als papa laat thuiskomt, eet kindje dan mee of alleen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zonnetjes, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    mijn vriend komt iedere avond om kwart over 6 thuis, we eten dan tegen half 7, soms iets eerder. voor sophie vind ik dat wat laat om dan met ons mee te eten, zij krijgt dus tegen kwart voor 6 haar warme prak. en als wij aan tafel gaan, zit ze erbij in de kinderstoel met een soepstengel en soms stukje groente van ons. sophie krijgt rond half 8 nog een flesje opvolgmelk en dan naar bed.

mijn vraag: zijn er meer ouders waarvan het kindje eerder eet dan de ouders omdat het anders laat wordt?

oja heb nog getwijfeld waar ik dit moest plaatsen, maar het niet specifiek een vraag dat over eten gaat.

2. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ja hoor, Fleur eet om 17:30 als het niet eerder is en krijgt om 18:00 nog wat yoghurt, dan in bad en naar bed. Sinds ze loopt houd ze het niet langer uit. Mijn man is altijd pas om 19:00 thuis of later dus ik kook voor voor Fleur. Dingen die wij eten vind ik sowieso niet altijd geschikt voor haar zoals roerbak of gewoon sla en soep en andere snelle happen! Zo gaat het prima en ik voel me er ook niet schuldig over. Dat tegelijkertijd eten komt nog wel.

Het gaat er volgens mij meer om dat veel kindjes niet goed eten maar dat wel doen als ze jou zien eten. Nou Fleur eet sowieso altijd goed dus dat probleem hebben we niet.

Als ze anderhalf is zullen we proberen in het weekend wel vaker samen te eten als familie.

M

3. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Ik eet altijd samen met ons dochtertje rond een uur of 6 en manlief alleen om 7 uur. Dat is niet echt gezellig, maar dan is hij pas thuis en dat vind ik gewoon te laat.
    In het weekend eten we wel met z'n 3en om 6 uur.

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hier eet ons dochtertje mee om 18.15 en soms 18.30. Terwijl mijn man om 16.15 thuis is. Zij vind het prima. Ze krijgt vaak rond 16.00 nog wat rozijntjes.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij laten het mee-eten vooral afhangen van onze trek ;). Soms eet Mirre dus alleen tussen 1730-1830 (dan eten wij pas rond 20) en soms eten wij mee ... Maar ik wacht meestal wel met Mirre eten geven tot mn man thuis is (meestal tussen half 18 en 18u).

Mirre krijgt soms rond 16/17 nog BV of een beetje fruit.

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Onze dochter at (en soms eet) ook vaak apart omdat wij laat eten. Maar ze zit er dan wel bij hoor, en krijgt ook nog wel wat van ons.

7. christina

christina Niet meer actief

onze dochter eet altijd tegen 17.00u, en wij zelf tegen 17.45 uur. Alleen als ze 's middags goed heeft geslapen red ze het om met ons mee te eten. Eet ze later dan 17.15 uur dan is ze vaak te moe om te eten en krijgen we drama. Wel zit ze bij ons aan tafel en krijgt ze vlees mee.

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Dano eet rond 17:30 a 18:00. Mijn vriend is pas 18:30 thuis en ik ook soms. dus Dano eet vaak alleen, maar als wij eten zit hij er wel bij met inderdaad een stukje groente of een soepstengel.

9. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dylan eet altijd met ons mee. Als we later eten, krijgt hij wel wat later een tussendoortje.

10. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

23 feb 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Wij eten meestal rond 18:15 - 18:30 uur. Ik ben altijd om 17:45 uur thuis en dan moet ik nog koken. We eten wel altijd samen met ons 3-en.

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Wij eten meestal wel samen. Alleen als een van ons later thuis is dan half 7 of als mijn zoontje echt doet alsof ie doodgaat van de honger, dan krijgt hij vast eerder zijn eten. Vaak eet hij dan wel veel beter trouwens....

12. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik weet van te voren nooit hoe laat mijn man thuis komt eten, dus dan eten Demi en ik alvast.

13. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113
    Wij eten meestal pas rond 7 uur. Soms half 7 en soms ook pas om half 8. Gaat prima om een uur of 4 Als hij net wakker is van zijn middagslaapje krijgt hij dan wat fruit. 's ochtends heb ik daar niet echt tijd voor omdat hij vaak pas om 9 uur wakker is. Rond 8 uur gaat hij dan in bad dan nog BV en dan naar bed.
    Gaat prima het is ook maar waar ze aan gewend zijn.

14. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

24 jan 2008
    176
    0
    0
    hier is mama laat thuis en aangezien mama ook degene is die kookt...eten we meestal pas rond 19.00 uur, of later..
    Sjoerd weet niet beter en ik vind het wel zo gezellig!

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wij eten meestal rond 17.30/17.45 en Jelle heeft een hele tijd rond 17.00 gegeten. Hij hield het gewoon niet langer vol toen hij maar net aan het warm eten was. Nu krijgt hij vaak om 16.30 nog een cracotte (hij staat helemaal te springen als ik er 1 uit de kast pak) en dan eet hij met ons mee.

Maar er zijn nog dagen dat hij het om wat voor reden dan ook niet red tot 17.45 en dan krijgt hij gewoon eerder, en dan vaak een potje. Vind hij ook heerlijk!

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wij eten altijd samen, alleen als het echt laat wordt (na 19 uur) dan eet die partner maar alleen. Er eet altijd een van ons mee met de kleine, ze eet nooit alleen.

17. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik eet meestal samen met mijn dochter rond 18.00 uur. Mijn man komt vaak later thuis en ik vind het voor haar gezelliger om samen te eten.

18. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    net hoe het uitkomt. als ik werk eet hij bij de oppas, die eten al vroeg, 1/2 6, maar als ik vrij ben hebben we vaak een ander ritme en dan eet hij meestal met ons mee om 7 uur. het maakt hem iig niet uit, en als hiji bij de oppas al gegeten heeft en wij gaan aan tafel zit hij altijd te bietsen, issie al weer vergeten dat hij het al op heeft haha

19. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Camila eet meestal tussen half vijf en vijf. Wij altijd later. Camila zit of ligt er dan lekker bij.

Deel Deze Pagina