.
    Ik vind het geen enkel probleem om wel bij haar te blijven, die discussie zoek ik niet.

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik geloof dat ik het niet zou doen. Maar dat is meer omdat ik dan niet rustig zou zitten.

4. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Ik ben wel zo'n moeder die het met een klein babytje heeft gedaan.
    Wij zijn een weekend weg geweest in een hotel toen Inge een maand of 3 was. We hebben haar op de hotelkamer laten slapen en niet in de wagen beneden. Vond het wel raar om haar daar achter te laten maar vond de wagen meenemen naar het restaurant of bar ook geen optie. En we kwamen er in het hotel ook achter dat de babyfoon alleen in de lobby werkte en niet in het restaurant of bar. Dus we zijn wel een paar keer extra wezen kijken of luisteren.
    Maar als Inge slaapt 's avonds wordt ze bijna nooit wakker, dus ja ik zag daar niet zo'n probleem van in.
    Als ze thuis wakker wordt gaan we er ook niet meteen naar toe maar wachten eerst af of ze in slaap valt of dat ze echt overstuur raakt.

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik denk dat ik het zou proberen. Het hangt denk ik ook van een soort hotel af (qua gevoel).
    Ik denk dat als jullie straks in dat hotel zitten je vanzelf wel een gevoel krijgt of je het daar "kan" doen of niet.
    Ik zou er in ieder geval niet negatief tegenover staan.

6. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik zou het niet doen, maar puur en alleen omdat ik bang ben voor die enge verhalen zoals ontvoering enzo. Zoiets als Madelaine Mccane..
    Ik denk dat je hierin echt jouw gevoel moet volgen een ander kan wel zeggen gewoon doen maar als jouw gevoel zegt van uhhh nee dan is het ook nee. Jouw gevoel is altijd de beste.

7. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    mmmh moeilijk hoor.. ene kant denk ik als je een babyfoon meeneemt hoor je toch alles, maar aan de andere kant zou ik zelf denk ik niet lekker zitten.
    Uiteindelijk zou ik het niet doen, maar ik ben ook zooooooo een overbezorgde moeder:)

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Lastig... Ik zou het denk ik niet doen... Maar het ligt er ook een beetje aan hoe het hotel is opgebouwd en hoe ver je dus bij de kamer vandaan zit. In ieder geval moet de babyfoon wel werken want zoals Yjc heeft gedaan zou ik het nooit aandurven.

9. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

ALs de babyfoon echt werkt kan t toch wel? Zou het idd ook niet doen als je slecht bereik hebt hoor!!
    Ik zou t gewoon een keer proberen. Als je vrij snel naar de kamer kan gaan als je kindje huilt is t toch prima? Je hebt toch ook genoeg mensen die weleens savonds bij de buren oid op bezoek gaan en de babyfoon meenemen? Ik zie t verschil niet zo.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

hier sluit ik me bij aan... ik haal me veel te veel dingen in m'n hoofd...

11. Alita

Alita Niet meer actief

Ik zou het absoluut niet doen!!!!!

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou het alleen doen als de babyfoon het goed doet en je snel bij je kamer kan zijn. We hadden dit idee toen we met het mannetje toen hij 3 maanden was naar Tenerife gingen. Helaas.. de babyfoon deed het niet. Hij ging dus mee en sliep in de wagen tot de avondvoeding en dan legden we hem over in het bedje. Geen probleem maar het lijkt me voor een kindje om lekker rustig in een bedje te kunnen slapen. Maar ik zou het dus alleen doen als de babyfoon echt goed werkt.

@Cindy... leuk die uitroeptekens maar kan je ook een toelichting geven? Daar hebben we met z'n allen meer aan dat aan een 'statement'

13. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Ik sluit me bij cindy aan , ik zou het ook absoluut niet doen!!!

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ligt aan een aantal factoren, of ik het zou doen:
    *werkt de babyfoon?
    *kun je in een redelijke tijd bij je kind zijn als er wat is?
    *slaapt ze thuis gewoon goed door, (dan wel), of is het thuis veel wakker worden, (dan dus niet doen)

In de buggy zou ik op deze leeftijd niet meer doen. Bij Thirza werkt dat nu al niet meer: zodra er nieuwe prikkels zijn, blijft ze wakker, maar bij jouw kindje is dat nu zeker wel, denk ik. Lekker laten slapen op de hotelkamer dus en afhankelijk van dus de factoren die ik noemde zou ik dan wel of niet naar beneden gaan. Ze is ook al 16 maanden he? Da's best al groot, ;)
    Ik ben niet zo'n bezorgde moeder, kan dingen vrij goed los laten, ;) (Eerste keer oppas hier op een avond voor Thirza heb ik me ook geen moment druk gemaakt en een heerlijke avond zonder kind gehad, LOL).

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Is er misschien oppas in het hotel? Dat zou ook nog een optie zijn.
    Ik zou denk ik ook niet naar beneden gaan met de babyfoon. Madeleine schoot bij mij ook meteen door het hoofd...

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De kans dat de ouders bij de 'ontvoering' van Madeleine betrokken zijn is zeer waarschijnlijk....

17. Alita

Alita Niet meer actief

uuhhhh het is gewoon een antwoord op een vraag :confused:

18. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Als je voldoende bereik hebt met de babyfoon dan zou ik het gewoon doen. Je hoort ieder geluid, dus je kan nog snel genoeg bij haar zijn als ze huilt.

19. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ik sta eigenlijk een beetje te kijken van de antwoorden, ben ik dan echt zo'n makkelijke moeder?

Ik zou het dus wel gewoon doen! Mits de babyfoon goed werkt en je kindje normaal gesproken doorslaapt. Onze zoon slaapt altijd gewoon door dus de kans dat hij wakker wordt is erg klein, daarbij als je dochter wakker wordt en het duurt 5 min voordat je bij haar bent zal ze er vast geen blijvend trauma van overhouden..
    Maar.. als wij naar een hotel gaan vinden we het juist heerlijk om 's avonds op de kamer te blijven, lekker lezen, eten en drinken in bed.. dus je kan ook overdag lekker veel doen en 's avonds gewoon op de kamer blijven.

succes en je moet doen waar je je goed bij voelt!
    veel plezier!!

groetjes

20. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Moeilijk...
    Ik denk dat je het gewoon moet proberen en dan kijken wat je gevoel erbij is. Als je toch niet lekker zit, ben je snel genoeg weer bij d'r en weet je het voor de volgende keer.

Zo zou ik het doen denk ik.

Deel Deze Pagina